تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816697573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلزله زدگان نپالی سه ماه بعد از زمین لرزه همچنان در چادر بسر می برند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: زلزله زدگان نپالی سه ماه بعد از زمین لرزه همچنان در چادر بسر می برند دهلی نو – ایرنا- تعداد زیادی از مردم نپال با گذشت سه ماه از زمین لرزه مرگبار 7.8 ریشتری در بیست و پنجم آوریل همچنان در اردوگاه ها و چادرهای موقت بسر می برند.


این زمین لرزه مرگبار که با هشت هزار و 800 کشته و 23 هزار مصدوم به عنوان مخرب ترین زمین لرزه تاریخ نپال نام گرفت، منجر به تخریب بیش از 600 هزار واحد مسکونی شد.
با فرارسیدن فصل باران های موسمی، وضعیت برای نجات یافتگان زمین لرزه کاتماندو دشوارتر شده به گونه ای که هر لحظه امکان آب گرفتگی چادرها و سرپناه های موقت وجود دارد. از سوی دیگر ترس از رانش زمین و تخریب خانه های آسیب دیده، مردم را مجبور به اقامت در سرپناه های موقت کرده است .
براساس گزارش سازمان های امدادی، بعد از گذشت سه ماه همچنان هزاران نفر از مردم نپال که خانه هایشان در زمین لرزه با خاک یکسان شده در انتظار آب، غذا و سرپناه هستند.
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد، توجه به احتمال رانش زمین بر اثر بارندگی شدید هم اکنون کمک های امدادی به روستاهای کوهستانی متوقف شده است .
این سازمان همچنین نگرانی خود را از احتمال شیوع بیمارهایی نظیر اسهال و دیگر بیماری ها ناشی از مصرف آب غیر بهداشتی اعلام کرد.
ادوین سالوادور یک مقام بخش اورژانس سازمان بهداشت جهانی در نپال گفت که این سازمان هم اکنون داروی های مورد نیاز برای مصرف سه ماه به روستاهای دورافتاده که در خطر رانش زمین قرار دارند را به این مناطق منتقل کرده است .

**اقتصاد بحران زده
اقتصاد نپال یکی از ضعیف ترین اقتصاد ها حتی پیش از زمین لرزه بود که پس از این حادثه به شدت آسیب دیده و پیش بینی می شود که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور حدود سه درصد در سال جاری باشد که در مقایسه با رشد هشت سال گذشته پایین ترین میزان رشد اقتصادی در این کشور است.
میزان رشد این کشور در بخش های حیاتی این کشور از جمله کشاورزی و گردشگری به شدت کاهش یافته و بر اثر زمین لرزه و رانش زمین بخش زیادی از محصولات کشاورزی این کشور نابود شده است .
همچنین سقوط بهمن در کمپ اصلی اورست در مسیر محبوب کوهپیمایی لنگتنگ سبب بسته شدن این مسیر شده و به این ترتیب بخشی از درآمد این کشور کاهش یافته است .
دولت نپال به تازگی برای جذب گردشگران، گروهی از کارشناسان خارجی را برای بررسی امنیت مسیر کوهنوردی استخدام کرده است. این کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که بخشی زیادی از مسیر کوهنوردی آناپورا از گزند زلزله دور مانده است و مهمان خانه ها نیز در این مسیر تنها به به تعمیرات کلی نیاز دارند.
تولسی گاتام، رئیس بخش گردشگری نپال گفت: هدف اصلی ما اکنون این است که به جهان خارج نشان دهیم که نپال برای سفر امن می باشد.
وی افزود: اگر ما بتوانیم به گردشگران اطمینان بدهیم که کشور امن است در فصل بعدی در ماه اکتبر بار دیگر صنعت گردشگری رونق می گیرد.
با توجه به تخمین های دولت، نپال به حدود 6.7 میلیارد دلار برای بازسازی نیاز دارد که تاکنون 4.4 میلیارد دلار از این مبلغ تامین شده است .
دولت می خواهد که کمک های مالی جمع آوری شده برای بازسازی به یک سازمان دولتی جدید منتقل شود و این امر باعث نگرانی از تاخیر در روند بازسازی شده است .
پس از یک ماه که مقامات دولتی نپال از ایجاد یک نقشه راه مشخص برای بازسازی خبر داده اند، دولت تاکنون این سازمان جدید را تشکیل نداده است در حالی که افراد بی خانمان از دوهزار دلار دلار کمک مالی وعده داده شده برای ساخت خانه های خود تنها، 150 دلار دریافت کرده اند.
رام شاران ماهات، وزیر اقتصاد نپال گفت: سال مالی جاری تازه آغاز شده است، ما در حال تعیین مقام جدید روند بازسازی هستیم.
براساس گزارش بانک مرکزی نپال، بخش حواله جات یکی از بخش های نادر است که حتی پس از وقوع زلزله 11.2 درصد رشد داشته و در 11 ماه اول سال جاری ارزش حواله های مالی به 5.55 میلیارد دلار رسیده است.
سالانه هزاران جوان نپالی به امید یافتن شغل و داشتن منبع درآمد به هند، منطقه جنوب شرق آسیا و کشور های حوزه خلیج فارس سفر می کنند.
پس از زلزله، بسیاری از نپالی ها برای بدست آوردن پول لازم برای بازسازی زندگی خود، امید به فرصت های شغلی در خارج از کشور خود بسته اند.
*آساق*267*1600**1144



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن