تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802511541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوران فابيوس: کمپانی‌های فرانسوی نباید به خاطر موضع تند ما با ایران مجازات شوند/ وزیر خارجه فرانسه در تهران به دنبال چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لوران فابيوس: کمپانی‌های فرانسوی نباید به خاطر موضع تند ما با ایران مجازات شوند/ وزیر خارجه فرانسه در تهران به دنبال چیست؟
رویترز نوشت: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه پیش از سفر خود به ایران به منظور احیای روابط دو کشور گفت موضع تند فرانسه در قبال ایران در مذاکرات هسته ای ، به شرکت های بازرگانی فرانسوی پس از لغو تحریم ها علیه تهران لطمه وارد نخواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز، فابیوس قرار است هفته آینده به ایران سفر کند که نخستین سفر یک وزیر امور خارجه فرانسه به ایران پس از 12 سال به شمار می رود. این سفر تنها دو هفته پس از موافقتنامه به دست آمده بین تهران و قدرت های جهان به منظور محدود شدن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم ها علیه این کشور انجام خواهد شد.


فابیوس در مصاحبه با رادیو « فرانس انتر France Inter » گفت :« درست است که فرانسه موضعی بسیار قاطع داشت. اما آیا این شرکت های فرانسوی هستند که به خاطر چنین موضعی باید مجازات شوند؟ من می گویم نه ، زیرا ما در گذشته حضور مهمی در ایران داشته ایم. تجربه ما در بسیاری از زمینه ها عالی بوده است.»

زمانی که روند کاهش تحریم ها علیه ایران آغاز شود بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده این کشور بازگردانده خواهد شد.

نزدیکی سیاسی و بازرگانی فرانسه به کشورهای عرب سنی به ویژه عربستان سعودی که مهم ترین رقیب منطقه ای ایران به شمار می رود نیز از مسائل مهمی است که باعث پیچیدگی روابط تهران و پاریس شده است.

فابیوس قرار است 29 ژوئیه به تهران سفر کند. وی در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد. برخلاف زیگمار گابریل Sigmar Gabriel وزیر اقتصاد آلمان که در صدر یک هیئت بزرگ بازرگانی این هفته به ایران سفر کرد ، فابیوس در این سفر مقامات بازرگانی کشورش را با خود نخواهد برد. گابریل نخستین مقام بلندپایه غربی بود که پس از موافقتنامه به دست آمده با ایران به تهران سفر کرد.

اما پاریس برای لغو تحریم ها علیه ایران آماده می شود که در صورت پایبندی ایران به موافقتنامه هسته ای به دست آمده ، می تواند از سه ماهه نخست سال 2016 آغاز شود.

یک دیپلمات بلندپایه فرانسوی گفت دیپلمات ها سه شنبه شب قرار است حدود 50 نفر از مدیران ارشد برخی شرکت های مهم فرانسوی را از جزئیات این موافقتنامه مطلع کنند. « مدف Medef »‌ که مهم ترین گروه لابی بازرگانی فرانسه به شمار می رود قرار است اواخر ماه سپتامبر هیئتی متشکل از نمایندگان حدود 80 شرکت را به ایران بفرستد.

به لحاظ تاریخی شرکت های فرانسوی ازجمله شرکت خودروسازی پژو و شرکت نفتی توتال در بازار ایران فعالیت چشمگیری داشته اند اما تحریم های اتحادیه اروپا و به ویژه آمریکا علیه ایران که از سال 2011 به اجرا درآمد باعث خروج این شرکت ها از ایران شد.

بنا بر آمارهای وزارت امور خارجه فرانسه صادرات ایران به فرانسه از یک میلیارد و 770 میلیون دلار در سال 2011 به 62 میلیون دلار در سال 2013 کاهش یافت. صادرات فرانسه به ایران نیز از یک میلیارد و 660 میلیون دلار در سال 2011 به 494 میلیون دلار در سال 2013 کاهش یافت.

بانک فرانسوی « بی ان پی پاریبا BNP Paribas » سال 2014 به علت داد و ستد با ایران که نقض تحریم های آمریکا به شمار می رفت حدود 9 میلیارد دلار جریمه شد.




منبع: تیک


۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن