تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820090841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله شدید اوباما به منتقدان و درخواست از ایران/ آرام نمی‌نشینم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اوباما حمله شدید اوباما به منتقدان و درخواست از ایران/ آرام نمی‌نشینم

در جمع ۱۲ هزار کهنه‌سرباز ارتش آمریکا؛
حمله شدید اوباما به منتقدان و درخواست از ایران/ آرام نمی‌نشینم
اشتیاق اوباما برای توافق هسته‌ای با ایران نه از سر صلح‌طلبی و مخالفت او با جنگ است و نه به دلیل دلسوزی او برای ملت ایران... وی هنوز هم با عبارت "همه گزینه‌ها روی میز است" مردم ایران را تهدید می‌کند.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، دولتمردان آمریکایی این روزها برای دفاع از توافق هسته‌ای با ایران و قانع کردن افکار عمومی داخل کشور خود به شدت فعالیت می‌کنند.     باراک اوباما، رئیس جمهور، جان کری، وزیرخارجه، ارنست مونیز، وزیر انرژی و وندی شرمن، معاون وزیرخارجه آمریکا بیشترین تلاش‌ها را برای ساکت کردن منتقدان داشته‌اند.     رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارات خود، روز سه شنبه در جمع ۱۲ هزار کهنه‌سرباز ارتش آمریکا به منتقدان توافق هسته‌ای حمله کرد و گفت آن‌ها کسانی هستند که برای حمله به عراق شتاب کردند.    

  

    حمله شدید اوباما به منتقدان توافق هسته‌ای   باراک اوباما در توصیف منتقدان توافق وین با اشاره به ناکامی آمریکا در حمله به عراق گفت: «سیاستمداران و صاحب نظرانی که فورا امکان حل اختلاف بر سر برنامه هسته ای ایران با توسل به دیپلماسی را رد می کنند، همان کسانی هستند که برای رفتن به جنگ با عراق عجله داشتند و می گفتند فقط چند ماه وقت می برد.»     رئیس جمهور ایالات متحده افزود: «ما می‌دانیم که آن گزینه چه تبعاتی داشت و چه هزینه‌های جانی و مالی را به ما تحمیل کرد. حال آن که راه‌های هوشمندانه‌تر و مسئولانه‌تری نیز برای دفاع از امنیت ملی ما وجود دارد».     به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس، رییس جمهوری آمریکا کار کسانی را که علیه توافق هسته‌ای "رجزخوانی می‌کنند" تقبیح کرد.     او در واکنش به منتقدان گفت که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای که خاورمیانه را تهدید می کند "نه کوفتن بر سینه ها" بلکه دنبال کردن "یک دیپلماسی قوی و منضبط" است.     بی بی سی در واکنش به این بخش از سخنان اوباما نوشت: «بسیاری از این منتقدان گفته اند که آقای اوباما در رسیدن به توافق با ایران بیش از حد اشتیاق نشان داده است.»    

    رئیس جمهور آمریکا که پس از توافق هسته‌ای تلاش می‌کند خود را مخالف جنگ نشان دهد در سال‌های گذشته بارها ایران را تهدید به حمله نظامی کرده بود.     با ناکامی آمریکا در حمله به عراق و افغانستان و هزینه‌های مالی و جانی فراوان، اوباما پس از به قدرت رسیدن تصمیم گرفت رویه دیگری در مقابل ایران پیش بگیرد. وی که می‌دانست نمی‌تواند به ایران حمله نظامی کند به تحریم‌های شدید علیه مردم ایران روی آورد و تا آنجا پیش رفت که مواد غذایی و دارویی را نیز در لیست تحریم‌ها قرار داد.     دولتمردان آمریکایی در روزهای گذشته بارها اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها دیگر اثر خود را از دست داده بود. بنابراین اشتیاق اوباما برای توافق هسته‌ای با ایران نه از سر صلح‌طلبی و مخالفت او با جنگ است و نه به دلیل دلسوزی او برای مردم ایران.     اوباما، به برقراری رابطه دیپلماتیک با کوبا و توافق هسته‌ای با ایران نیاز داشت. او هم می‌خواست بر شکست‌های دولتش در عرصه بین‌المللی با تبلیغ بر یک "پیروزی بزرگ" سرپوش بگذارد و هم تلاش کند تا قدرت را در حزبش نگه دارد و به نامزد بعدی حزب دموکرات برای به قدرت رسیدن کمک کند.
   

    درخواست اوباما از کنگره   به نوشته بی بی سی، اوباما از کنگره خواست که توافق ایران را رد نکند و خواستار آنچه "یک مسیر مسئولانه تر و هوشمندانه تر برای حفاظت از منافع ملی" خواند، شد.    

  

   
درخواست اوباما از ایران   رئیس جمهور آمریکا همچنین با نام بردن از آمریکایی هایی که به دلیل جاسوسی در ایران زندانی هستند گفت که دولت آمریکا تا زمان بازگشت آنها به کشورشان بیکار نخواهد نشست.     او گفت: «تا زمانی که آمریکایی های خودمان را که غیرمنصفانه در ایران بازداشت شده اند برنگردانیم آرام نخواهیم گرفت.»     اوباما افزود:‌ «جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار، باید آزاد بشود. کشیش سعید عابدینی باید آزاد شود. امیر حکمتی، مامور سابق نیروی دریایی باید آزاد شود. ایران باید به ما کمک کند که رابرت لوینسون را پیدا کنیم».     از میان نام‌هایی که اوباما آورده سه نفرشان به دلیل جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت به سر می‌برند. آمریکا مدعی است که نفر چهارم یعنی "رابرت لوینسون" مامور سابق اف.بی.آی در ماه مارس ۲۰۰۷ (۱۳۸۵) در جریان یک سفر کاری به جزیره کیش ناپدید شد. پلیس فدرال آمریکا اف.بی.آی در ماه مارس برای پیدا شدن او جایزه ای ۵ میلیون دلاری تعیین کرد.    

 
استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با تبلیغات منتقدان   اوباما در نطق سه شنبه اش در شهر پیتزبورگ گفت که "اطلاعات غیردقیق زیادی" درباره توافق با ایران وجود دارد.     دولت او برای به کرسی نشاندن این توافق کمپین بزرگی را شروع کرده و کاخ سفید از جمله یک حساب تازه توئیتری در این زمینه راه انداخته تا حامیان را در شبکه های اجتماعی جلب کند.     کاخ سفید این حساب توییتری جدید را برای توضیح و ارائه اطلاعات درباره توافق جامع هسته‌ای با ایران راه انداخته است و در آن از مردم دعوت می‌کند که پرسش‌های خود را در این مورد مطرح کنند.       444



۳۱/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن