تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805470808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلنگ نخستين بيمارستان در فرديس همچنان بر زمين مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۷ب.ظ)
کلنگ نخستين بيمارستان در فرديس همچنان بر زمين مانده است موج - ساير رسانه ها؛ سال 90 در آييني باشکوه جمعيتي کثيري از مسوولان، کلنگ تزيين شده در ميان دايره گچي را در فرديس احاطه کردند تا به ساکنان اين منطقه محروم نويد احداث نخستين بيمارستان را دهند که به گفته مردم اين سرآغازي براي ترسيم افقي طولاني بر يک انتظار شد.
ايرنا نوشت:
چهار سال پيش در ميان جمعيت کثير مردم، مسوولان وقت کلنگ نخستين بيمارستان دولتي در شهرستان فرديس استان البرز را چنان با شور و حالي خاص بر زمين زدند که تصور مي‌رفت کمتر از دو سال، درهاي آن بر روي بيماران گشوده شود.
سال 90 در آييني باشکوه جمعيتي کثيري از مسوولان، کلنگ تزيين شده در ميان دايره گچي را در فرديس احاطه کردند تا به ساکنان اين منطقه محروم نويد احداث نخستين بيمارستان را دهند که به گفته مردم اين سرآغازي براي ترسيم افقي طولاني بر يک انتظار شد.
نقشه ترسيمي حکايت از ساخت بيمارستان 160 تختخوابي داشت که بنا به نياز منطقه زماني کوتاه براي احداث آن پيش‌بيني شده بود.
آن‌طور که مردم مي‌گويند؛ باد چند روزي به دايره گچي مجال داد تا ساز اميدواري بر دل‌ها بدمد ليکن به دليل نيامدن تصميم بگيران، نسيم محو آن را عملي کرد.
روزها و ماه‌ها است که معتمدان و ريش سفيدان فرديس به اين درو آن مي‌زنند تا شايد خبري از تصميم تازه بيابند، اما؛ به قول خودشان اين فقط وعده‌ها است که آنان را به آينده اميدوار کرده است.
نبود يک بيمارستان دولتي، بيمارستان تنگدست و درد کشيده فرديس را روانه تهران و کرج کرده تا تسکيني براي آلام خود بيابند، اما؛ هزينه‌هاي گزاف اياب و ذهاب و مراکز درماني، درد ديگري است که خود مسکن مي‌خواهد.
به هر حال آن‌ طور که مردم فرديس مي‌گويند: پرونده ساختمان بيمارستان اين شهرستان مانند بسيار ديگري از ملزومات در گيرودار اداري بالا و پايين مي‌شود و شواهد نشان مي‌دهد که به اين زودي اميدي به سر برآوردن آن از دل خاک نيست.
مسوولان استان البرز در بازديدها از فرديس مکرر از آغاز ساخت اين بيمارستان سخن مي‌گويند و همچنان به مردم اميدواري مي‌دهند.
شهناز مقدم از ساکنان فرديس مي‌گويد: مردم اين شهرستان سال‌هاست با مشکل درماني مواجه هستند، کمبود مطب پزشکان متخصص، مراکز درماني بخش خصوصي، پزشکان فوق تخصص تا آزمايشگاه و بيمارستان آنان را کلافه کرده است.
اين شهروند گفت: بيماران فرديس براي درمان به بيمارستان‌هاي شهريار، تهران و کرج انتقال مي‌يابند و هزينه‌هاي درماني و اياب و ذهاب سرسام‌آور است.
محسن عبدالملکي شهروند ديگر گفت: اگر حادثه منجر به مصدوميت در اين شهرستان رخ دهد مرکز فوريت‌هاي پزشکي براي درمان اوليه و انتقال آن در محل وجود ندارد و بايد دست به دامان کرج شد آن‌هم اگر آمبولانس زود برسد و مصدوم جان خود را از دست ندهد.
وي ادامه داد: وضعيت درماني بسياري از روستاهاي کشور بهتر از شهرستان پرجمعيت فرديس است؛ چراکه در نبود مراکز درماني در محل، انتقال بيماران و حادثه ديدگان در ميان ترافيک سنگين به بيمارستان‌هاي تهران، کرج و شهريار به مراتب دشوار است.
عبدالملکي گفت: فرديس خواسته يا ناخواسته امروز بعد از کرج پرجمعيت‌ترين شهرستان استان البرز است، اما؛ حتي به اندازه کم‌جمعيت‌ترين شهرستان استان، نگاهي به نيازهاي آن نشده است.
وي افزود: زيرساخت‌هاي بخش بهداشت و درمان فرديس با توجه به روند افزايش جمعيت و مهاجرپذيري بالاي اين شهرستان مناسب نيست.
اين شهروند خاطرنشان کرد: درزمان حاضر بيماران فرديس ناچارند براي تکميل مراحل درمان خود به بيمارستان‌هاي مرکز استان مراجعه کنند که اين امر علاوه بر وقت‌گير بودن هزينه زيادي را به آنان تحميل مي‌کند.
وي ادامه داد: بدون شک انتقال اين بيماران به بيمارستان‌هاي کرج، سبب ازدحام در اين بيمارستان‌ها شده که خود حکايت ديگري است.
فرماندار فرديس گفت: در دولت دهم ساخت بيمارستان 160 تختخوابي براي فرديس به تصويب رسيد و حتي کلنگ زني شد، اما؛ با گذشت حدود چهار سال هنوز ساخت بيمارستان عملياتي نشده است.
مهدي مهرور افزود: اين بيمارستان قرار است در زمين اهدايي شهرداري کرج به مساحت 15 هزار مترمربع در بلوار منظريه فرديس احداث شود.
محمدجواد کوليوند نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه گفت: امسال رديف بودجه براي ساخت بيمارستان فرديس در نظر گرفته‌ شده و قرار است به‌ زودي ابلاغ شود.
وي اظهار داشت: 40 ميليارد ريال بودجه براي سال 94 پيش‌بيني شده که بايد تخصيص بودجه شود.
عزيز اکبريان ديگر نماينده مردم شهرستان‌هاي کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان مردم استان در مجلس ضمن پيگيري ساخت اين بيمارستان، حتي بودجه آن را در مجلس مشخص و تصويب کرده‌اند.
وي اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکي و اداره کل راه و شهرسازي استان البرز بايد با مشخص کردن شرکت پيمانکاري، اين طرح را هر چه سريع‌تر عملياتي کنند.
اکبريان در عين‌ حال از مسوولان استان البرز خواست گام‌هاي نخست را براي احداث بيمارستان 160 تختخوابي و ساير نيازهاي بهداشتي و درماني فرديس بردارند.
رئيس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فرديس از هرگونه پاسخي در اين زمينه خودداري کرد.
شهرستان فرديس داراي دو بخش مرکزي و مشکين‌ دشت است که بخش مرکزي آن در حوزه خدماتي شهرداري‌هاي مناطق سه و 10 کرج قرار دارد.
فرديس واقع در جنوب شرقي کلان‌شهر کرج مرکز استان البرز، دو سال پيش از کرج منتزع و به شهرستان ارتقا يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن