تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820829263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیهان: چالش اوباما و کنگره تعقیب یک هدف از دو مسیر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کیهان: چالش اوباما و کنگره تعقیب یک هدف از دو مسیر تهران - ایرنا - روزنامه کیهان در شماره روز شنبه تیتر نخست خود را به گزارشی با عنوان «چالش اوباما و کنگره تعقیب یک هدف از دو مسیر» اختصاص داد.


به گزارش ایرنا، این روزنامه در بخشی از این خبر آورده است: در حالی که کاخ سفید توافق هسته ای را برای بررسی به کنگره فرستاده، بحث های بسیاری درباره اختلاف دو طرف در این قضیه وجود دارد. اما ماهیت و واقعیت این اختلافات چیست؟
این روزنامه عکسی از جنگنده های ترکیه را منتشر کرده که شرکت این هواپیماهای جنگی در حمله به سوریه را نشان می دهد.
کیهان در توضیح این خبر نوشت: همزمان با تجاوز نظامی به خاک سوریه، ترکیه فعالیت داعش در 13 استان را متوقف کرد.
یادداشت روز کیهان گزارشی با عنوان «دولت ترکیه بر لبه پرتگاه » به قلم سعدالله زارعی منتشر شد.
در بخشی از یادداشت آمده است: تحولات هفته گذشته در مناطق جنوبی ترکیه و مناطق شمالی سوریه از یک تغییر عمده در جنگ سوریه خبر می دهند. یک ماه پس از آنکه شایعات روی پایان حکومت بشار اسد تا آخرماه مبارک رمضان تمرکز داشت، هم اینک طرف هایی که منبع اصلی چنین شایعاتی بودند - ترکیه و داعش - با یکدیگر درگیر شده اند!
حمله تروریستی انتحاری شش روز پیش داعش در شهر کوچک مرزی «سوروچ»- متعلق به ترکیه - که به شهر کردی کوبانی- متعلق به سوریه - نزدیک است، به محل تجمع جمعی از اعضای گروه های چپ گرا و عمدتا کرد ترکیه و در پی آن کشته شدن نزدیک به چهل نفر، زنگ خطر را برای ترکیه به صدا درآورد چرا که از یک سو این اتفاق در داخل خاک ترکیه صورت گرفته و ناقض توافق محرمانه اردوغان و داعش به حساب می آمد و از سوی دیگر کشته شدن کردهای ترکیه سوءظن احزاب کردی علیه دولت ترکیه را سبب می شد کما اینکه دو روز پس از آن، P.K.K -حزب کارگران کرد- بطور رسمی اعلام کرد که دو نظامی ارتش ترکیه را به تلافی واقعه سوروچ کشته است.
این روزنامه خبرهای «اعتماد یک طرفه روزنامه دولت به شیطان بزرگ، قاتق نان یا بلای جان؟، ایران بعد از تحریم باید 2 برابر قبل نفت بفروشد!، افکارعمومی ایران احتمالا علیه توافق هسته ای بسیج خواهد شد، نقش گروه متصل به بانک مرکزی در گران کردن سکه پس از توافق»را به عنوان اخبار ویژه خود برگزید.
«داوطلبان در انتخاب رشته فریب مؤسسات خصوصی را نخورند، میشل عون: امنیت لبنان مرهون حزب الله است و تحلیلگر ارشد سابق سیا: کانون اصلی قدرت ایران مواضع انقلابی و مخالفت با سلطه آمریکاست» از دیگر خبرهای مهم این روزنامه است.
شبد* 1528 * 1095 ** 2023



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن