تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803013275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد شورای شهر رشت از دید مردم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عملکرد شورای شهر رشت از دید مردم
تابناک گیلان سعی دارد تا در هفته جاری هرچند کوتاه گریزی به عملکرد نه چندان مطلوب اعضای شوراهای شهر در گیلان بزند و ارزیابی کوتاهی داشته باشد از اعتماد مردم نسبت به این افراد، که آیا اکنون، این مجموعه که یادگار دولت اصلاحات است توانسته به سمت همان اهداف حرکت کند یا از اساس تغییر کرده و مقدمه ای شده است برای رسیدن به بی انتها.
کد خبر: ۵۱۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ - 26 July 2015


تابناک گیلان سعی دارد تا در هفته جاری هرچند کوتاه گریزی به عملکرد نه چندان مطلوب اعضای شوراهای شهر در گیلان بزند و ارزیابی کوتاهی داشته باشد از اعتماد مردم نسبت به این افراد، که آیا اکنون، این مجموعه که یادگار دولت اصلاحات است توانسته به سمت همان اهداف حرکت کند یا از اساس تغییر کرده و مقدمه ای شده است برای رسیدن به بی انتها.

به گزارش تابناک گیلان، در یک دولت یکپارچه، عدم تمرکز اداری عبارت از دادن شخصیت حقوقی حقوق عمومی به بخش هایی از سرزمین (روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان) است تا بطور آزادانه اداره شوند. بدین ترتیب، مقامات این واحدها (اعضای شوراها) توسط مردم محل انتخاب و دارای تشکیلات، اختیارات، بودجه و کارکنان مخصوص می گردند.

اما در ایران اگر شورای شهر نبود، آیا شهرداری این مجموعه فعالیت‌ها را انجام نمی‌داد؟ به عبارت روشن‌تر با وجود آنکه عمر شورای شهر چهارم به نیمه رسید و همچنین با وجود افزایش تعداد اعضای شورای شهر نسبت به ادوار گذشته و با توجه به اندوخته‌های تجربی سه دوره قبل، آیا شورای شهر چهارم بر شهر، شهرداری و همچنین بر سایر نهادها و دستگاه‌های مدیریت شهری تاثیرگذار است و آنها را راهبری می‌کند؟

آیا واقعا دوره چهارم شورا فقط از حیث تعداد اعضا با دوره‌های قبل تفاوت دارد؟ آیا واقعا شورای شهر توانسته است بر مسائل محوری شهر و مدیریت شهری تمرکز کند و ام‌القرای اسلام را به سوی پایداری سوق دهد؟

آیا شورای شهر بر فرآیندهای مدیریت شهری و شهر و همچنین بر نظامات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و سایر خدماتی آن تسلط دارد؟ آیا واقعا شورای شهر بدون درک دقیق مجموعه نارسایی‌های شهر تهران می‌تواند آن را راهبری کند؟

تابناک گیلان سعی دارد تا در هفته جاری هرچند کوتاه گریزی به عملکرد نه چندان مطلوب اعضای شوراهای شهر در گیلان بزند و ارزیابی کوتاهی داشته باشد از اعتماد مردم نسبت به این افراد، که آیا اکنون،این مجموعه که یادگار دولت اصلاحات است توانسته به سمت همان اهداف حرکت کند یا از اساس تغییر کرده و مقدمه ای شده است برای رسیدن به بی انتها.

مرکز سیاسی استان گیلان ؛ رشت

طبیعت کار در شهرهای کلان این است که همواره و در بیشتر اوقات درگیر حواشی باشند تا پرداختن به متن. کما اینکه شهری به مانند رشت نیز از این مقوله مستثنی نیست!

شورای اسلامی شهر رشت که دارای 15 عضو و به ریاست عباس صابر اداره می شود از شوراهای پر سر و صدا و پر حاشیه در طول مدت این دو سال در استان گیلان است.

شورای شهری که باید در راستای خدمت به مردم و برآورده کردن نیازهای آنان عمل کند، بیشتر به جناح بندی و سیاسی کاری گرایش دارد و از شعار های پر تمتراق زمان انتخابات که دل هر شنونده ایی را میبرد اثری از عمل در آن نیست!

مؤید این ادعا سخن یکی از اعضای همین شورای شهر است که در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های استان به این نکته اشاره کرده است.

در این مصاحبه، محمود باقری‌خطیبانی که نائب رئیسی شورا را بر عهده دارد به صراحت اعلام می کند که "اگر به کارنامه دو ساله فعالیت شورایی خود نگاه کنیم، تفاوت فراوانی بین شعارها و عمل دیده می‌شود"

و همچنین اعلام میکند که این شورا از اجرای شعارهای خود ناتوان مانده‌ است، به علاوه اینکه عملکرد شورای چهارم اسلامی شهر رشت را نیز مثبت ارزیابی نمیکند. همه این سخنان تایید کننده این مطلب است که شورا دغدغه مشکلات مردم را ندارد و صرفا حرف و شعار است که از این شورا شنیده می شود.

از جمله بی توجهی شورا به مسایل شهر، میتوان به این امور اشاره کرد:
قرارداد متروی شهر رشت؛ که با گذشت مدت مدید که هنوز مطالعات ژئوتکنیک و نقشه‌برداری آن در شرایطی که سند فرادستی هنوز تصویب نشده گفته می شود حدود 3 میلیارد هزینه شده است!!!

قرارداد شهربازی پارک قدس؛ که هنوز بر سر میزان حق کسب و پیشه آن از شورا شکایت می شود و این در حالی است که چیزی حدود 500 میلیون تومان تا الان برای این قرارداد پرداخت شده اما تا کنون هیچ کس عجله ایی برای بازگشایی این پارک و استفاده مردم از آن نمیکند!!!

و گل سر سبد این اتفاقات، حواشی بسیار زیاد در رابطه با انتخاب شهردار جدید شهر رشت بود که به درگیری علنی با فرمانداری منجر شد و حتی کار به جایی رسید که حل این موضوع به شورای حل اختلاف واگذار شود. و این امر سبب شد شهری به این مهمی تا ماه ها از داشتن شهردار محروم باشد و بیش از بیش شاهد فقدان ثبات مدیریتی در این شهر باشیم. و در این بین تنها کسانی که ضرر میکند کسانی نیستند جز مردم!!!

اما آیا مردم، با این عملکرد، باز هم به چنین شورایی در دوره بعدی انتخابات اعتماد خواهند کرد یا خیر؟












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن