تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813064068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي: تسخير هويت ملت‌ها با فعاليت‌ رسانه‌اي كشورهاي بي‌تمدن دنبال مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ضرغامي: تسخير هويت ملت‌ها با فعاليت‌ رسانه‌اي كشورهاي بي‌تمدن دنبال مي‌شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان صدا و سيما گفت: هجمه فرهنگي دشمن براي تسخير هويت ملت‌ها رنگ رسانه‌اي به خود گرفته و در اين راه از طرف كشورهاي كوچك و بي‌تمدن، اما مسلح به رسانه‌هاي نوين اين مسئله به طور گسترده پيگيري مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سيد عزت الله ضرغامي شامگاه چهارشنبه در اختتاميه نهمين جشنواره و اولين اجلاس جهاني راديو افزود: در جهان امروز كه تهاجم فرهنگي از طريق رسانه‌ها بيشترين هجمه را به فرهنگ ملت‌ها وارد مي‌كند، حفظ فرهنگ ملي از مهم‌ترين وظايف رسانه‌ها به شمار مي‌رود.
وي ادامه داد: راديو به دليل اينكه به اصالت‌ها نزديك‌تر است، از بسياري از آفت‌ها كه دامنگير رسانه هاي تصويري شده، مصون مانده است.
رئيس سازمان صدا و سيما با تاكيد بر نقش غيرقابل انكار راديو اظهار داشت: رسانه‌هاي تصويري مخاطب را از واقعيت‌ها دور مي كند و اين در حالي است كه راديو نقشي متفاوت دارد و اين رسانه مي تواند صحبت ها را صحيح تر مطرح كند.
وي يكي ديگر از نقش هاي راديو را فرهنگسازي عنوان كرد و افزود: راديو وظيفه دارد تا فرهنگ‌ها را به يكديگر نزديك كند و اصالت فرهنگي جوامع را نشان دهد.
ضرغامي به برخي حركت‌هاي مخرب رسانه اي در دهه هاي اخير اشاره كرد و اظهار داشت: در دهه هاي اخير توسط رسانه ها، حركت گسترده اي براي بي هويتي و بي فرهنگي جوامع مختلف شروع شده و تمام اينها در گرو تغيير فرهنگ‌هاي كهن به مدرنيته اتفاق افتاده است.
وي با اشاره به پيشرفت هاي سريع و گسترده بشر در بخش فناوري هاي نوين تصريح كرد: بشري كه به جديدترين تكنولوژي هاي دريافت و ارسال اطلاعات، داده ها و فركانس ها دست پيدا مي كند، اين دانش و تكنولوژي عظيم را به درستي مورد استفاده قرار نمي دهد.
رئيس سازمان صدا و سيما به نقش مخرب و گسترده تهاجمات فرهنگي از طريق رسانه ها اشاره كرد و اظهار داشت: تاثيري كه تهاجمات فرهنگي از سوي رسانه ها بر فرهنگ ها و تمدن ها دارد، بسيار خطرناك‌تر از بمب اتم است و متاسفانه در جهان امروز، كشوري مدعي ارائه فرهنگ و حقوق بشر به دنياست كه خود از بمب هسته اي يك بار استفاده كرده و آشكارا بر ضد دولت‌هاي آزاد به تبليغات مسموم مي پردازد.
وي با انتقاد از حركت خصمانه دولت انگليس در پي حذف گروه تروريستي مجاهدين از ليست گروه‌هاي تروريستي تصريح كرد: اين حركت ضد حقوق بشري دولت انگليس در حالي انجام مي شود كه مردم ايران و آزاديخواهان دنيا هيچگاه جنايت هاي اين گروهك تروريستي را فراموش نخواهند كرد.
ضرغامي اضافه كرد: محتواي راديو يك محتواي پاك و تاثيرگذار است و مي‌توان به واسطه آن فرهنگ‌هاي ملي را به ديگران معرفي و با تهاجم فرهنگي مقابله كرد.
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به حمايت رسانه‌ها از ديگر رسانه‌ها نظير كتاب تصريح كرد: كتاب به عنوان يك رسانه پاك است كه در سال‌هاي گذشته مهجور مانده و اگر با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق، كتابخواني و معرفي صحيحي از دانشمندان، نويسندگان و شعرا صورت بگيرد، اينها باعث استفاده مردم از كتاب مي شود كه به دنبال آن افزايش سطح مطالعه و ارتقاي فرهنگ وجود دارد.
دبير نهمين جشنواره و اولين اجلاس جهاني راديو نيز افزود: هدف از برگزاري نهمين جشنواره و اولين اجلاس جهاي راديو، ترويج مسائلي چون صلح جهاني و و پاسداشت فرهنگ ايراني بوده است.
عليرضا نوري ادامه داد: پس از فراخوان و تبليغ در راديوهاي بين‌المللي 200 اثر به دست ما براي داوري در جشنواره رسيد.
وي كيفيت توليدات راديويي در سطح جهان را داراي يك رشد محسوس خواند و تصريح كرد: پس از داوري و تعيين امتياز براي آثار، اين امتيازات نويدبخش تحول در توليدات راديويي در سطح بين‌المللي بود.
در پايان اين جلسه از نفرات برتر كه آثارشان در سطح داخلي و خارجي داوري شده بود، مورد تشويق قرار گرفتند تا دفتر نهمين جشنواره و اولين اجلاس جهاني راديو در اصفهان بسته شود.
انتهاي پيام/م
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن