تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798632286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان، 75 درصد مبتلايان به ميگرن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴۷ق.ظ)
زنان، 75 درصد مبتلايان به ميگرن موج - عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: درباره علت ايجاد ميگرن فرضيه‌هاي مختلفي بيان‌ شده است که هيچ کدام ثابت‌ شده نيست، اما؛ جنبه ژنتيکي بسيار قوي دارد و تا 90 درصد بيماران سابقه فاميلي مثبت دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر اخوت ميگرن را يک بيماري شايع نورولوژيک دانست و گفت: تقريباً از هر پنج زن، يک نفر به ميگرن مبتلا مي‌شود.
وي افزود: تقريباً 75 درصد مبتلايان به ميگرن را زنان تشکيل مي‌دهند، البته 8 درصد مردان نيز مبتلا به ميگرن هستند. با توجه به اين آمار متوجه شيوع بالاي اين بيماري در جامعه مي‌شويم.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران به تاريخچه و علت نام‌گذاري اين بيماري اشاره و عنوان کرد: ميگرن از يک کلمه يوناني به نام "نصف سر" مشتق مي‌شود که در واقع بيانگر توزيع سردرد در ميگرني‌هاست که در فرم کلاسيک آن سردرد يک طرفه دارند. البته ميگرن مي‌تواند منجر به سردرد دو طرفه هم بشود.
اخوت با اشاره به اين که ميگرن يک سردرد عود کننده با شدت متوسط تا شديد است که همراه با تهوع يا استفراغ، حساسيت به نور، صدا و يا بو است، اظهار کرد: ميگرن معمولاً 3 تا 72 ساعت طول مي‌کشد.
وي افزود: ممکن است يک سوم بيماران قبل از سردرد، علايم پيش درآمدي داشته باشند که تحت عنوان "اورا" نام‌گذاري مي‌شود. اين علايم معمولاً به صورت بينايي يا حسي است و خودش را به صورت نورهايي به شکل جرقه زدن در ميدان بينايي و يا گزگز دست نشان مي‌دهد.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران درباره علت ايجاد ميگرن توضيح داد: درباره علت ايجاد ميگرن فرضيه‌هاي مختلفي بيان‌ شده است که هيچ کدام ثابت‌ شده نيست، اما؛ جنبه ژنتيکي بسيار قوي دارد و تا 90 درصد بيماران سابقه فاميلي مثبت دارند.
اخوت ادامه داد: ميگرن انواع مختلفي دارد که تشخيص آن بر عهده نورولوژيست است.
وي با بيان اين که در زمينه درمان، اولين قدم اطمينان بخشيدن به بيماران است، گفت: ما با بيماران زيادي برخورد مي‌کنيم که دچار سردردهاي مزمن و شديد ميگرني هستند. ذکر اين نکته که اگرچه ميگرن جزو سردردهاي شديد ناتوان‌ کننده است، ولي؛ از نظر ماهيت بيماري خوش‌خيمي است براي بسياري از بيماران آرام‌بخش است.
عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان اين که براي پيشگيري از عود ميگرن، اجتناب از عوامل تشديد کننده سردرد مانند استرس، بي‌خوابي، سيگار کشيدن، مصرف زياد قهوه و چاي بسيار مهم هستند، عنوان کرد: برنامه ورزشي هفتگي مرتب، اجتناب از خوردن وعده‌هاي غذايي با حجم بالا، برنامه منظم غذايي و خواب، اجتناب از گرسنگي طولاني، همگي در کنترل سردرد بسيار مفيد هستند.
اخوت به بيماران ميگرني توصيه کرد: اگر شما جز افراد ميگرني هستيد که بيش از 2 بار در ماه دچار سردرد مي‌شويد يا وقتي دچار سردرد مي‌شويد بيش از 24 ساعت طول مي‌کشد و يا سردردهاي شما شديداً باعث تأثير گذاشتن در کار و فعاليت روزمره‌تان شده حتماً به يک نورولوژيست (متخصص بيماري‌هاي مغز و اعصاب) مراجعه کنيد چون نياز به مصرف داروهاي پيشگيري‌کننده سردرد ميگرني داريد.
چهارمين کنگره بين‌المللي سردرد از 25 تا 27 شهريور در هتل المپيک تهران برگزار مي‌شود. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 66940036 و 66420556 تماس حاصل فرمايند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن