تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798569890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یادداشت/ محمد صفری عامل اصلی ناامنی منطقه کیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ محمد صفری
عامل اصلی ناامنی منطقه کیست؟
موضوعات و پرونده‌هایی که غرب علیه ایران ساخته است، تنها موضوع هسته‌ای نیست و گسترش چالش‌هایی که غرب ساخته است، برای تضعیف ایران در منطقه و کاستن از حوزه نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان است.

خبرگزاری فارس: عامل اصلی ناامنی منطقه کیست؟



به گزارش خبرگزاری فارس، محمد صفری یادداشتی در روزنامه سیاست روز نوشت: موضوعات و پرونده‌هایی که غرب علیه ایران ساخته است، تنها موضوع هسته‌ای نیست و گسترش چالش‌هایی که غرب ساخته است، برای تضعیف ایران در منطقه و کاستن از حوزه نفوذ و تأثیر انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان است.
پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و حتی پیش از آن همواره از سوی مقامات غربی و کارشناسان و تحلیل‌گران آمریکایی و اروپایی شده ومی‌شود که پس از توافق هسته‌ای با ایران، صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و حتی جهان برقرار می‌شود.
در واقع آنها با چنین موضعی مسئله هسته‌ای ایران را که صلح‌آمیز است، به امنیت منطقه و جهان گره می‌زنند و ایران را خطری برای صلح و ثبات معرفی می‌کنند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سیاست‌های استقلال‌طلبانه و خروج از وابستگی‌ها و سرسپردگی‌های ایران پیش از انقلاب از زیر یوغ آمریکا، دشمنی‌های حاکمان کاخ سفید علیه ایران آغاز شد. آمریکا، هر کشوری را که بی‌خاصیت باشد، تحت امر او قرار بگیرد و اهداف و سیاست‌های کاخ سفید را اجرا کند، کشوری خوب، سربه راه و مثبت ارزیابی می‌کند و هر کشوری که با سیاست‌های زورگویانه و سلطه‌طلبانه آمریکا مخالفت کند، به جرگه کشورهای محور شرارت می‌پیوندد.
اما این که گفته می‌شود، اولین مانع بر سر راه ثبات و امنیت در منطقه برچیده شد، از واقعیت و حقیقت بسیار دور است.
امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی که خواسته آمریکا و کشورهای دوست این حاکمیت پلید است، تنها و صرفاً، امنیت رژیم صهیونیستی است و بس. در واقع همه چیز در وجود رژیم صهیونیستی خلاصه می‌شود. اگر این رژیم کوچکترین تهدیدی را ببیند، از نگاه آمریکایی‌ها، امنیت و صلح جهانی خدشه‌دار شده است. برای مقامات آمریکایی مهم نیست که به واسطه حمایت بی‌چون چرا از این رژیم جعلی و غاصب جنایتکار چه اتفاقی در دنیا می‌افتد. اگر بر سر این رژیم یک جنگ تمام‌ عیار هم اتفاق بیفتد و جهان در لبه پرتگاه جنگ جهانی قرار گیرد و عامل این جنگ هم رژیم صهیونیستی باشد، بدون تردید، این رژیم، مورد حمایت آمریکا قرار می‌گیرد، حتی اگر به قیمت از بین رفتن دنیا تمام شود.
این خود موضوعی است که باید بیشتر موشکافی شود تا افکار عمومی دریابند که چرا آمریکا تا این حد از این رژیم حمایت می‌کند.اما آیا واقعاً جمهوری اسلامی ایران مانع اصلی بر سر راه امنیت ثبات در منطقه است؟!
با بررسی و دقت در تحولات و اقداماتی که در سطح منطقه افتاده است، به همان موضوع اصلی یعنی رژیم صهیونیستی برخورد می‌کنیم. علاوه بر آن، سران کشورهای مرتجع عربی منطقه که سرسپردگان آمریکا هستند، از عوامل اصلی و اساسی بی‌ثباتی منطقه محسوب می‌شوند.
متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، فرافکنی برای رفع جرم رژیم صهیونیستی و کشورهای همپیمان آمریکا در غرب آسیا است. تشکیل و حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش، حمله به کشورهای مستقل که از امتیاز حمایت مردمی برخوردار هستند، طراحی برای سرنگونی دولت‌های قانونی و مردمی کشورهایی همچون عراق و سوریه، قتل‌عام مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن از سوی متحدین آمریکایی و ... همه این اقدامات، سرسلسله ناامنی‌ها، بی‌ثباتی‌ها و ایجاد تزلزل در صلح و امنیت منطقه و جهان است که هیچکدام از آنها را ایران مسبب نیست، بلکه دخالت‌های بیجای آمریکا در منطقه چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.
توافق هسته‌ای که اکنون با تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل وارد مرحله دیگری شده است، نمی‌تواند ارتباطی با امنیت و صلح منطقه داشته باشد، این توافق نتیجه مبارزه و ایستادگی ملتی است که توانست، پای میز مذاکره، حقوق خود را استیفا کند و از تبعات دیوانگی‌های قلدران جهان که هیچ عقل و منطقی بر آنها حاکم نیست، بکاهد.
اگر آمریکا در‌پی صلح و ثبات و امنیت جهان ومنطقه است، تنها راه این است که در امور دنیا دخالت نکند و خود را کدخدا نداند و سعی کند تا رژیم جنایتکار صهیونیستی را مهار کند و افسار او را بکشد، آنگاه نه تنها منطقه، بلکه کل دنیا می‌تواند نفس راحتی بکشد و از صلح و امنیت به وجود آمده، لذت ببرد.   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

94/05/01 - 10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن