تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803723593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرایط اقتصادی ایران پس از قطعنامه ۲۲۳۱


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شرایط اقتصادی ایران پس از قطعنامه ۲۲۳۱


رئیس سازمان توسعه تجارت درباره لغو تحریم ها گفت : اینکه فکر کنیم به محض لغو تحریم ها ، تغییرات بنیادینی در وضع اقتصادی رخ خواهد داد ، برداشت نادرستی است و وضع اقتصادی در میان مدت و درازمدت بهبود خواهد یافت . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در برنامه تیتر امشب با بیان این مطلب و درباره سونامی واردات پس از لغو تحریم ها گفت : اینکه تصور کنیم پس از تصویب قطعنامه 2231 و آزادسازی پول های بلوکه شده کشور ، حجم انبوهی ارز به کشور وارد خواهد شد کاملا اشتباه است زیرا قیمت نفت پائین و بازسازی بازارهای از دست رفته نیست نیز زمان بر است .

افخمی راد با تاکید بر اینکه قوانین و اسناد بالادستی دولت را ملزم می کند که بر واردات نظارت جدی داشته باشد تصریح کرد : در شرایط جدید نباید ارز به قیمتی در اختیار واردکنندگان قرار گیرد که قیمت کالای وارداتی از کالای تولید داخل ارزان تر شود و قدرت رقابت کالای ایرانی کاهش یابد .  


رئیس سازمان توسعه تجارت ، تعرفه و وضع موانع فنی در زمان واردات را ابزاری دانست که دولت به وسیله آن واردات را کنترل می کند و افزود : برای اینکه در شرایط پساتحریم بتوانیم سرمایه بیشتری را به بخش تولید وارد و خطوط متوقف تولید را راه اندازی کنیم به منابع مالی نیاز داریم که یا باید از سرمایه داخلی استفاده کرد و یا باید از سرمایه گذاران خارجی بهره برد .

افخمی راد یکی از اثرات مهم تحریم بر اقتصاد کشور را افزایش قیمت تمام شده کالاهای ایرانی ارزیابی کرد و اظهار داشت : تحریم های بانکی و محدودیت هائی که برای نقل و انتقال پول به وجود آمد باعث شد قیمت تمام شده به شدت افزایش و توان مردم برای خرید کالاها کاهش یابد.

در بخش دیگری از این گفتگو ، اسماعیل جلیلی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد دولت پس از قطعنامه اظهار داشت : اینکه پس از این قطعنامه برخی از منابع مالی کشور آزاد خواهد شد دولت را ملزم می کند که با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسانه حرکت کند تا اقتصاد دچار تکانش های جدید نشود.

جلیلی دغدغه جدی اقتصاددانان را برنامه ریزی برای هدفمند خرج کردن این منابع دانست و افزود : اگر این منابع به نحو مطلوب وارد اقتصاد ، عرصه تولید و فعالیت های دارای ارزش افزوده شود و شرکت های دانش بنیان را تقویت کند ، اثرات موثری خواهد داشت و می توان به خروج از شرایط رکود حاکم بر اقتصاد ، ساماندهی کسب و کار و اشتغالزائی در کشور امیدوار بود .  


این نماینده مجلس درباره شرایط تولید پس از لغو تحریم ها گفت : باید دانست در شرایطی که همه تحریم ها به طور کامل هم برطرف شود ، ورود به بازارهای رقابتی همیشه تحت تاثیر تهدیدهای متعدد است .

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات کشور نباید به تحریم گره زده شود تصریح کرد : با لغو تحریم ها جامعه انتظار دارد تمامی مشکلات حل شود اما فضای تهدید در بازار آزاد تمامی ندارد و اگر امروز مبنای تهدید ما فضای سیاسی است ، فردا ناشی از فضای رقابتی خواهد بود و اگر کالای ایرانی در بازارهای رقابتی جنس قابل قبولی برای عرضه و حرفی برای گفتن نداشته باشد به پله نخست سقوط خواهد کرد و از بازارهای جهانی هیچ سهمی نخواهد داشت .

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین درباره دارائی های بلوکه شده کشور گفت : تنها مرجعی که می تواند رقم دقیق دارائی های بلوکه شده را ارائه کند بانک مرکزی است زیرا در این باره اطلاعات و اعداد متعدد و متنوعی مطرح شده است که هر کدام از این اعداد با محاسبات و برداشت های گوناگون ارائه شده است .

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از این گفتگو و از طریق ارتباط تلفنی گفت : اگر دولت این منابع را سرمایه گذاری و ماشین آلات و کالاهای واسطه ای وارد کند ، کسب و کار رونق پیدا می کند و باعث می شود بیش از 50 درصد از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که اکنون خط تولید آنها متوقف است راه اندازی شود .
 

  مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه دولت نباید این منابع را به صورت مستقیم صرف افزایش رفاه مردم کند تصریح کرد: بهترین راه استفاده از این سرمایه ملی ، استفاده از آن برای توسعه سرمایه ای دیگر مثل زیرساخت ها ، صنایع ، کشاورزی و حمل و نقل است .

وی در پایان بانک مرکزی را تنها مرجعی دانست که باید با مدیریت بهینه و موثر این منابع ، بازار را مدیریت و ارز را تک نرخی کند .








 


سه شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن