تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820778515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتياط پالايشگاه‌هاي نفت آفريقاي جنوبي در خريد محموله‌هاي نفت خام ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۱ب.ظ)
احتياط پالايشگاه‌هاي نفت آفريقاي جنوبي در خريد محموله‌هاي نفت خام ايران موج - اپراتورهاي پالايشگاه‌هاي آفريقاي جنوبي اعلام کردند: در حالي که پس از حصول توافق هسته‌اي هنوز تحريم‌هاي ايران به‌ طور کامل لغو نشده است، چهار پالايشگاه نفت آفريقاي جنوبي براي خريد محموله‌هاي نفت خام اين کشور دست نگه داشتند و محتاط هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، اپراتورهاي پالايشگاه‌هاي آفريقاي جنوبي اعلام کردند: در حالي که پس از حصول توافق هسته‌اي هنوز تحريم‌هاي ايران به‌طور کامل لغو نشده است، چهار پالايشگاه نفت آفريقاي جنوبي براي خريد محموله‌هاي نفت خام اين کشور دست نگه داشتند و محتاط هستند.
پيش از اعمال تحريم‌ها عليه تهران، ايران بزرگ‌ترين تأمين‌کننده نفت خام آفريقاي جنوبي بود و روزانه حدود ۳۸۰ هزار بشکه نفت از ايران وارد مي‌کرد.
مايته انکوانا مشابانه، وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي، چندي پيش در سفرش به تهران اعلام کرده بود که اين کشور خواهان از سرگيري خريد نفت خام از ايران است.
نيمي از اپراتورهاي پالايشگاه‌هاي نفت خام آفريقاي جنوبي از شرکت‌هاي بزرگ بين‌المللي نفت و گاز جهان هستند.
کارن بايموگيشا، سخنگوي منطقه‌اي شرکت بي پي در آفريقاي جنوبي، گفت: بي پي از تحريم‌هاي عليه ايران تبعيت مي‌کند، بنابراين تا زمان لغو تحريم‌ها، سياست خود را تغيير نمي‌دهد.
وي افزود: اين پالايشگاه آفريقاي جنوبي هنوز برنامه‌اي براي خريد نفت خام ايران ندارد.
سخنگوي منطقه‌اي شرکت انگليسي-هلندي شل که با همکاري بي پي اداره پالايشگاه ساپرف (SAPREF) بزرگ‌ترين پالايشگاه آفريقاي جنوبي در شهر دوربان، را بر عهده دارند، سخناني مشابه سخنگوي بي پي مطرح کرد.
پالايشگاه ساپرف آفريقاي جنوبي ظرفيت توليد پالايش روزانه ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار بشکه نفت خام را دارد.
شرکت شل در بيانيه‌اي اعلام کرد که از تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران تبعيت مي‌کند و در عين حال خواهان توسعه فعاليت‌هاي خود در ايران پس از لغو تحريم‌هاست.
آفريقاي جنوبي در ماه مه ۲۰۱۲، يک ماه پيش از آغاز تحريم‌ها عليه خريد نفت خام ايران، به‌ طور ميانگين روزانه ۶۸ هزار بشکه نفت خام از اين کشور وارد کرد، به‌ طوري که اين مقدار در مقايسه با اوج آن در سال ۲۰۱۱ بسيار افت نشان مي‌دهد.
شرکت آمريکايي شورون، اپراتور پالايشگاهي در کيپ تاون آفريقاي جنوبي نيز در اين باره اظهار نظر نکرد.
شرکت انگن، که بخش عمده سهام آن متعلق به شرکت ملي نفت مالزي (پتروناس) است، نيز به پرسش خبرنگار رويترز در اين باره پاسخي نداد.
انگن که اداره قديمي ترن پالايشگاه نفت خام آفريقاي جنوبي را بر عهده دارد، تنها خريدار بزرگ نفت خام ايران پيش از تحريم‌هاي سال ۲۰۱۲ تهران بود.
ساسول که با مشارکت توتال فرانسه اداره پالايشگاه ناترف آفريقاي جنوبي را بر عهده دارد، نيز در اين باره گفت: آن‌ها برنامه فوري براي ازسرگيري نفت خام ايران ندارند.
ساسول از سال ۲۰۱۲ تاکنون از ايران هيچ محموله نفت خامي نخريده است و با توجه به مسيرهاي کنوني دريافت نفت خام، هنوز برنامه‌اي براي واردات نفت از ايران ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن