تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798596517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا ۶ ماه ديگر در اقتصاد ايران تغيير اساسي رخ نخواهد داد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تا ۶ ماه ديگر در اقتصاد ايران تغيير اساسي رخ نخواهد داد
در مجلس ششم عده‌اي مي‌خواستند با طرح سه فوريتي حكم به توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي بدهند، حال آن گروه چگونه مي‌خواهند ميراث‌خوار ملت ايران شوند و دستاوردهاي مذاكرات را به نفع خود مصادره كنند؟!
در مجلس ششم عده‌اي مي‌خواستند با طرح سه فوريتي حكم به توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي بدهند، حال آن گروه چگونه مي‌خواهند ميراث‌خوار ملت ايران شوند و دستاوردهاي مذاكرات را به نفع خود مصادره كنند؟!
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان‌دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس گفت: توافق جمهوري اسلامي ايران با اعضاي گروه 5+1 حاصل مقاومت رهبر معظم انقلاب و ملت عزيز ايران در حقوق مسلم خود از جمله دستاوردهاي دانش هسته‌اي است.
وي ادامه داد: در مجلس ششم عده‌اي مي‌خواستند با طرح سه فوريتي حكم به توقف فعاليت‌هاي هسته‌اي بدهند و به خيال خود جام زهر را به رهبر معظم انقلاب بنوشانند در آن صورت امروز نظام سلطه در برابر قدرت علمي هسته‌اي ايران كوتاه نمي‌آمد و نمي‌گفت كه نمي‌توانيم پيچ و مهره‌هاي هسته‌اي ايران را از هم جدا كنيم، حال آن گروه چگونه مي‌خواهد ميراث‌خوار ملت ايران شود و دستاوردهاي مذاكرات را به نفع خود مصادره كند؟
عضو فراكسيون روحانيت مجلس اظهار داشت: اگر در دولت پيشين دانشمندان هسته‌اي ما با حمايت رهبر معظم انقلاب و ملت ايران در نطنز و فردو 19 هزار سانتريفيوژ نصب نمي‌كردند و راكتور آب سنگين اراك را نمي‌ساختند مذاكره‌كنندگان امروز ما نمي‌توانستند با دست پر و از موضع بالا به چانه‌زني بپردازند و بيش از 6 هزار سانتريفيوژ را حفظ كنند و تحقيق و توسعه را ادامه دهند و دشمنان قسم‌خورده ملت ايران را به لغو تحريم‌هاي ظالمانه وادار كنند.
مصباحي‌مقدم ادامه داد: با اين استدلال كه اگر اين كارها را نپذيريم ايران مي‌تواند به قدرت هسته‌‌اي نظامي دست يابد و ما ناگزيريم جلوي دست يافتن ايران به قدرت هسته‌اي نظامي را با كوتاه آمدن در مقابل مقاومت ملت ايران بگيريم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: آنان كه مي‌خواستند اساس فعاليت‌هاي هسته‌اي را داوطلبانه برچينند چگونه مي‌خواهند خود را پيروز اين مذاكرات كه حاصل مقاومت بر حق هسته‌اي ملت ايران است معرفي كنند؟ توافق وين حاصل مقاومت ملت ما و دستاوردي ملي است و قابل مصادره گروهي نيست كه خيال خام دست يافتن به مجلس دهم از اين سكو را مي‌پرورانند.
مصباحي‌مقدم در تشريح وضعيت اقتصادي كشور بعد از توافق خاطرنشان كرد: تا حدود 6 ماه ديگر در واقعيت اقتصاد ايران تغيير اساسي رخ نخواهد داد و بيخود نبايد به انتظارات ملت دامن زد.
وي افزود: در صورتي كه بررسي‌هاي لازم در مورد متن توافق و پيوست‌هاي آن و قطعنامه شوراي امنيت در مجلس شوراي اسلامي و شوراي عالي امنيت ملي نشان‌دهنده حداقل‌هاي لازم براي يك توافق خوب با رعايت خطوط قرمز هسته‌اي و عدم دخالت در عرصه سلاح‌هاي نظامي كشور باشد و تأييد شود حدود 30 ميليارد دلار از ذخاير ارزهاي بلوكه شده ايران آزاد مي‌شود. امكان استفاده از منابع ارزي صندوق توسعه ملي كه بلوكه شده بود فراهم مي‌شود كه بايد براي بهره‌برداري از آن در سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي خصوصي و تعاوني تسهيل شود.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: هزينه تجارت و حمل و نقل كالا براي ايران كاهش مي‌يابد. فروش نفت خام به تدريج افزايش مي‌يابد. مقدمات براي ورود تدريجي سرمايه خارجي فراهم مي‌شود. در اين شرايط بايد از واردات بي‌رويه كالاهاي مصرفي و واسطه‌اي كه مشابه آن در داخل توليد مي‌شود با عنوان حمايت از توليد ملي جلوگيري و از وابستگي به يك يا چند كشور در واردات سرمايه و كالا جلوگيري شود و تنوع مبادي واردات سرمايه و صادرات كالا را دنبال كرد.
مصباحي‌مقدم اضافه كرد: به كشورهاي متقاضي سرمايه‌گذاري در ايران مشروط به انتقال فناوري اجازه سرمايه‌گذاري و فعاليت داده شود و توليد براي صادرات مبناي فعاليت آنها قرار گيرد. بايد به سمت كنار گذاشتن خام‌فروشي نفت و گاز و پتروشيمي جهت‌گيري كرد و در سرمايه‌گذاري براي صنايع پايين دستي برنامه‌ريزي انجام شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن