تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819428870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

می‌دانستم که رتبه‌ام دو رقمی می‌شود و پیش بینی خودم رتبه زیر ۵۰ بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: دارنده رتبه 12 در رشته علوم انسانی در گفت و گو با پانا: می‌دانستم که رتبه‌ام دو رقمی می‌شود و پیش بینی خودم رتبه زیر ۵۰ بود خبرگزاری پانا: دارنده رتبه 12 کنکور سراسری سالجاری در رشته علوم انسانی گفت: همواره به درس علاقه داشتم، دوران ابتدایی خود را در مدرسه دولتی امیرکبیر با موفقیت پشت سر گذاشتم و برای ادامه تحصیل در دوران راهنمایی به مدرسه نمونه دولتی علامه طباطبایی رفتم.
۱۳۹۴ دوشنبه ۵ مرداد ساعت 12:03

خبرگزاری پانا+می‌دانستم که رتبه‌ام دو رقمی می‌شود و پیش بینی خودم رتبه زیر ۵۰ بود

محمد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پانا، افزود: در این دوران به ریاضی علاقه داشتم به طوری که در المپیادهای ریاضی مقام‌های خوبی کسب می‌کردم و جزء نفرات برتر بودم همچنین عضو انجمن ریاضی دانان جوان در تهران بودم.
وی ادامه داد: بعد از گذراندن دوران راهنمایی برای ادامه تحصیل به دبیرستان باقرالعلوم رفتم. سال دوم دبیرستان را در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل کردم اما فهمیدم که علاقه‌ای به این رشته برای ادامه دادن ندارم و سال سوم برای ادامه تحصیل رشته علوم انسانی را انتخاب کردم که البته با کمی مخالفت اطرافیان روبرو شدم اما این رشته را با علاقه ادامه دادم.
این دانش آموز شهرستان خمین اظهار داشت: در زمان کنکور استرس نداشتم چرا که با آمادگی در این مرحله شرکت کردم، به تلاش خود ایمان داشتم و از همه مهمتر به خدا توکل کردم.
هاشمی بیان کرد: در کلاس‌های جبرانی و کنکور شرکت نکردم، بیشتر به همان کلاس‌های مدرسه متکی بودم و عقیده داشتم می‌توان با استفاده درست از این کلاس‌ها همچنین تلاش مستمر به نتیجه رسید البته در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کردم.
وی ابراز داشت: از همان دوران راهنمایی به طور مستمر تلاشم را بیشتر کردم و نظرم این بود که باید به طور مستمر تلاش کرد و این تلاش نباید به زمان خاصی اختصاص داده شود البته نزدیک کنکور و در سال چهارم که تقریبا جو کنکور بین دوستان و در مدرسه حاکم است تلاشم را بیشتر کردم.
دارنده رتبه 12 رشته علوم انسانی اضافه کرد: تا قبل از سال چهارم روزی ۳ الی ۴ ساعت درس می‌خواندم که در سال چهارم به ۵ الی ۶ ساعت رسید و بعد از عید و قبل از کنکور این زمان را به روزی ۱۰ الی ۱۱ ساعت رساندم.
این دانش آموز شهرستان خمین با اشاره به اینکه چگونه می شود موفق بود و درس خواند و تلاشت کرد گفت: درس خواندن به زیاد وقت گذاشتن نیست بلکه باید از آن فرصتی که برای این کار می‌گذارید بهترین استفاده را ببرید و بیشتر به تکنیک‌های درس خواندن و کیفیت آن توجه داشته باشید، من هم این شیوه را انتخاب کردم چرا که باید از ابتدا برای هر کاری هدف خود را تعیین کنید و بعد برای آن هدف برنامه‌ریزی و تلاش کرد.
هاشمی افزود: با توجه به برنامه ریزی که داشتم کارهای متنوعی از قبیل مهمانی رفتن، گذرندان قسمتی از اوقات با دوستان و یا خانواده، تماشا کردن تلویزیون، ورزش کردن و کارهای دیگری که یک فرد عادی انجام می‌دهد را انجام می دادم و این موارد برای آرامش بدن و ذهن احتیاج است؛ فقط بعد از عید نوروز و ایام نزدیک به کنکور، بیشتر به درس پرداختم و از این کارها کاستم.
وی ادامه داد: از کتاب‌های مربوطه به عنوان کمک درسی و همچنین از اینترنت برای یادگیری استفاده می کردم اما این نکته را بگویم که بعضی از افراد معتقد هستند که در زمان درس خواندن باید استفاده از اینترنت را قطع کرد، کار اشتباهی است چرا که استفاده درست از اینترنت کمک بسزایی به درس خواندن می‌کند.
دارنده رتبه 12 کنکور علوم انسانی سالجاری اظهار داشت: من از اینترنت، مطالبی را برای بهتر فهمیدن درس‌ها دریافت کردم و همچنین بعضی از تکنیک‌های خواندن درس، تست زنی و همچنین خلاصه مفید از برخی دروس را بدست آوردم.
هاشمی به تاثیر خانواده در موفقیت اشاره و بیان کرد: بیشترین کمک را خانواده به من کردند و شرایطی را برای من در این چند سال بوجود آوردند که آرامش خاصی برای تلاش و درس خواندم وجود داشت.
وی اظهار داشت: مادرم بیشتر از همه من را درک می‌کرد، هر موقع که احتیاج به حرف زدن داشتم کنارم بود، هر موقع که نا امید می‌شدم مرا یاری می‌کرد و به جرأت می‌گویم که بهترین مشاور برایم بود.
این دانش آموز شهرستان خمین اضافه کرد: ماهیت مشاوره خوب است فقط باید در انتخاب اشخاص دقت کرد چرا که یک مشاور خوب نباید طوری باشد که در یک زمینه به شما کمک کند بلکه باید در تمام مراحل زندگی در کنارت باشد.
هاشمی ادامه داد: بهترین مشاورهای من در ابتدا پدر و مادرم بودند همچنین برادر و خواهرم در این راه کمک زیادی به من کردند و از دوستان و معلمان خوبی که داشتم نیز مشاوره می‌گرفتم.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن