تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798533688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد ضدحقوق بشر دولت انگلیس زیر ذره بین سازمان ملل متحد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عملکرد ضدحقوق بشر دولت انگلیس زیر ذره بین سازمان ملل متحد لندن - ایرنا - براساس گزارش منابع انگلیسی، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش دوره ای خود از وضعیت حقوق بشر در انگلیس به ویژه قوانین ضد تروریسم این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدیدنظر در این قوانین شده است.


به گزارش ایرنا، منابع انگلیسی از جمله روزنامه گاردین روز جمعه گزارش دادند، کمیته حقوق بشر سازمان ملل در بند 8 این گزارش، از افزایش تعداد جرائم مذهبی، ملی و نژادی در انگلیس انتقاد کرده و از رویکرد متداول رسانه های انگلیسی در ترویج بیگانه هراسی و اظهارات نژادپرستانه که بالمآل منجر به تبعیض، دشمنی و خشونت در جامعه این کشور شده، ابراز نگرانی کرده است.
براساس گزارش های منتشر شده، در بند چهاردهم این گزارش از تعریف نامشخص و مبهم واژه ‘تروریست’ در قانون ضد ‘تروریسم سال 2000’ انگلیس به شدت ابراز نگرانی شده و بیان گردیده است: این تعریف به گونه ای نامناسب، آزادی بیان سیاسی در این کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.
گفتنی است این قانون مدت هاست که مورد اعتراض اقلیت های قومی و مذهبی، بالأخص جامعه مسلمانان انگلیس که عمدتاً مورد هدف این قانون قرار می گیرند ، واقع شده است.
کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین نسبت به قانون جدید ‘مبارزه با تروریسم و امنیت سال 2015’ انگلیس که به بهانه ی حفظ امنیت اجتماعی، اختیارات گسترده ای از جمله جاسوسی و استراق سمع را به مأمورین امنیتی این کشور می دهد، ابراز نگرانی کرده است.
این نهاد حقوق بشری افزود: پلیس انگلیس براساس این قانون می تواند مدارک ترددی افراد (گذرنامه) را به ظن اینکه ممکن است آنها در اقدامات تروریستی مشارکت کنند به طور موقت ضبط کرده و مظنونین را به مکانی بیش از 200 مایل از محل سکونتشان دور کرده؛ که این مساله بدون هیچ گونه تضمینی صورت می گیرد.
در بند چهاردهم گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین عنوان شده است: این کمیته نسبت به بازداشت 14 روزه مظنونین به اقدامات تروریستی بر اساس قانون حمایت از آزادی که می تواند تا 28 روز تمدید شود، نگران است.
گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل در پایان این بند عنوان کرد: این کمیته نسبت به احتمال سوءاستفاده از بازداشت افراد بر اساس بند 41 از قانون تروریسم سال 2000 که در آن بازداشت بدون حکم صورت می گیرد نگران هست.
این کمیته از دولت انگلیس خواسته است تا قانون ضد تروریستی اش را مورد بازبینی قرار داده و آن را مطابق با تعهدات و میثاق حقوق بشر تنظیم کند.
کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخشی دیگری از این گزارش از تلاش دولت انگلیس در ارائه قانونی که بر اساس آن بتواند ملیت شهروندان این کشور را ضبط کنند ابراز نگرانی کرده و نوشته است: این کمیته نگران است که ضبط ملیت افراد، منجر به بی ملیت شدن آن ها شود. دولت انگلیس باید قوانینش را در این زمینه مورد تجدیدنظر قرار داده به نحوی که محدودیت در ورود مجدد افراد به انگلیس و یا ابطال ملیت انگلیسی شان به استناد به مسایل تروریستی، ضروری و متناسب باشد.
بند 16 این گزارش به افزایش نرخ خودکشی ها در زندان های انگلیس پرداخته و نوشته است: مقامات قضایی انگلیسی تاکنون اقدامات بازدارنده ای را برای این منظور تدبیر نکرده اند.
این کمیته از مقامات انگلیسی خواسته است تا امنیت زندانیان و امور سلامت روانی آن ها را موردتوجه قرار دهند.
بند 23 این گزارش همچنین از سن مجازات در انگلیس و اسکاتلند که هم اکنون به ترتیب 10 و 8 سال هست ابراز نگرانی کرده و گفته است که سن مجازات می بایست بر اساس قوانین بین المللی به 12 سال ارتقاء یابد.
این گزارش همچنین از وضعیت نابسامان مراکز نگهداری پناه جویان در انگلیس ابراز نگرانی کرده و گفته است که نظام مشخصی بر مدت زمان بازداشت افراد در این مراکز وجود ندارد.
این کمیته از دولت انگلیس خواسته است که از بازداشت افراد پناه جو به عنوان آخرین راه حل استفاده کند.
کمیته یاد شده همچنین از دولت انگلیس خواسته است که راه حلی قانونی برای جلوگیری از تنبیه بدنی کودکان انگلیسی توسط والدینشان پیدا کند.
اروپام**ن**4**1552



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن