تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820293884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید: نگران حمایت ایران از تروریسم هستیم!!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: کاخ سفید: نگران حمایت ایران از تروریسم هستیم!!


طراح، سازنده، حامی، ارباب و سردسته همه تروریست های مشهور دنیا ادعا کرد که نگران حمایت ایران از گروه های تروریستی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، جاش ارنست در کنفرانس خبری شب گذشته کاخ سفید گفت: ما ابزار جدید و آنلاین ایجاد کرده ایم که برای حمایت از توافق اخیر با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای از آن استفاده می کنیم. نخستین ابزار، یک حساب کاربری است که واقعیت ها را از طریق آن منتشر می کنیم، با مخاطبان به صورت آنلاین ارتباط برقرار می شود و  کسانی که در مذاکرات حضور داشته اند می توانند از این حساب کاربری به عنوان یک تریبون استفاده کنند.
دومین ابزار یک صفحه مخصوص  آنلاین در سایت کاخ سفید است که اطلاعات درباره توافق  از جمله نمودارها، ویدئوها و فکت شیت ها را  ذخیره می کند تا در اختیار  اعضای کنگره،‌ افکار عمومی و حتی همه کسانی که این ماجرا را دنبال می کنند، قرار دهد.
ارنست در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
  خبرنگاری پرسید: جان کری وزیر امور خارجه به برخی اظهار نظرها درباره صحبت های اخیر رهبر معظم ایران مبنی بر سرپیچی از سیاست های آمریکا با وجود توافق حاصل شده پاسخ داده است. کری گفت که این اظهارنظرها ناراحت کننده است. آیا رئیس جمهور این اظهارنظرها را خوانده و با کری هم عقیده است؟
ارنست پاسخ داد: من در این باره با رئیس جمهور صحبت نکردم. مطمئن هستم که دیدگاه های کری دیدگاه های دولت نیز هست. ما همیشه در خلال مذاکرات گفته ایم که این توافق طیف گسترده ای از نگرانی های ما را در رابطه با رفتار ایران در بر نمی گیرد و این حمایت کنونی ایران از سازمان های تروریستی تا حمایتشان از دست نشانده هایی که کشورهای خاورمیانه را بی ثبات می کنند، در بر می گیرد. ما نگرانی خود را از ادامه بازداشت غیرعادلانه شهروندان آمریکایی در ایران نیز خیلی صریح بیان کرده ایم. از این رو فهرست بلند بالایی از نگرانی در خصوص رفتارهای ایران داریم؛ اما انتظار نداریم که توافق نهایی همه این نگرانی ها را برطرف کند. در واقع رئیس جمهور نیز تمایل خود را برای تلاش در رفع این نگرانی ها نشان داده است. از این رو یکی از ماموریت های اشتون کارتر، وزیر دفاع در سفر به خاورمیانه این است که درباره راهکارها برای برخورد با برخی از این رفتارهای ایران با متحدان و شرکاء در منطقه گفتگو کند. این شامل برخورد موثرتر با انتقال سلاح از ایران به شورشیان حوثی در یمن و یا چریک های حزب الله در لبنان خواهد بود. این نگرانی هایی است که ما از مدت ها قبل داریم و به دنبال راهی برای ردیابی موثر این تسلیحات و مختل کردن چنین فعالیت هایی هستیم.
خبرنگار دیگری پرسید: آیا با تسلیحاتی که سعودی ها قرار است از ما تحویل بگیرند و همچنین لغو محدودیت های تسلیحاتی و موشک های بالستیک ایران یک مسابقه تسلیحات متعارف آغاز نمی شود؟
ارنست پاسخ داد: ما به این دلیل وارد مذاکرات شدیم که از مسابقه تسلیحات هسته ای جلوگیری کنیم و با ورود به توافقی که بتواند مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود، می توانیم قدم مهمی برای  جلوگیری از شروع مسابقه تسلیحات هسته ای برداریم.
ما از مدت ها قبل نگران حمایت های ایران از این سازمان های دست نشانده در خاورمیانه از جمله حوثی ها و حزب الله هستیم. شبه نظامیان شیعه در عراق مثال دیگری از این دست هستند. ما ساز و کارهای متعددی برای مقابله با این فعالیت های ایران و ردیابی برخی از این محموله های غیرقانونی سلاح داریم. این ساز و کارها حتی بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای نیز به قوت خود باقی می مانند. این تحریم ها و محدودیت هایی است که از کانال سازمان ملل اجرا می شود. اینها برنامه هایی است که آمریکا به طور دوجانبه با کشورهای دیگر در منطقه ترتیب داده است. رئیس جمهور قصد دارد همکاری با  دیگر کشورهای منطقه را که در نگرانی ما سهیم هستند، گسترش دهد تا بتواند با این فعالیت ها بهتر مقابله کند.
خبرنگار دیگری با اشاره به تماس اوباما با رئیس جمهور چین پرسید که آیا رئیس جمهور (اوباما) از رئیس جمهور چین تعهدی مبنی بر سنگ اندازی در مسیر تحریم های برگشت پذیر علیه ایران در صورت تخلف این کشور در توافقنامه هسته ای گرفته است؟
جاش ارنست پاسخ داد: من به طور دقیق در جریان جزئیات تماس آن دو نیستم. نکته ای که شما باید بدانید، نحوه ساختاربندی توافقنامه است و آن این که اگر آمریکا به این نتیجه برسد که برگشت فوری تحریم ها به علت تخلف و نقض شناسایی شده از سوی بازرسان آژانس ضروری است، چین قادر نخواهد بود مانع از چنین حرکتی شود.


چهار شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن