تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802546531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت محور قرار دادن توسعه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
ضرورت محور قرار دادن توسعه بخش تعاون در برنامه ششم توسعه موج - مدير عامل اتحاديه سراسري شرکت‌هاي تعاوني توليدکنندگان فرش دستباف ايران گفت: با توجه به رويکرد دولت تدبير و اميد در تهيه برنامه ششم توسعه، ضروري است توسعه بخش تعاون به عنوان ابزاري جهت تحقق اقتصاد مقاومتي و مشارکت مردم در اقتصاد يکي از محورهاي اصلي برنامه ششم توسعه باشد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از اتاق تعاون ايران، عبداله بهرامي، مدير عامل اتحاديه سراسري شرکت‌هاي تعاوني توليدکنندگان فرش دستباف ايران، در جلسه نمايندگان اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي برتر با دولتي‌ها که با حضور اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور، محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت، ولي‌الله سيف، رئيس‌کل بانک مرکزي، محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، سيد حميد کلانتري، معاون تعاون وزارت کار، محمدعلي سهماني، مديرعامل بانک توسعه تعاون، و جمعي از مديران تعاوني‌هاي توليدي، توزيعي و خدماتي و مديران عامل اتحاديه‌ها و تعاوني‌ها برگزار شده بود، به عنوان يکي از نمايندگان بخش توليد از تلاش‌هاي بي‌وقفه دولت تدبير و اميد در جهت بهبود فضاي کسب‌وکار از طريق مقابله با ريسک‌هاي محيطي و رفع موانع توليد در داخل تشکر کرد و به بيان لازمه‌هاي بخش تعاون و نيازهاي آن پرداخت.
وي در ابتدا با معرفي اين اتحاديه سراسري بيان داشت: اين اتحاديه در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترين تشکل توليدي ملي با تعداد 3240 تعاوني توليدي شهري و روستايي فعال و ظرفيت توليد سالانه 500 هزار مترمربع، که بيش از يک‌سوم توليد فرش دستباف کشور است فعاليت مي‌کند و با توجه به روند عدم حمايت‌هاي جدي از هنر صنعت فرش دستباف در دهه گذشته، افزايش قدرت رقبا، افزايش 400 درصد قيمت مواد اوليه، نبود سرمايه و نقدينگي کافي، نبود بازاريابي مؤثر و به روز، افزايش بهره تسهيلات بانکي، تحريم‌هاي ناعادلانه دولت آمريکا و... متأسفانه در حال حاضر با حداقل ظرفيت در 113000 کارگاه قالي‌بافي با 23 مرکز آموزشگاهي و يک فروشگاه جهت عرضه دايمي توليدات در مرکز تهران به فعاليت مي‌پردازد و ظرفيت آن را دارد که با حمايت دولت تدبير و اميد در حفظ و تداوم اشتغال قاليبافان کشور اثربخش‌تر در ميدان توليد و صادرات حضور داشته باشد.
وي اعلام کرد: عدم حمايت جدي از بخش تعاون منجر به محروم شدن کشور از توانمندي‌ها و مزيت‌هاي توان مديريتي اين بخش مي‌شود.
بهرامي با اشاره به تأکيد جدي دولت بر اجراي قوانين از جمله قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و قانون بيمه‌هاي تأمين اجتماعي قاليبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنايع‌دستي شناسه دار گفت: در قوانين بودجه سال گذشته و سال جاري اعتبار اجراي قانون بيمه‌هاي اجتماعي قاليبافان، لحاظ نشده و اين مساله موجب کاهش انگيزه ورود حرفه‌اي افراد جديد به اين صنف شده است و عده کثيري هم از اين شغل خارج شده‌اند که نياز است جهت رفع آن اقدام مؤثر صورت پذيرد.
وي در خصوص توانمندسازي بخش تعاوني جهت تحقق اجراي قانون اجراي اصل 44 قانون اساسي، اظهار داشت: تحقق اجراي اصل 44 قانون اساسي مستلزم توانمندسازي بخش تعاوني است و عدم حمايت جدي از اين بخش منجر به محروم شدن کشور از توانمندي‌ها و مزيت‌هاي توان مديريتي اين بخش مي‌شود. در اجراي اين قانون آن چيزي که تا به امروز بر آن توجه شده است واگذاري‌ها بوده در حالي که توسعه بخش خصوصي و تعاوني اولويت اول اين قانون بوده است. عدم توانمندسازي بخش تعاوني منجر به حرکت به سمت نهادهاي عمومي غيردولتي مي‌شود که ضروري است دولتمردان به اين مهم عنايت ويژه‌اي بکنند.
اين مدير عامل با اشاره به حمايت جدي از بخش توليد، نوسانات و بي‌ثباتي‌ها و تهديدات خارجي، خاطرنشان کرد:
ايجاد محيط با ثبات از وظايف اساسي دولت است و در چند سال گذشته به واسطه تحريم‌هاي ظالمانه، زيان‌هاي زيادي به بخش تعاوني‌هاي توليدي وارد شد. البته تعاوني‌هاي توليدي در کنار ملت همچون کوهي استوار و پشت سر ولايت در برابر تهديدهاي خارجي ايستاده و در آينده نيز خواهند ايستاد.
وي اعلام کرد: تعاوني‌هاي توليدي علي‌رغم غير مزيت دار نبودن فعاليت در بعضي عرصه‌ها، به واسطه تأمين نيازهاي اساسي کشور توليد را رها نکرده و انتظار بر آن است، دولت در حد توان خود حمايت لازم را داشته باشد.
بهرامي ادامه داد: اين اتحاديه سراسري با بيش از سه هزار تعاوني خود يکي از بزرگ‌ترين توليدکنندگان و صادرکنندگان مهم‌ترين برند کشور است که به خاطر مسائل سياسي در سال 75 و بلوکه شدن کالاي صادراتي خود توسط دولت آمريکا و عدم حمايت جدي دولت‌ها، سال‌هاي سال است با مشکل تأمين بدهي‌هاي ضرر ناشي از بلوکه شدن دارايي‌ها خود مواجه است که جهت حمايت و جبران ضرر وارده که اين مديريت نقشي در ايجاد آن نداشته است، تأمين بودجه بيست ميليارد توماني در بودجه سنواتي سال 1395 توسط دولت مي‌تواند اين اتحاديه را به اوج شکوفايي و پويايي خود برساند.
مدير عامل اتحاديه سراسري شرکت‌هاي تعاوني توليدکنندگان فرش دستباف با اشاره به توجه به ديپلماسي اقتصادي جهت حمايت از توليد صادرات گرا و توسعه بازارها، گفت: ديپلماسي اقتصادي از طريق استفاده از نمايندگان بخش‌هاي توليدي تعاون در سفرهاي خارجي دولت به‌ منظور معرفي پتانسيل‌هاي بخش تعاون در بازارهاي بين‌المللي، مي‌تواند منجر به توسعه صادرات غير نفتي کشور شود که ضرورت دارد تمهيداتي اتخاذ شود تا در ترکيب هيات هاي تجاري و اقتصادي همراه وزرا در سفرهاي خارجي از مديران با تجربه بخش تعاون نيز دعوت به عمل بياورند.
وي با تأکيد بر اين که افزايش سرمايه بانک توسعه تعاون از اهم نيازها و ضروريات بخش تعاون است، گفت: ضرورت دارد اقدام و حمايت‌هاي لازم سريعا صورت پذيرد.
بهرامي بر کمک جهت تحقق قانون سياست‌هاي اصل 44 و تخصيص تسهيلات و کمک‌هاي فني و اعتباري و بلاعوض، مشوق‌ها و تخفيف حق بيمه سهم کارفرما، توسعه فرش دستباف در سبد جوايز بانک‌ها، تقويت و بهبود فعاليت اتحاديه‌ها و تشکيل اتحاديه‌هاي فرش دستباف و واگذاري امور به آن‌ها و تشکيل صندوق حمايت از توليد و بازاريابي فرش تأکيد کرد.
وي با تأکيد بر محور قرار دادن توسعه بخش تعاوني به عنوان يکي از محورهاي برنامه ششم توسعه، بيان داشت: با توجه به رويکرد دولت تدبير و اميد در تهيه برنامه ششم توسعه، ضروري است توسعه بخش تعاون به عنوان ابزاري جهت تحقق اقتصاد مقاومتي و مشارکت حداکثري مردم در اقتصاد و مردمي کردن اقتصاد يکي از محورهاي اصلي برنامه ششم توسعه باشد.
اين مدير عامل گفت: بخش تعاون براي دولت‌ها صرفا محترم بوده و به همين دليل هم نتوانسته‌ايم به جايگاه پيش‌بيني شده سهم (25%) خود از اقتصاد کشور برسيم، از دولت تدبير و اميد و دلسوزان نظام انتظار داريم که بخش تعاون را عزيز بشماريد و به اين بخش عدالت محور و توانا و سالم اقتصادي اعتماد کنيد تا ان شاءاله شاهد شکوفايي و توسعه در همه ابعاد اقتصادي و فرهنگي کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن