تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798477502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه در قطب شمال رزمایش برگزار می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روسیه در قطب شمال رزمایش برگزار می کند مسکو - ایرنا- فرمانده ناوگان شمال روسیه اعلام کرد، نیروهای نظامی روسیه در قطب شمال رزمایشی برای محافظت از مراکز راهبردی این کشور برگزار می کنند که اولین رزمایش مسکو در نوع خود در شمالی ترین نقطه کره زمین است.


به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، دریادار ولادیمیر کورولف روز شنبه به خبرنگاران گفت: این رزمایش برای محافظت از مراکز راهبردی و اقتصادی روسیه در قطب شمال در سال جاری میلادی برگزار می شود.
فرمانده ناوگان شمال روسیه افزود: از جمله واحدهای شرکت کننده در این رزمایش، تفنگداران دریایی و تیپ موتوریزه قطب شمال این کشور است که در جریان رزمایش، واحدهای مستقر در قطب شمال با نیروهای هوابرد و واحدهای نیروهای ویژه روسیه همکاری می کنند.
وی همچنین از برگزاری رزمایش دیگری برای پیاده کردن تفنگداران دریایی از رزمناوهای بزرگ در مجمع الجزایر نووسیبیرسک (واقع در منطقه قطبی در اقیانوس منجمد شمالی) اشاره کرد که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
دریادار کورولف همچنین از برنامه ماموریت های دریایی زیردریایی های اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی خبر داد و گفت: زیردریایی های اتمی راهبردی یوری دولگاروکی، آلکساندر نوسکی و ولادیمیر مانوماخ متعلق به ناوگان شمال روسیه از امسال ماموریت های دریایی در مجاور قطب شمال را آغاز می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این منطقه برای روسیه اهمیت حیاتی دارد و نیروهای مسلح روسیه از منافع این کشور در قطب شمال دفاع خواهند کرد.
در سال های اخیر رقابت میان روسیه و سایر کشورهای مجاور قطب شمال شامل کانادا، آمریکا، دانمارک و نروژ برای کنترل منابع طبیعی این منطقه که گفته می شود ذخایز عظیم انرژی را در دل خود نهفته تشدید شده است.
روسیه در ماه فوریه گذشته از تاسیس پایگاه نظامی دائمی در منطقه مجاور قطب شمال خبر داد.
روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه، به تازگی به نقل از کریل ماکاروف معاون نیروی پدافند هوافضای روسیه نوشت: نیروهای روسیه در مناطق مجاور قطب شمال به پیشرفته ترین تسلیحات و واحدهای هوایی و پدافند موشکی مجهز می شوند.
مقام نظامی روس با اشاره به برنامه وزارت کشور روسیه برای استقرار تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته در مناطق قطبی شمال این کشور خاطرنشان کرد: روسیه اخیرا در جزایر خود در اقیانوس منجمد شمالی سامانه موشکی (سطح به دریا) پانتسیر مستقر کرده است.
وی افزود: در زمان حاضر یک ایستگاه ردیابی موشکی در این منطقه در حال استقرار است و در آینده نزدیک هم تعداد جنگنده در منطقه مستقر می شود. روسیه این اقدامات را برای دفاع از منافع خود ازجمله در قطب شمال انجام می دهد.
معاون نیروی پدافند هوافضای روسیه در مورد استقرار ایستگاه ردیابی در مجاور قطب شمال هم گفت که این امر برای اطلاع و رهگیری به موقع اهداف پرنده که به سوی مرزهای روسیه حرکت می کنند از جمله موشک های دشمن لازم است.
روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به امکان استقرار ایستگاه ردیابی موشکی موسوم به «پادسولنوخ» در منطقه قطبی روسیه اشاره کرد که قادر است اهداف پرنده و زیر آبی را تا شعاع 450 کیلومتری شناسایی و ردیابی گند.
رسانه های روسی همچنین از برنامه استقرار تعدادی جنگنده میگ-31 قادر به رهگیری هوایی در مجاور قطب شمال خبر داده اند.
اروپام*5*391**1613



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن