تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820812851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هزار و 500 هکتار از اراضی کم بازده قم به باغ پسته تبدیل شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: قم؛
یک هزار و 500 هکتار از اراضی کم بازده قم به باغ پسته تبدیل شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در استان قم با یک برنامه زمان بندی شده در جهت افزایش عملکرد و جایگزینی کشت با صرفه اقتصادی بالا هستیم.


به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم :به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم، محمدرضا طلایی با اشاره به وجود بحران کم آبی در استان قم گفت:  کشت محصولات از جمله سیفی‌جات، ذرت و یونجه که نیاز آبی بالایی دارند، مقرون به صرفه نیست و کشت این محصولات باید محدود شود.


طلایی از ورود400 میلیون متر مکعب روان آب از طریق دو رودخانه بزرگ به استان قم گفت و تصریح کرد: در حال حاضر این میزان به صفر رسیده است و تمام کشت‌های استان قم از طریق سفره‌های آب زیرزمینی تغذیه می‌شوند.


وی با بیان اینکه اجرای آبیاری بارانی به دلیل گرمای هوا، تبخیر و وزش باد توفیقی ندارد از اجرای سیستم‌های آبیاری نوین درقم خبر داد و افزود: 3 هزار هکتار تعهد سازمان برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین است که طی 4 ماه گذشته پرونده‌های بیش از 3 هزار هکتار از اراضی تکمیل شده و بعد از کشت بهاره کار اجرای طرح‌ها شروع می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :طرح تغییر الگوی کشت در استان قم آغاز شده است و در استان قم در محصولات کشاورزی که تولید می‌کنیم، باید ارزش اقتصادی آب به دقت مورد نظر قرار گیرد.


طلایی با اشاره به اصلاح الگوی کشت در 9 هزار هکتار از اراضی استان قم ادامه داد: در سال جاری در راستای اصلاح الگوی کشت در سال زراعی گذشته حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی کم بازده زیر کشت گندم را کاهش دادیم به نحوی که 10 هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت گندم به 8 هزار و 247 هکتار کاهش پیدا کرد.


وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش عملکرد و جایگزینی کشت با صرفه اقتصادی بالا، در سال گذشته یک هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی کم بازده استان قم با روش‌های فنی و نظارت دقیق تبدیل به باغ پسته شد.


انتهای پیام/س





اخبار مرتبط

طلایی: کاهش مصرف آب و افزایش درآمد کشاورزان با تغییر الگوی کشت
اختصاص 8 هزار و247 هکتار زمین به کشت گندم




۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن