تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802884660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگرروس:همکاری ایران و ائتلاف آمریکا درمبارزه با داعش ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پژوهشگرروس:همکاری ایران و ائتلاف آمریکا درمبارزه با داعش ضروری است مسکو- ایرنا-یک پژوهشگر سیاسی روس به ضرورت همکاری ایران و ائتلاف آمریکا درامر مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید و آن را برای امنیت منطقه بسیارمهم دانست.


به گزارش ایرنا، "گئورگی میرسکی" پژوهشگر ارشد سابق موسسه اقتصاد جهانی و روابط بین الملل روسیه امروز(جمعه) درمصاحبه با روزنامه "ماسکوفسکی کامسامولتس"چاپ مسکو با اشاره به اهمیت توافق وین درمورد برنامه هسته ای ایران خاطرنشان کرد: توافق جامع، در وهله اول امکان تشریک مساعی درمقابله با گروه تروریستی داعش را می دهد.
وی معتقد است که درحال حاضر ائتلاف امریکایی از یک سو و ایران ازسوی دیگر با داعش مقابله می کنند اما به علت دشمنی متقابل نمی توانند اعتراف کنند که یک روزهواپیماهای آمریکایی و روز دیگر هواپیماهای ایرانی مواضع داعش را بمباران می کنند.
میرسکی گفت: حالا که ایران از حالت کشور مطرود در می آید، هیچ اشکالی ندارد که تهران و واشنگتن بدون انعقاد پیمان های رسمی، درباره تشریک مساعی در زمینه مبارزه با داعش با یکدیگر به توافق برسند.
وی افزود: همین امر درمورد سوریه صحت دارد زیرا سیاستمداران و ناظران اندیشمند آمریکایی بیش از پیش به این نتیجه می رسند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از داعش به مراتب بهتر است و لذا باید با او به توافق رسید.
میرسکی معتقد است که علت اصلی نفرت غرب از اسد روابط نزدیک وی با ایران است اما درشرایط جدید که اوضاع خیلی پیچیده شده است، برای آمریکایی ها بهتر است که بشار اسد روی کار بماند.
پژوهشگر روس در ادامه مصاحبه به مخالفت لجاجت ورزانه رژیم صهیونیستی با توافق وین اشاره کرد وگفت: اسراییل که از توافق غرب با ایران ناراضی است، کاری از دستش ساخته نیست.
وی افزود: اسراییل فقط می تواند جنگ با حزب الله لبنان را شروع کند تا روابط بین آمریکا و ایران را تیره کند اما آمریکا به اسراییل اجازه این کار را نخواهد داد.
میرسکی توافق وین برای روسیه را بیشتر منفی می داند تا مثبت و به مسایل نفت و گاز اشاره می کند اما ازسوی دیگر معتقد است که نقش آفرینی روسیه در این توافق می تواند جنبه مثبت این توافق برای روسیه محسوب شود.
این پژوهشگر امورخاورمیانه روسیه که همیشه به ایران با چشم منفی(و درواقع اززاویه دید اسراییلی)می نگریست، دراین مصاحبه رفتار روسیه را که از شریک و دوست خود(ایران) پشتیبانی کرد، تعریف می کند و خوشحال است که روسیه درعین حال از بخش عمده جامعه جهانی جدا نشده است.
به عقیده میرسکی، ارزان شدن قیمت نفت به خاطر بازگشت ایران به بازار جنبه مثبتی هم دارد زیرا که روسیه بالاخره باید از وابستگی به درآمدهای نفتی رها شود.
به عقیده این صاحب نظر، توافق وین موفقیت برای آمریکا محسوب می شود زیرا اوباما به این توافق نیاز شدیدی داشت در واقع توافق جامع ، جایگزین جنگ بود.
پژوهشگر روس، همچنین ادعاهای مبنی برخطرناک بودن ایران برای کشورهای منطقه را رد کرده و آن را بی اساس خواند.
اروپام*5*391 ** 1064



02/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن