تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803254284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری نشست‌های علمی تخصصی اقتصاد هنر در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد: برگزاری نشست‌های علمی تخصصی اقتصاد هنر در شیراز خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس ‌از برگزاری نشست‌های علمی تخصصی اقتصاد هنر از پاییز امسال در شیراز خبر داد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد ساعت 12:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزاد مریدی در مورد وضعیت تالارهای تئاتر استان فارس به ویژه شهر شیراز، پیگیری بحث اقتصاد هنر در استان فارس و برگزاری نشست‌های علمی تخصصی در این زمینه از پاییز امسال، تاسیس دانشگاه علمی و کاربردی هنر و فرهنگ استان فارس که از مهرماه دانشجو می‌پذیرد اخبراری را اعلام داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، پویایی اقتصاد هنر را در گرو سمن‌ها دانست و گفت: اقتصاد هنر به این مفهوم برداشتن متولی‌گری از دولت نیست، چون بخش خصوصی به تنهایی شجاعت و جسارت ورود به این عرصه در وهله اول را ندارند.
وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد هنر باید تعاونی‌هایی شکل گیرد، افزود: ما با جدیت به دنبال تشکیل تعاونی "خدمات فرهنگی" برای هنرمندان و فرهنگ‌وران هستیم.
مریدی با بیان اینکه بحث اقتصاد هنر به صورت پایلوت در استان فارس مطرح شده است، تصریح کرد: حوزه اقتصاد هنر حوزه غنی در زمینه ایده‌ها، نگرش‌ها و اندیشه‌های آن نیست و تئوری محکمی در جامعه ما ندارد و به همین دلیل در اسفندماه سال گذشته همایش علمی اقتصاد هنر در سطح ملی در شیراز برگزار شد.
وی با تاکید بر پشتوانه علمی داشتن در حوزه اقتصاد هنر عنوان کرد: بخش اقتصاد هنر از منظر علمی در استان فارس دنبال می‌شود و نشست‌های تخصصی اقتصاد هنر از پاییز امسال در استان فارس از سرگرفته می‌شود.
مریدی خاطر نشان کرد: به صورت پایلوتی در بخشی از بخش‌های فرهنگ و هنر برون‌سپاری فعالیت‌ها انجام می‌شود و مسئولیت آنها به سمن‌ها سپرده می‌شود.
وی حضور هنرمندان در کشورهای گوناگون به ویژه حوزه خلیج‌فارس را یکی از موضوع‌های مورد اهمیت در بخش اقتصاد هنر عنوان کرد و افزود: هنر معماری، هنرهای تجسمی، موسیقی و غیره استان بسیار غنی است و می‌تواند در کشورهای خارجی پول‌ساز باشند و آورده‌های خوبی به حوزه اقتصاد هنر وارد کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با معاونت پژوهش، معاونت فرهنگی و ارتباطات بین‌الملل وزارت گفت: در این جلسات برای اعزام تعداد بیشتر هنرمندان به خارج از کشور قول مساعد داده شد.
وی با اظهار امیدواری برای افزایش اعزام هنرمندان به خارج از کشور از پاییز امسال، خاطرنشان کرد: به دلیل آب و هوای خاص حوزه خلیج فارس در فصل پاییز و زمستان استقبال بیشتری از برنامه‌های جانبی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: میزبانی اکسپو‌های خارجی می‌تواند کمک موثری در زمینه اقتصاد هنر باشد و اگر قرار است اتفاقی در حوزه اقتصاد هنر و هنری کردن اقتصاد رخ دهد، معادلات بسیاری باید به هم گره زده شود و رشد این حوزه در گرو گردشگری ادبی و گردشگری رویداد است.
وی با اشاره به ظرفیت شهر شیراز برای برگزاری فستیوال‌های هنری و علاقه‌مندی همه جهان برای حضور در این شهر افزود: باید بسترهای برگزاری این فستیوال‌ها در شیراز فراهم شود.
مریدی عنوان کرد: ما در حوزه اقتصاد هنر در رده خوبی نیستیم، زیرا در این حوزه پشتوانه نظری و علمی نداریم، بنابراین نمی‌توانیم از مدیران فرهنگی توقع سیاست‌گذاری فرهنگی با رویکرد اقتصاد هنر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که ابتدا پشتوانه علمی در زمینه اقتصاد هنر را افزایش داده تا آرام آرام بستر این حوزه فراهم شود، اظهار داشت: در حال حاضر تنها دو کتاب در زمینه اقتصاد هنر به زبان فارسی وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس بیان کرد: هدف ما از برگزاری همایش علمی اقتصاد هنر فراهم‌سازی بستر برای مسئولان فرهنگی بوده و امید است که گام‌های مثبتی در این زمینه که مغفول مانده برداشته شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن