واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
هفته پیش، عنوان Prototype Biohazard Bundle بدون هیچ گونه تبلیغات و معرفی اولیه، به صورت کاملا ناگهانی وارد فروشگاه Xbox One شد. در نگاه اول، بسیاری از شما خوش حال و شگفت زده شدید؛ هر دو نسخه Prototype یک بازسازی استاندارد هستند و با رزولوشن 1080p اجرا می شوند ولی در بررسی فنی، متوجه می شوید که هیچ چیز تغییر نکرده است! سایه ها، بافت ها، نورپردازی و ... همگی همانند نسخه نسل هفتمی هستند. این وضعیت تا فریم ریت نیز ادامه دارد. بطور مثال، Prototype 1 در حالت عادی با 30 فریم بر ثانیه برروی Xbox One اجرا می شود اما کافیست طی انجام بازی انفجاری صورت بگیرد تا فریم ریت به 20 کاهش یابد. پرسشی که ذهن اکثر بازیکنان را مشغول کرده این است که وقتی فاکتور های گرافیکی مثل بافت ها و سایه زنی ها هیچ تغییری نکرده اند و گرافیک بازی اصلا در حد نسل هشت نیست، چرا فریم ریت نمی تواند برروی 30 ثابت باشد؟! در واقع این بازی حتی می توانست به 60 فریم هم برسد ولی متاسفانه سازندگان زحمت چنین کاری را به خود ندادند. ارتقای رزولوشن از 720p به 1080p هم با توجه به سخت افزار قدرتمند Xbox One، یکی از ساده ترین بهبود ها بود.
بله، Prototype 1 نا امید کنندست اما Prototype 2 یک فاجعست! این بازی حتی طی کات سین ها هم از افت فریم رنج می برد. با وجود فیزیک بهتر نسبت به نسخه نسل هفتم، مشکلات فریم ریت، این عنوان را به بدترین تجربه در کنسول Xbox One تبدیل کرده است. این شرایط زمانی خنده دار تر می شود که فریم ریت نسخه Xbox One حتی از نسخه نسل هفتمی نیز ضعیف تر است؛ در این نسخه شما طی پرواز 18 فریم دریافت می کنید در حالی در Xbox 360 برروی 20 فریم قفل بود! حتی طی نبرد ها نیز نسخه Xbox 360 حدود 4 فریم نسبت به نسخه Xbox One برتری دارد. بد تر از آن این است که نسخه PS3 کاملا نسبت به نسخه Xbox One برتری دارد. طی آزمایش های انجام شده، نسخه PS3 با کمترین نقصی اجرا می شود و در همین حال نسبت به هر دو کنسول Xbox فریم ریت بهتری را ارائه می دهد. همه چیز دست به دست هم داده تا عنوان Prototype Biohazard Bundle را به ناامید کننده ترین و ضعیف ترین بازی برروی Xbox One تبدیل کند؛ فریم ریت بسیار ضعیف است آن هم در حالی که فاکتور های فنی سایت هیچ تغییری نکرده اند. حالا متوجه شدید چرا سازندگان هیچ تبلیغی برای این بازی نکردند؟! کوچک ترین تریلر گیم پلیی می توانست افتضاح Radical Entertainment را رونمایی کند. بنابراین بهترین کار برای به فروش رفتن این بود که به صورت ناگهانی عرضه شود. متاسفانه یا خوش بختانه نسخه PS4 هنوز منتشر نشده؛ بیاید امیدوار باشیم که شاهد به وقوع افتادن افتضاح مشابهی برروی کنسول سونی نباشیم.
4 مرداد 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]