تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804437116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش صادرات نفت ايران تأثيري روي نفت غيرمتعارف آمريکا نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۲۸ب.ظ)
افزايش صادرات نفت ايران تأثيري روي نفت غيرمتعارف آمريکا نخواهد داشت موج - تحليل گران مي‌گويند: ايران پس از توافق هسته‌اي اخير که به لغو تدريجي تحريم‌ها عليه اين کشور مي‌انجامد، صادرات نفت خود را افزايش خواهد داد، اما؛ اين افزايش تأثير چنداني روي صنعت نفت غيرمتعارف آمريکا در آينده نزديک نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، دبورا گوردون، مدير برنامه انرژي و آب‌وهوا در بنياد صلح بين‌المللي کارنگي، در مصاحبه با شين‌هوا گفت: اگر صنعت نفت شيل آمريکا در سال 2015 شرايط اقتصادي دشواري را تجربه کند احتمالا نتيجه مستقيم توافق هسته‌اي با ايران نخواهد بود. چشم‌انداز صنعت نفت شيل آمريکا در سال 2016 بيشتر با احتمال احياي اقتصاد جهاني ارتباط خواهد داشت.
آمريکا در چند سال گذشته به مدد استفاده گسترده از حفاري هيدروليک و بالا بودن قيمت نفت در محدوده 100 دلار شاهد توسعه نفت شيل خود بوده است.
در شرايطي که قيمت‌هاي جهاني نفت در سال گذشته به دليل عرضه بيش از حد به شدت سقوط کردند اما شتاب صنعت نفت شيل آمريکا به لحاظ توليد، سرمايه‌گذاري و اشتغال کاهش قابل‌توجهي پيدا کرده است.
گوردون افزود: پيش‌بيني اين که آيا توافق هسته‌اي ايران، عرضه مازاد جهاني نفت را بدتر خواهد کرد در حال حاضر غيرممکن است؛ چراکه لغو تحريم‌ها همانند؛ مذاکرات هسته‌اي يک فرايند غيرخطي خواهد بود. هيچ‌کس نمي‌تواند اين مسير، نقطه انتها و زمان‌بندي آن را به طور دقيق پيش‌بيني کند.
وي خاطرنشان کرد: توافق هسته‌اي براي اين که روي سياست‌گذاري نهادهاي آمريکايي و ايران تأثير بگذارد زمان مي‌برد. اين‌طور نيست که دروازه‌هاي نفت ايران به طور خودکار باز شده و نفت ايران به سرعت روانه بازار شود.
آمريکا و اتحاديه اروپا در سال‌هاي 2011 و 2012 تحريم‌هايي را عليه ايران وضع کردند که به ترتيب باعث کاهش صادرات نفت خام ايران از روزانه 2.6 ميليون بشکه در سال 2011 به متوسط روزانه يک ميليون و 400 هزار بشکه در سال گذشته شد.
ايران انتظار دارد که بتواند صادرات نفت خود را به سرعت پس از لغو تحريم‌ها افزايش دهد، چراکه؛ مي‌تواند ظرفيت توليد نفت خود را به سرعت‌بالا ببرد. بيژن زنگنه، وزير نفت ايران، در ديدار با مقامات اقتصادي آلمان در تهران اعلام کرده است که ايران مي‌تواند در آينده نزديک به ظرفيت توليد حدودا 4.7 ميليون بشکه در روز برسد که 42 درصد بالاتر از توليد اين کشور در ماه مارس است.
اين در حالي است، که گوردون درباره اين موضوع ترديد دارد؛ چراکه معتقد است که پس از پنج سال تحريم ايران فاقد توانايي فني و منابع مالي براي احياي قابل‌توجه توليد نفت خود در کوتاه مدت است.
گوردون افزود: ميادين نفت ايران پير و داراي نفت سنگين هستند و در مراحل پيشرفته روند کاهش قرار دارند که به روش‌هاي پيچيده براي احيا نياز دارند. فناوري خارجي، سرمايه‌گذاري و خدمات ميادين نفتي طي پنج سال گذشته به دليل تحريم‌ها به ايران ارائه نشده‌اند و زماني که تحريم‌ها به طور رسمي لغو شوند قيمت پايين نفت ممکن است مانع سرمايه‌گذاري‌هاي عمده جديد شود.
اين تحليل گر همچنين معتقد است که توافق هسته‌اي اخير باعث هجوم سرمايه‌گذاري خارجي به صنعت نفت ايران نخواهد شد و اين موضوع همچنين باعث بدتر شدن صنعت نفت شيل آمريکا نمي‌شود.
گوردون با بيان اين که ايران بايد تخفيف‌هاي قابل‌توجهي را براي جذب شرکت‌هاي نفتي خارجي ارائه دهد، افزود: ريسک قابل‌ توجهي وجود دارد که شرکت‌هاي نفتي بين‌المللي بايد آن را بررسي کنند. بازار نفت در حال حاضر اشباع است و قيمت‌ها پايين هستند. کشورهاي عربي عضو اوپک، نفت تقريبا با کيفيت مشابهي را به بازارهاي مشابه ارائه مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن