تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805253531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وام «گرد و غبار» براي سيستاني ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
وام «گرد و غبار» براي سيستاني ها موج - ساير رسانه ها؛ شعاعي از تخصيص اعتبارات بانکي با سود نازل به شهروندان استان‌هاي سيستان و بلوچستان و خوزستان به منظور مصون سازي محل زندگي آن‌ها خبر داد.
ايسنا نوشت:
شعاعي در مورد پديده گرد و غبار استان تهران گفت: اداره کل محيط زيست پيشنهاد پيگيري اين طرح را به شوراي شهر تهران داد و لايحه و ماده واحده‌اي در اين شورا تصويب شد که از حدود 3 ماه پيش مرکز مطالعات تهران را مکلف به ارائه راهکارهاي کنترل گرد و غبار کرده است.
مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار سازمان حفاظت محيط زيست، از تخصيص اعتبارات بانکي با سود نازل به شهروندان استان‌هاي سيستان و بلوچستان و خوزستان به منظور مصون سازي محل زندگي آن‌ها خبر داد.
اعتبارات اوليه آن تخصيص يافته و قرار شده طي 3 يا حداکثر 6 ماه مطالعات اوليه‌اي صورت گيرد و راهکارها اعلام شود تا به صورت لايحه در شوراي شهر مطرح و براي اجرا ابلاغ شود.
وي با اشاره به اين که تهران به عنوان يک کلان‌شهر، بيش‌ترين جمعيت را به خود اختصاص داده است، گفت: گرد وغبار پايتخت يک سري منشأهاي فرا استاني دارد که بخشي از آن مربوط به اراضي کشاورزي رها شده دشت قزوين است، بخش ديگر از منشأها به منطقه بويين‌زهرا که از قديم به عنوان منشاء گرد و غبار تهران مطرح بوده، برمي‌گردد و منشأ ديگر به ماهيت اراضي بياباني جنوب تهران که در برآورد اوليه سازمان جنگل‌ها حدود صد هزار هکتار شناسايي شده است، مربوط مي‌شود.
شعاعي در ادامه به منشأهاي استاني اطراف تهران اشاره کرد و گفت: طبق قانون قرار بود که ايستگاه‌هاي شن و ماسه با رعايت ضوابط در مسيل‌ها متوقف و برداشت‌ها به نقاط دامنه کوهستان‌ها منتقل شوند اما هنوز اين کار انجام نشده است.
ضمن اين که دپوهاي مصالحي که در اطراف تهران صورت گرفته، غير اصولي است. علاوه بر اين رهاسازي زمين‌هاي باغي در اطراف تهران و تغيير کاربري آن‌ها نيز اين اراضي را تبديل به منشأ گرد و غبار کرده است.
وي با بيان اينکه ضوابط ساخت و ساز در تهران هيچ کنترلي ندارد، افزود: اقداماتي مانند خالي کردن مصالح ساختماني، سنگ‌بري‌ها و... در سطح شهر انجام مي‌شود و اگرچه در نگاه ابتدايي اين اقدامات خيلي اهميت منطقه‌اي و وسيع ندارد، اما به صورت محلي منشأ گرد و غبار است، چرا که وقتي اين گرد و غبارها توليد مي‌شود با افزايش سرعت باد به صورت گرد و غبار محلي تهران را تحت تأثير قرار مي‌دهد.
شعاعي با تاکيد بر اين که حفظ سلامت مردم و سلامت هوا يکي از وظايف دولت است و بايد در کلان‌شهري مثل تهران با اهميت ويژه‌اي که دارد، مد نظر قرار گيرد، ادامه داد: براي تهران تصميمات بر اين است که شهرداري به کمک دستگاه‌ها به يک لايحه و پروپزال برسد تا اولويت‌ها را تشخيص دهيم و بدانيم چطور و با چه اقداماتي درباره اين استان کار انجام دهيم که اين طرح با جديت در شوراي شهر و مرکز مطالعات تهران در دست پيگيري است.
ما هم در کنارشان هستيم و به آن‌ها کمک مي‌کنيم تا زودتر به نتيجه برسد.
مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار سازمان حفاظت محيط زيست، در ادامه درباره بحران گرد غبار استان سيستان و بلوچستان نيز گفت: ارائه پروپزال مربوط به شناسايي منشاء و علل وقوع گرد و غبار اين استان توسط ستاد صورت گرفته و اعتبارات مشخص آن تخصيص يافته است.
همچنين انجام پروژه با کمک دانشگاه زاهدان و مشهد و يکي از پژوهشکده‌ها آغاز شده است که نتايج مطالعات و برنامه اجرايي آن تا يک سال بعد آماده مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به ظرفيت بالاي درياچه هامون، گفت: امسال حدود يک و نيم ميليارد متر مکعب آب به اين درياچه ريخته شد، اما درياچه‌اي که ظرفيت آن بالاي 15 تا 16 ميليارد مترمکعب آب است، يک ميليارد آب تنها يک گوشه از آن را مي‌گيرد و بلافاصله بعد از شروع بادهاي موسمي اين ميزان آب هم تبخير و دوباره صد در صد عرصه خشک مي‌شود.
شعاعي با بيان اينکه در حوزه سيستان و بلوچستان مشکل نوع سومي در مورد گرد و غبار وجود دارد، افزود: علل و منشأ بخشي از گرد و غبار اين استان دست ما نيست و به مسائل و تعاملات بين‌المللي مربوط است. تعامل با افغانستان نيز دچار مشکلاتي است ضمن اينکه اين کشور هم دچار يک خشک‌سالي 17، 18 ساله است و تلاشمان در درياچه هامون بيشتر بر اين استوار است که پس از شناسايي نقاط دنبال راهکاري برويم که وضعيت بخشي از کف تالاب را با کاشت گونه‌هايي که با زير آب بودن مقاوم هستند و ايجاد بادشکن، بهبود بخشيم.
مدير ملي ستاد مقابله با پديده گرد و غبار با تاکيد بر اين که در استان سيستان و بلوچستان بايد به اين سمت حرکت کنيم که با کمک به مردم ميزان سازگاري و مصونيت آن‌ها را در مقابل با گرد و غبار تا پايان دوره 23 ساله خشک‌سالي افزايش دهيم، گفت: دو جداره کردن پنجره‌ها، فيلترينگ هواکش‌ها و... طرح‌هاي ديگري است که تصويب شده و پيشنهادي هم به سيستم بانکي کشور داده‌ايم و دولت نيز آن را تصويب کرده که در استان‌هاي محروم اعتبارات بانکي با سود نازل براي مصون سازي محل زندگي مردم در اختيار آن‌ها قرار گيرد.
تلاشمان اين است که بانکي که مکلف به انجام اين اقدام شده است را متقاعد کنيم حداقل در سيستان و بلوچستان و خوزستان اين اعتبارات را در اختيار مردم قرار دهد تا با اين طرح‌ها به سمت کاهش آسيب پذيري مردم برويم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن