تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798780412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل از قانون است نه مخابرات/ پرداخت حقوق 94 با تعرفه 82 غير ممکن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۸ق.ظ)
سخنگوي شرکت مخابرات ايران در گفت‌وگو با موج: مشکل از قانون است نه مخابرات/ پرداخت حقوق 94 با تعرفه 82 غير ممکن است موج - سخنگوي شرکت مخابرات با تکذيب صحبت هايي که پيرامون اين شرکت بود اظهار کرد: براي جبران تعرفه در کشوري که بيکاري بيداد مي کند نمي توان تعديل نيرو را راهکار قرار داد.
در ماه‌هاي اخير صحبت‌هاي زيادي در ارتباط با نبود رابطه‌اي دوستانه مابين شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات بود که با نگاه کلي به رسانه‌ها مي‌توان از اين ارتباط نه‌چندان دوستانه مطلع شد. در همين راستا گفت گويي چالشي را با داوود زارعيان، سخنگوي مخابرات انجام داده ايم تا از جزئيات موضع‌گيري‌هاي مخابرات و وزارت ارتباطات نسبت به يکديگر مطلع شويم.
در اين گفت‌وگو داوود زارعيان با اشاره به هجمه‌هاي اخيري که نسبت به مخابرات و فعاليت‌هاي اين شرکت بعد از واگذاري اوليه بود دفاعياتي را انجام داد. زارعيان در ابتدا عنوان کرد: در شرکت مخابرات ايران از ابتداي واگذاري در ارتباط با حاکميت وزارت ارتباطات نسبت به اين شرکت هيچ گله‌مندي وجود نداشت و همچنآن‌هم وزارت ارتباطات به‌عنوان نهادي حاکم بر اعمال اين شرکت نظارت دارد.
زارعيان افزود: اما در خصوص اين‌که وزارت ارتباطات، مخابرات را محکوم‌به نداشتن برنامه توسعه مي‌کرد؛ ما به‌عنوان نمونه از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام‌شده در توسعه مخابرات، 24 خرداد از نمونه هايي رونمايي کرديم و بعدازآن اگر رسانه‌اي به‌عنوان افتتاح تکراري آن را به‌حساب آورد خود از ديدگاهش نسبت به اقدام ما پشيمان شد.
سخنگوي مخابرات توضيح داد: عده‌اي ما را محکوم‌به قدرت‌نمايي در اعلام مزايده دانستند، در اين رابطه هم بايد گفت که شرکت شاتل تنها مدعي خريد شد اما هيچ اوراقي را حتي به‌عنوان درخواست کتبي به وزارت خانه مربوطه يا شرکت مخابرات ارائه نکرد.
اين سخناني بود که در ابتداي گفت‌وگو سخن گوي مخابرات به آن‌ها اشاره کرد؛ اما در ادامه تعدادي سؤال مانده بود که مخابرات هيچ‌گاه به آن‌ها پاسخ نداده بود و اين امر باعث شد تا گفت‌وگويي چالشي را انجام دهيم. در ادامه به پرسش و پاسخ‌هاي مذکور خواهيم رسيد.

آيا صحت دارد که تعدادي از مديران مخابرات حاضر در استان‌ها در قاچاق ترافيک دخالت داشتند؟
خير؛ چنين چيزي صحت ندارد و ما در حوزه بين‌الملل و داخلي هيچ فعاليتي نداريم، 80 درصد از درآمد مکالمات بين‌الملل به جيب وزارت خانه مي‌رود و اگر بر روي قبض هم مبلغي نوشته مي‌شود آن هزينه‌اي است که ما براي شرکت ارتباطات زيرساخت کارکرده‌ايم.

عده‌اي از کارشناسان معتقدند مخابرات نه‌تنها توسعه نداشته بلکه راه توسعه پپ ها را هم بسته است؟
در جواب اين سؤال دو عدد را مي‌گويم؛ اميدوارم افراد با منطق خود اين اعداد را مقايسه کنند. ما قبل از خصوصي‌سازي 80 هزار خط اي دي اس ال داشتيم امروز اين عدد به چهار ميليون رسيده است و قبل از خصوصي‌سازي تعداد پپ ها 400 هزار عدد بود که امروز به يک رقم نجومي رسيده است. مردم قضاوت کنند آيا اين اتهام با توجه به اين ارقام عادلانه است، جالب اين است که اين آمار از خود وزارت خانه گرفته‌شده است.

اضافه دريافت از مشتريان در قبوض را به چه صورت بازگردانديد؟
ما اضافه دريافتي از مشترکين نداشتيم و اگر هم اين ادعاي وزارت خانه بود ما در قبوض سال‌هاي قبل آن مبلغ را به‌صورت بستانکار مکتوب کرديم و مشترکين هم مي‌توانند با مراجعه به قبض‌هاي سال 92 به صحت اين موضوع پي ببرند.

دليل شما براي افزايش تعرفه تلفن ثابت و ممانعت وزارت خانه چيست؟
در حوزه کار مخابرات مشکل جدي ما اين است که تعرفه‌هاي ما با هم کدي پايين آمد؛ دراين‌بين عده‌اي پيشنهاد کردند که يا تعديل نيرو کنيد يا از سرويس‌هاي ديگر به‌منظور کسب درآمد استفاده کنيد؛ تنها يک جواب بايد داد آن‌هم اين است که با تعرفه سال 82 نمي‌توان حقوق سال 94 را داد و نمي‌شود از طريق سرويس ارزش‌افزوده درآمد را جبران کرد؛ چراکه در توسعه‌يافته‌ترين کشورها تنها 30 درصد درآمد از طريق سرويس‌هاي ارزش‌افزوده است. شماهايي که حامي ملت هستيد در کشوري که با مشکلاتي از قبيل کمبود کار مواجه هستيم نبايد تعديل نيرو کنيم و توقع ما از بالا بردن تعرفه همان هزينه نگهداري خطوط توسط مردم است که درخواست داريم به ما بپردازند.

در ارتباط با کاهش کيفيت سرويس‌هاي مخابراتي چه توضيحاتي را داريد؟
اگر بخواهيم بحث را به صورتي مطرح کنيم که مردم هم آگاه شوند بايد توضيح داد؛ در حوزه تلفن همراه مجوز نسل 3 و 4 سال پيش‌گرفته شد و در حال حاضر به مرحله تکميل اين سرويس‌ها رسيده‌ايم؛ اما در کل در سطح بين‌المللي و ميانگين تماس‌هاي موفق در رتبه‌هاي بالاي جهاني قرار داريم و در تلفن ثابت تعدادي معدودي فيش داريم که نتوانستيم واگذار کنيم که آن‌هم به دو دليل، تحريم‌ها و نبود منابع کافي است و اين را هم بايد اضافه کرد که در بعضي از شهرک‌ها زيرساخت‌هاي لازم به دست ما نرسيد. در بحث اينترنت ثابت مشکلات وجود دارد و آن‌هم به دليل نبود اس ال اي لازم بين مخابرات و زيرساخت است و با اين وضعيت نمي‌دانيم که زيرساخت پهناي باند لازم را به ما ارائه کرده يا خير.

توجيه مخابرات براي آگاهي دادن به مردم و شناسايي مقصر در بحث افت کيفيت اينترنت چيست؟
پيشنهاد ما اين است ابتدا مردم از طرف سايت تنظيم مقررات سرعت خود را مشاهده کنند؛ البته ناگفته نماند که مردم هيچ آگاهي در مقابل وظايف زيرساخت ندارند و به همين خاطر است که مشکلات بر سر ما خراب مي‌شوند و در حال حاضر تنها راه‌حل اين است که سازمان تنظيم مقررات زيرساخت را مجبور کند تا با پپ ها اس اي ال پهناي باند را امضا کند، در کنار آن پپ ها و مخابرات هم اين موضوع را در اختيار مردم قرار دهند.

در ارتباط با صحبت‌هايي که براي واگذاري مخابرات ارائه‌شده پاسخي واضح وجود دارد؟
بله آقاي شيوا صحبت‌هايي را در ارتباط به مخابرات زدند و ما را محکوم‌به کافي‌شاپ داري کردند که اگر اجازه بدهيد پاسخ ايشان و باقي منتقدين در اسرع وقت به‌صورت بيانيه‌اي منتشر خواهد شد تا مردم با چشمي باز بتوانند درباره اين موضوعات قضاوت کنند.

کارشناسان معتقدند مخابراتي که با 30هزار تومان بدهي خط را قطع مي‌کند چگونه مي‌تواند سرويس‌هاي رايگان بدهد؟
در بخش قطعي خدمات مشترکين مصوبه تنظيم مقررات است که اگر مشترکي معوقه‌اي داشت ما خدمات آن را قطع کنيم؛ اما بازهم ما اين کار را انجام نداده‌ايم و امروز مبلغي به ميزان 850 ميليارد تومان در بخش تلفن ثابت و 450 ميليارد تومان در بخش تلفن همراه از مردم طلب داريم؛ در کنار اين طلب‌ها از شرکت‌هاي بزرگي هم طلب‌هاي 300 ميلياردي به بالا داريم. سازمان تنظيم مقررات ابلاغ کرده است که به دليل بدهي سرويس شرکت‌هاي بزرگ قطع نشود و ما آن را هم قطع نکرديم. البته ناگفته نماند که تعاملات ما با زيرساخت به يک يا دو روز برنمي‌گردد و در اينجا قسمت عمده‌اي از درآمد زيرساخت را مخابرات تأمين مي‌کند؛ اگر روزي مشکلات مالي هم به وجود آمد دو طرف بايد به يکديگر فرصت دهند تا برطرف شود.

در پايان بگوييد آيا اين صحت دارد که مخابرات در مقابل وزارت ارتباطات عرض‌اندام مي‌کند و مشکلات به وجود آمده از اين طريق شکل‌گرفته است؟
به‌هيچ‌عنوان؛ مخابرات يک اپراتور است و ضمن پذيرش تمام قوانين در بخش خصوصي‌سازي نظارت حاکميتي وزارت ارتباطات را قبول دارد؛ اما بايد بر اساس قانون با مخابرات برخورد شود؛ اين‌که معاون وزير اعلام مي‌کند که قانون تجارت مشکل دارد خوب اين موضوع به مخابرات چه ربطي دارد؛ درجايي ديگر گفتند سيم مسي را نبايد مي‌فروختند، به نظر شما اينجا گناه خريدار چيست؛ يا فلان مدير با نظر فلاني منصوب نشده است، که لازم است بدانيد انتصابات بايد طبق قوانين انجام شود نه ملاحظات شخصي خاص؛ اين صحبت‌ها کم نبودند، فقط خواهش ما اين است که کمي با تأمل بيشتر در ارتباط با قوانين خصوصي‌سازي صحبت شود.

*احسان سرشت













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن