تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکونومیست: ایران اقتصاد رانتی و نفت محور ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اکونومیست: ایران اقتصاد رانتی و نفت محور ندارد تهران- ایرنا- نشریه انگلیسی "اکونومیست" نوشت: ایران برخلاف کشورهای ثروتمند همسایه اش، اقتصاد رانتی و نفت محور ندارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این نشریه، پیام توافق با ایران روشن بود؛ سال های تحریم و انزوا به پایان رسیده است.
"بیش از 22 ماه مذاکره و 18 روز گفت وگوهای فشرده ایران و گروه 1+5 بر اساس چارچوب به دست آمده در لوزان جمع بندی شد؛ یکی از پیامدهای روشن توافق، توسعه اقتصادی ایران است."
"ایران برخلاف کشورهای ثروتمند همسایه اش (در حاشیه خلیج فارس) اقتصاد رانتی نفت محور ندارد، بلکه قدرتی منطقه ای با اقتصادی صنعتی است که جمعیت تحصیلکرده آن می تواند در حوزه های مختلف کار کند. ایران ،خودرو مورد نیاز داخلی را تولید و حتی صادر می کند."
" اما سوء مدیریت... ، تحریم ها و سقوط قیمت نفت باعث کاهش تولید اقتصادی شده است. از زمان آغاز تحریم ها درآمدهای صادرات نفت به یک سوم رسید."
این نشریه انگلیسی گزارش داد که نرخ رشد سالانه هشت درصدی برای اقتصاد ایران طی پنج سال آینده تعیین شده، در حالی که اکنون رشد اقتصادی 2.5 درصد است.
به نوشته اکونومیست، فرصت های اقتصادی در ایران بعد از تحریم زیاد است. ایران هجدهمین اقتصاد جهانی است، جمعیت 80 میلیونی تحصیلکرده دارد، ذخایر نفت و گاز این کشور نیز قابل توجه است."
" بر اساس اطلاعات شرکت سرمایه گذاری فیروزه، بازار بورس و اوراق بهادار تهران دومین بازار در خاورمیانه با سرمایه ای به ارزش 150 میلیارد دلار است. اما در پایان سال 2014 میلادی شرکت های خارجی ثبت شده یک درصد از سهام بازار بورس را در اختیار داشتند ، در حالی که در بازار بورس استانبول 50 درصد از شرکت های ثبت شده خارجی بودند."
"با در نظرگرفتن حجم اقتصاد ایران، این کشور سرمایه گذاری مستقیم خارجی بسیار بیشتری جذب کرده است. بر اساس یک برآورد ایران به یک تریلیون دلار نیاز دارد. این کشور در پنج سال آینده نیازمند230 تا 260 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز است."
اروپام**9157 **1561**1517



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن