تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804367628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیانیه وزارتخارجه آمریکا درباره‌توافق / بیشتر از لوزان امتیاز گرفتیم


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بیانیه وزارتخارجه آمریکا درباره‌توافق / بیشتر از لوزان امتیاز گرفتیم
بیانیه وزارتخارجه آمریکا درباره‌توافق / بیشتر از لوزان امتیاز گرفتیم وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرده است که تعهدات هسته‌ای پذیرفته‌شده از جانب ایران، فراتر از مولفه‌های مورد تفاهم در لوزان است.


به گزارش فرهنگ نیوز ، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که توافق به دست‌آمده در شهر وین اتریش، فراتر از مولفه‌هایی بود که فروردین ماه امسال در لوزان سوئیس به دست آمد.

مقامات آمریکایی از هفته گذشته بلافاصله پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات، ارائه قرائت خاص خود از توافق را آغاز کرده و تلاش کرده‌اند تا از آن یک پیروزی بزرگ برای خود بسازند.

در همین راستا، جان کری و ارنست مونیز وزرای خارجه و انرژی آمریکا مصاحبه‌های متعددی با رسانه‌های آمریکایی و عربی داشته و تلاش کرده‌اند تا اصطلاحا توافق را به منتقدان مذاکرات، بفروشند. ایجاد یک حساب توئیتر مختص توافق، انتشار یادداشت در روزنامه‌های مختلف از جمله واشنگتن‌پست و همچنین لابی با اعضای کنگره، از دیگر اقدامات دولت باراک اوباما برای راضی کردن منتقدان بوده است.

واشنگتن پس از توافق موقت در ژنو سوئیس و همچنین تفاهم در لوزان نیز با انتشار گزاره‌برگ‌‌هایی، تلاش کرده بود تا توافق را صرفا بردی برای آمریکا جلوه دهد. تکیه بر محدودیت‌های پذیرفته‌ شده بر برنامه هسته‌ای ایران، اصلی‌ترین رویکرد مقامات آمریکایی در این راستا بوده است.

در بیانیه روز سه‌شنبه نیز که در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد تفاوت تفاهم لوزان و توافق وین منتشر شده، آمده است: «برنامه جامع اقدام مشترک نه فقط مولفه‌های به دست آمده در چارچوب لوزان را رعایت کرد، بلکه از آن‌ها فراتر رفته و محدودیت‌های بیشتری برای سال‌هایی که توافق اجرایی است، بر برنامه هسته‌ای ایران نهاد.»

این بیانیه می‌افزاید: «موارد مشخصی که در برجام از لوزان فراتر رفت، عمدتا در سه حوزه هستند: تسلیحاتی‌سازی، متالورژی و موضوعات مرتبط با هسته‌ای. تعهداتی که ایران فراتر و بیشتر از آنچه در لوزان اعلام شد، پذیرفته، عبارتند از: 

- در متن این توافقنامه تعهدات مشخصی وجود دارد که بر اساس آن، ایران در برخی فعالیت‌های مشخص که می‌تواند در طراحی و توسعه تسلیحات هسته‌ای، مورد استفاده قرار گیرند. (ضمیمه ۱، بخش T، بند ۸۲)

- ایران همچنین با عدم توسعه مهارت متالورژی اورانیوم و پلوتونیوم برای دستکم ۱۵ سال موافقت کرد. بدون یادگیری این مهارت، ایران نمی‌تواند بخش‌های اورانیومی یا پلوتونیومی یک سلاح هسته‌ای را بسازد. (ضمیمه ۱، بخش E، بند ۲۴)

- ایران همچنین با خروج تمام اورانیوم با غنای ۲۰درصد که در صفحات سوختی رآکتور تحقیقاتی تهران نیست، موافقت کرد. (ضمیمه ۱، بخش J، بند ۵۸)

- ایران موافقت کرده است که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد بر تولید و تمام دخایر آب سنگین در ایران، نظارت کند. (ضمیمه ۱، بخش C، بند ۱۶)

- ایران موافقت کرده است که برای همیشه تنها رآکتورهای آب سبک داشته باشد (به جز رآکتور تبدیل شده اراک). (ضمیمه ۱، بخش D، بند ۱۶)

- ایران موافقت کرده است تا ۱۵ سال از تلاش برای دریافت اورانیوم یا پلوتونیوم به غنای بالا از خارج از کشور برای هر منظوری، خودداری کند. (ضمیمه ۱، بخش E، بند ۲۵)

- ایران موافقت کرده است که تا ۱۵ سال، با کشورهای دیگر در زمینه توسعه فناوری‌های غنی‌سازی اورانیوم، همکاری نکند. (ضمیمه ۱، بخش P، بند ۷۳)»


منبع: فارس


94/5/1 - 08:30 - 2015-7-23 08:30:42





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن