تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت یکپارچه سامانه آبی در استان قزوین ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیریت یکپارچه سامانه آبی در استان قزوین ضروری است

ابراهیمی پاک


شناسهٔ خبر: 2867810 - یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
استانها > قزوین

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با مدیریت یکپارچه اراضی و سامانه منابع آبی گام موثری برای کاهش مصرف آب و بیهنه سازی مصرف و صیانت از سفره آبهای زیرزمینی برداشته می شود. به گزارش خبرنگار مهر، نیازعلی ابراهیمی روز یکشنبه در جلسه اتاق فکر آب استان که در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد اظهارداشت: توسعه سیستم آبیاری تحت فشار و اهمیت یکپارچه سازی اراضی برای مدیریت منابع آبی در شرایط کم آبی اجتناب ناپذیر است.وی افزود: طرح مدیریت بهره برداری یکپارچه سامانه آبیاری در باغات استان به ویژه در تاکستان عملیاتی شده است.ابراهیمی پاک بیان کرد: پنج هزار هکتار آبیاری بارانی، ۱۰ هزار هکتار قطره ای و در مجموع ۲۵ هزار هکتار روش مدرن عملیاتی شده است و در حال حاضر نیز پنج هزار هکتار آبیاری مدرن نیز در دست اجراست.
قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: افزایش تلفات در آبیاری سنتی و سطحی، نیاز به استخر، بالا بودن هزینه اجرا، مصرف انرژِی بالا، مشکلات حقوقی از مشکلات روش های آبیاری سنتی است که باید نسبت به تغییر آن اقدام لازم با سرعت انجام شود.وی گفت: طرح مدیریت یکپارچه سازی در سه شهر تاکستان، قزوین و بوئین زهرا در حال اجراست که تنها در تاکستان ۲۷ طرح با پوشش شش هزار و ۵۱۵ هکتار با پنج هزار و ۵۵۰ بهره بردار اجرا شده است.ابراهیمی تصریح کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و جلسات توجیهی و اجرای سیستم آبیاری مدرن و آموزش بهره برداران و تهیه نقشه کاداستر حرکت به سمت تجمیع و یکپارچه سازی و مدیریت بهینه مصرف آب آغاز شده است.در ادامه علی رجب پور رئیس پارک علم وفنآوری امام خمینی قزوین در خصوص ضرورت استفاده از شرکت های دانش بنیان در اجرای طرح های سیستم آبیاری مدرن مطالبی بیان کرد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن