تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819531996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درمان قطعي براي بيماران دياليزي، پيوند کليه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
درمان قطعي براي بيماران دياليزي، پيوند کليه است موج - وزير بهداشت در مراسم افتتاح مرکز دياليز شهرداري منطقه ۲۲ گفت: دياليز يک درمان قطعي براي بيماران نيازمند به دياليز نيست، بلکه درمان قطعي براي اين بيماران پيوند کليه است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در مراسم افتتاح مرکز دياليز شهرداري منطقه 22، با بيان اين که فشار خون يک بيماري خاموش است که مي‌تواند به کليه آسيب‌هاي جدي وارد کند، گفت: يک چهارم ميان‌سالان دچار فشار خون هستند و در حال حاضر 50 درصد افراد 70 سال به بالا فشار خون دارند.
وزير بهداشت همچنين، تعداد مبتلايان ثبت شده به بيماري ديابت را 5 ميليون نفر بيان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد واقعي مبتلايان به ديابت 9 ميليون نفر در کشور است.
هاشمي يکي از دلايل بروز سکته‌هاي قلبي، مغزي و آسيب به نسوج کليه را فشار خون دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه ميزان نمک مصرفي توسط هر فرد در کشور حدود 12 گرم است که خود نمک موجب بروز فشار خون مي‌شود.
به گفته وي همچنين، ايران جز کشورهايي است که ميزان قند و شکر مصرفي آن بالا بوده و جزء کشورهايي هستيم که بيماري‌هاي غير واگير جامعه را تهديد مي‌کند.
هاشمي در ادامه، بر لزوم توجه بيشتر به امر پيشگيري تاکيد کرد و گفت: براي مقابله با بيماري‌هاي غير واگير از جمله بيماري‌هاي قلبي، مغزي و کليوي ابتدا خود مردم و بعد دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند کمک کنند.
وزير بهداشت همچنين، با اشاره به مصوبات شوراي عالي سلامت و امنيت غذا، افزود: وزارت بهداشت در امر پيشگيري مي‌تواند به‌ عنوان ضابط عمل کند و حتي مجلس شوراي اسلامي نيز مي‌تواند در امر پيشگيري کمک کند.
هاشمي در ادامه، با بيان اين که در حال حاضر 27 تا 28 هزار بيمار کليوي دياليز مي‌شوند، گفت: دياليز يک درمان قطعي براي بيماران نيازمند به دياليز نبوده، بلکه درمان قطعي براي اين بيماران پيوند کليه است.

ضرورت ترويج فرهنگ اهداي اعضاي عضو
هاشمي در ادامه، بر ضرورت ترويج فرهنگ اهداي عضو تاکيد کرد و گفت: طي 2 تا 3 دهه گذشته بيماران براي تأمين کليه به افراد نيازمند به منظور خريد کليه مراجعه مي‌کردند که خود اين مسأله براي خريدار و فروشنده کليه بسيار زجر آور است؛ چرا که فرد براي امرار معاش مجبور به فروش کليه خود مي‌شود.
وزير بهداشت ضمن اشاره به بيماران نيازمند به پيوند کليه افزود: لازم است در قالب حس نوع دوستي خانواده‌ها با اهداي کليه از تعداد دياليزي‌هاي کشور کم کنند؛ چرا که حتي يک سوم کليه براي ادامه زندگي هر فرد کافي است و البته رسانه‌ها مي‌توانند کمک شاياني در ترويج فرهنگ اهداي عضو انجام دهند.
هاشمي در ادامه، با تاکيد بر توجه به روحيه و حمايت اجتماعي از بيماران دياليزي، گفت: چنان چه مردم در اين بخش کمک کنند به نحوي موجب تقويت روحيه اين بيماران شده‌ايم.
وي ضمن اشاره به راه اندازي مرکز دياليز شهرداري منطقه 22 افزود: مردم براي کارهاي خير هميشه مشتاق و پيش‌قدم بوده‌اند، بنابر اين دستگاه‌ها و سازمان‌هاي ديگر مثل شهرداري مي‌توانند زمينه را براي انجام کار خير در اختيار مردم قرار دهند.
هاشمي همچنين، با اشاره به واقعي کردن تعرفه‌ها و حمايت‌هاي بيمه اي در بخش دياليز، اظهار داشت: در حال حاضر سرمايه گذاري در اين بخش به نوعي داراي توجيه اقتصادي است و اگر به تعرفه‌ها توجه کنيم نياز به سرمايه گذاري دولت نيست.
وي افزود: لازم است انحصار اين بخش شکسته شود و با سرمايه گذاري در اين بخش و ايجاد رقابت در سرمايه گذاري در اين حوزه موجب کاهش هزينه‌ها و افزايش ارائه خدمات به بيماران دياليزي شويم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن