تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815657182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قطع شبانه 37 اصله درخت در رشت به بهانه اجراي طرح اتوبوس هاي تندرو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۲ب.ظ)
موج گزارش مي دهد؛ قطع شبانه 37 اصله درخت در رشت به بهانه اجراي طرح اتوبوس هاي تندرو موج- رشت- شهرداري رشت به بهانه اجراي طرح اتوبوس هاي تندرو (بي آر تي)، شبانه 37 اصله درخت در خيابان امام خميني (ره) حدفاصل ميدان فرهنگ تا چهار راه قدس را در اين شهر قطع کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، به دنبال قطع شبانه 37 اصله درخت در خيابان امام خميني (ره) حدفاصل ميدان فرهنگ تا چهار راه قدس در رشت، موجي از انتقادات از طرف شهروندان برانگيخته شد.
شهرداري براي اجراي پروژه بي آر تي در محدوده ميدان حشمت تا مصلي، طبق مصوبه شوراي اسلامي شهر رشت و کارگروه فني ترافيک استان دست به اين کار زده است.

کاشت 480 اصله درخت در محدوده پروژه بي آر تي رشت
رييس کميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي رشت دراين باره اظهار کرد: در اجراي اين پروژه، درختکاري جزو برنامه ها بود اما حرفي از قطع درخت نبود.
فرانک پيشگر با اشاره به قطع 37 اصله درخت در خيابان امام خميني در راستاي اجراي پروژه بي آر تي از سوي شهرداري رشت خاطرنشان کرد: شهرداري براي قطع درخت، مجوز دو عضو از سه عضو کميسيون ماده هفت شهرداري را داشت و بر اين اساس، توانست به قطع اين درختان اقدام کند.
رييس کميسيون بهداشت و محيط زيست شوراي اسلامي رشت عمر برخي از درختان قطع شده را 30 سال و تعدادي را 70 سال عنوان و تصريح کرد: اگرچه قرار است 480 اصله درخت در محدوده پروژه بي آر تي کاشته شود اما نمي تواند جايگزين درختاني با عمر بالا باشد.
وي پروژه بي آر تي را از طرح هاي توسعه شهري دانست و يادآور شد: براي انجام هر پروژه توسعه اي، بايستي ارزش گذاري درستي انجام گيرد.

به گسترش و رونق طبيعت و فرهنگ شهر رشت اعتقاد دارم
شهردار رشت نيز در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري موج در خصوص انتقادات شهروندان به قطع درختان اين شهر افزود: ديدن چهره زشت يک خيابان بدون درخت براي هرکسي که شهرش را دوست دارد دردناک است اما مردم شهر بدانند که وضع بدين شکل نمي ماند.
محمدعلي ثابت قدم با بيان اينکه «ما درختان را قطع نکرديم که اين خيابان را همينطور به امان خدا رها کنيم يا خودمان دليلي باشيم بر کاهش سرانه سبز شهر» خاطر نشان کرد: بارها بر گسترش فضاي سبز شهري تاکيد کردم و اصولا يکي از محورهاي طرح محله محوري بنده گسترش فضاي سبز در محلات بوده است.
وي با اشاره به قطع کردن شبانه درختان گفت: دليل شبانه قطع کردن درختان مخفي کار نبود بلکه استفاده از خلوتي شهر بود زيرا ما نمي توانستيم درختان را در ترافيک هميشگي آن خيابان قطع کنيم.
وي تصريح کرد: مردم مطمئن باشند که در همين خيابان درختان بيشتري به زودي جايگزين خواهند شد.
ثابت قدم يا تاکيد براينکه کاشت درختان جايگزين يک وعده نيست افزود: اين يک برنامه است و به زودي اجرا مي شود و قطع اين درختان هم به خاطر پروژه بي آرتي است که خودش در کاهش ترافيک و افزايش هواي پاک تاثير دارد.

راه‌اندازي خط ويژه از الزامات توسعه شهر رشت است
رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر رشت نيز راه‌اندازي خط ويژه اتوبوس را از الزامات توسعه شهر رشت دانست.
محمدحسين کارگرنيا با اشاره به قطع چند اصله درخت از ميدان چهارراه قدس تا فرهنگ اظهار کرد: شوراي ترافيک هيچ مجوزي براي قطع اين اشجار نداده بلکه مربوط به کارگروه داخل شهرداري رشت است.
وي با بيان اينکه قطع درختان با مجوز کارگروه انجام مي‌شود، تصريح کرد: ما در اين کارگروه راه‌اندازي خط ويژه اتوبوس را تصويب کرديم.
رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر رشت با اشاره به اينکه خيابان‌هاي رشت نياز به توسعه دارند، افزود: حدود 40 تا 50 سال است که عرض خيابان‌هاي رشت توسعه نداشتند.
وي با تصريح بر اينکه براي توسعه بايد هزينه کرد، يادآور شد: درختاني که در مسير توسعه راه‌اندازي خط ويژه اتوبوس قطع شده حدود 17 اصله بوده که برخي از آنها قديمي بود.
واثق‌کارگرنيا به راه‌اندازي خط آهن گيلان اشاره کرد و متذکر شد: براي ايجاد اين خط‌آهن درختان زيادي قطع شدند براي اينکه اين استان نياز به راه‌آهن دارد.
وي خاطرنشان کرد: راه‌اندازي خط ويژه اتوبوس جزو الزامات توسعه شهري رشت است که از ميدان حشمت تا مصلاي رشت ايجاد مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن