تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821256771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما در برابر پروژه صهيونيستي و تکفيري مقاومت مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۲۳ب.ظ)
سيد حسن نصرالله: ما در برابر پروژه صهيونيستي و تکفيري مقاومت مي کنيم موج - دبير کل حزب الله لبنان گفت: ما از سرزمين خود دفاع مي‌کنيم و در برابر پروژه صهيونيستي يا بهتر بگويم در برابر پروژه تکفيري‬‎ مقاومت مي کنيم.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان در جشن فارغ التحصيلي فرزندان شاهد که در مجتمع آموزشي شاهد در بيروت برگزار شد، وجود حزب الله را مايه نگراني دشمنان مقاومت دانست و افزود: البته آنها تلاش مي کنند که اگر موفق شوند مقاومت را منزوي يا آن را تضعيف کنند‬‎ آنها کارشان را ادامه خواهند داد و بعد از توافق هسته اي، امروز نگراني بزرگ منطقه، ايران بعد از توافق است البته ازحزب الله هم نگران هستند‬‎ . از اين رو مي بينيم اوباما و جان کري به وضوح درباره حزب الله سخن مي گويند و حزب الله را سازمان تروريستي مي خوانند.‬‎
دبيرکل حزب الله لبنان با تاکيد بر اينکه" مقاومت در معادله منطقه حضور دارد" تصريح کرد: [مقامات آمريکايي] بار ديگر تاکيد خود را تکرار کردند که اجازه نخواهند داد که نيرويي از اين نوع درمنطقه شکل بگيرد و اين بدان معناست که مقاومت در معادله قدرت هاي منطقه حاضر است و آمريکا بر روي مقاومت حساب باز کرده است.
وي با اشاره به اقدام آمريکا در تروريستي ناميدن مقاومت لبنان گفت: تاکيد اخير آمريکا مبني بر توصيف حزب الله به عنوان سازمان تروريستي، هيچ چيزي را تغيير نمي دهد و مساله تازه اي نيست‬‎ .تصميم اخير آمريکا در واقع، هدفش فرماندهان جهادي در حزب الله است و پيش از آن نيز عربستان سعودي اسامي را اعلام کرده بود اين امر هم چيزي را تغيير نمي دهد‬‎.حتي بايد بگويم که برادران ما حساب هاي بانکي هم ندارند که بخواهند تحريم شوند و سفرهاي توريستي هم به خارج ندارند که ضرر کنند‬‎.
دبيرکل حزب الله لبنان، آمريکا را شيطان بزرگ خواند و اظهار داشت: ما افتخار مي کنيم که آمريکا ما را مجازات مي‌کند اين همان آمريکايي است که همواره شيطان بزرگ باقي خواهد ماند چه پيش از توافق هسته اي و چه پس از آن شيطان بزرگ باقي خواهد ماند چرا که ما مقاومت و از سرزمين خود دفاع مي‌کنيم آن هم در برابر پروژه صهيونيستي يا بهتر بگويم در برابر پروژه تکفيري‬‎ . آنچه که اکنون بايد در خصوص آن بايد درنگ و تامل کنيم هدف قرار دادن بازرگانان و شرکت هاي لبناني است خواه شرکت ها و بازرگاناني که بيرون از لبنان هستند يا شرکت ها و تجاري که در داخل کشور اقامت دارند‬‎.
وي حمايت هاي مالي ايران به حزب الله را مايه افتخاري براي مقاومت لبنان دانست و تصريح کرد: البته بايد مجددا تاکيد کنم که حزب الله هيچ پروژه مالي در اختيار ندارد من سالهاي قبل هم به اين مساله تاکيد کردم زماني هم که ما بخواهيم از ايران پول بگيريم به "ويکي‌ليکس" نياز نداريم‬‎.
نصرالله افزود: ما اين حمايت ها را دريافت مي کنيم و به آن مي باليم و ايران هم بر اين مساله مي بالد حمايتي که تهران از ما به عمل مي آورد کافي است و پولي نداريم که بخواهيم در پروژه اي آن را به خدمت بگيريم لذا با هيچ بازرگان و نهادي داد و ستد نداريم‬‎.
وي با اشاره به مسئوليت هاي دولت لبنان در اين زمينه گفت: دولت و نظام لبنان در قبال ملت لبنان، مسئوليت حمايت از آنها را برعهده دارند ولي متاسفانه به اين وظيفه خود عمل نمي کنند‬‎. بانک مرکزي لبنان و قوه قضائيه لبنان وظايفي دارند وما اين مساله را به عنوان يک مساله ملي اعلام مي‌کنيم.‬‎ کساني که هم اکنون مورد هجمه قرار گرفته اند اموالشان متعلق به حزب الله نيست بلکه آنها تجار و بازرگاناني همچون ساير بازرگانان لبناني هستند و دولت وظيفه دارد از آنها حمايت کند‬‎.
دبيرکل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تلاش هاي دشمنان مقاومت براي مخدوش کردن چهره مقاومت اظهار داشت: در گذشته تلاش هاي گسترده اي براي بدنام کردن حزب الله خواه به عنوان يک جريان و يا به عنوان مسئول انجام مي شد به عنوان مثال اتهامي مبني بر گسترش شبکه اي براي فروش مواد مخدر يا پول شويي مطرح بود که تمام اين اتهامات نادرست است‬‎. چرا که ما حتي حاضر نيستيم در ميدان رقابت‌هاي تجاري حلال وارد شويم چه برسد به ميدان تجارت حرام.
سيد حسن نصرالله با اشاره به جمع بندي مذاکرات وين و با تاکيد بر اينکه ايران همپيمانان خود را رها نمي کند ، تصريح کرد: شک وترديدي در روابط ما با همپيمانانمان به خصوص ايران و سوريه بعد از تجاوز سال 2006 سخن از اين مي گفتند که تهران از حزب الله به عنوان ابزاري براي خدمت به پروژه هسته اي استفاده کرده است و حتي گفتند که تهران، حزب الله را بعد از امضاي توافق خواهد فروخت و ما همواره مي گفتيم که ايران چنين نيست و سوريه هم چنين نيست امروز واقعيت نمايان شده است‬‎ . چه کسي در اين زمينه راستگو و چه کسي دروغگو بود؟‬‎
وي افزود: جان کري (وزير خارجه آمريکا) مي گويد ايران حاضر نشد در برابر امور ديگر به جز مساله هسته اي مذاکره کند بنابراين نه کسي چيزي فروخت و نه کسي چيزي خريد بنابراين شما بيچاره و بينوا هستيد برويد و در اوضاع خودتان جستجو و تامل کنيد‬‎. امام خامنه اي موضع ايران در قبال آمريکا و در قبال جنبش هاي مقاومت را بار ديگر مورد تاکيد قرار داد‬‎.و حزب الله در اين تاکيدها جايگاه ويژه اي داشته است‬‎.
نصرالله در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حمايت هاي ترکيه از داعش افزود: کشورهايي که وحشي‌ها را به سوريه آوردند تا نظام اين کشور را سرنگون کنند و تلاش مي‌کنند تا حملاتي به محور بازدارندگي انجام دهند اکنون در حال پرداخت هزينه رفتارشان هستند ما از همان ابتدا آنها را از اين امر برحذر داشتيم بي شک ترکيه حامي داعش است و تمام کمک هاي لازم را به آن ارائه مي کند و مرزهايش را به روي داعش گشوده است‬‎
همچنين وي خطاب به داود اوغلو نخست وزير ترکيه گفت: اما امروز مي بينيم که نخست وزير اين کشور اعلام مي‌کند که داعش تهديدي براي امنيت ملي ترکيه است به اين شخص بايد گفت" صبح شما بخير"‬.
نصرالله تصريح کرد: بزرگترين سرويس هاي اطلاعاتي جهان در توهم هستند اگر که فکر مي‌کنند مي توانند بر گروه هاي تکفيري سلطه پيدا کنند و آنها را کنترل نمايند البته بايد بگويم هستند کساني در لبنان که هنوز داعش را خطري نمي دانند درحالي که واشنگتن، داعش را در راس فهرست تروريستي خود قرار داده است‬.
دبيرکل حزب الله لبنان گفت‌وگو را تنها راه حل مسائل داخلي لبنان دانست و گفت: تهديد به استعفا يا تلويح به آن يا هر تهديدي ديگر نه چيزي را به جلو مي برد و نه باعث تعويق آن مي‌شود بلکه فقط باعث زيان رسيدن به کشور مي شود و تنها راه موجود در برابر جريان هاي سياسي، گفت‌وگو است‬.
وي هرگونه ميانجيگري بين جريان‌هاي سياسي را رد کرد و افزود: در روزهاي اخير سخني درباره ميانجي گري حزب الله به ميان آمده است من به شکل واضح اعلام مي کنم که ما هيچ نقش ميانجي گري برعهده نداريم چرا که ما در اين امر يک سوي قضيه هستيم و همپيمان هستيم از اين رو هيچ کس از ما انتظار ميانجي گري ندارد تنها خواسته ما اين است که جريان المستقبل از لجاجت خود دست بر دارد‬‎. و با جريان تغيير و اصلاح(به رهبري ميشل عون) ديدار کند و يا با هر گروه ديگري مذاکره کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن