تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس با توافق هسته اي موافقت مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۹:۴۹ق.ظ)
عضو کميسيون امنيت ملي در گفتگو با موج؛ مجلس با توافق هسته اي موافقت مي کند موج - عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به اينکه توافق هسته اي نه فتح الفتوح و نه ترکمنچاي است، گفت: ما متعهد به اجراي توافق نامه هستيم نه قطعنامه.
احمد بخشايش اردستاني، عضو کميسيون امنيت ملي به خبرنگار موج گفت: مجلس با توافق هسته اي موافقت خواهد کرد.
وي در پاسخ به اين سوال که کم و کيف صدور قطعنامه شوراي امنيت نسبت به ايران را چطور برآورد مي کنيد هم گفت: اينکه قطعنامه شوراي امنيت تصويب شد به معني زرنگي دولت و يا دور زدن مجلس ايران يا کنگره نيست. چون قطعنامه از توافق نامه جدا است.
بخشايش افزود: ما متعهد به اجراي توافق نامه هستيم نه قطعنامه.
عضو کميسيون امنيت ملي با اشاره به ماهيت قطعنامه مذکور گفت: در دولت چندين قطعنامه عليه ايران صادر شد که آن زمان رئيس جمهور وقت به آنها مي گفت کاغذ پاره!
وي خاطرنشان کرد: ما هنوز بخشي از قطعنامه که مربوط به موشک هاي بالستيک هست را کاغذ پاره مي دانيم.
بخشايش در پاسخ به اين سوال که موضع کنگره را در قبال توافق هسته اي چگونه خواهد شد گفت: من احساس مي کنم که کنگره توافق نامه هسته اي را رد خواهد کرد و اين در نظام بين الملل به نفع ما است؛ چرا که اين امر دوگانگي در آمريکا را نشان مي دهد و کم کم کشورها ناراضي خواهند شد از اين بابت که ما يک چيزي را تصويب کرده ايم و کنگره آمريکا مخالفت مي کند.
وي در پاسخ به اين سوال که موضع مجلس چه خواهد بود نيز گفت: مجلس در حال حاضر توافق نامه را تاييد نمي کند؛ چرا که نمايندگان ملت بايد به مردم نشان دهند که اين توافق صورت گرفته چيست؟ اين امر به خاطر دو دليل است: اول اينکه باعث آگاهي مردم خواهد شد و اين آگاهي باعث شکل گيري نوعي همبستگي حول محور مباحث هسته اي مي شود همانطور که مقام معظم رهبري خواستند.
دوم اينکه ما اين توافق نامه را نهايتا بايد تصويب کنيم. چون در آن صحبت از پروتکل الحاقي شده است. البته ممکن است بعد از 2 يا 10 يا چند سال ديگر. در اين زمينه دست مجلس باز است؛ چرا که اگر مجلس ببيند که طرف مقابل قصد آزار دارد مجلس مي تواند وارد شود و بگويد که پروتکل الحاقي را اجرا نکنيم. پس در اين شرايط و در اين چند روزه مجلس قصد تصويب پروتکل الحاقي را هم ندارد.
بخشايش با اشاره به توافق نامه هسته اي و موضع گيري هاي مخالف و موافق بر روي آن هم گفت: هر اتفاقي که افتاده است از وضع موجود که بهتر است. با اين حال نمي توانيم بگوييم که توافق هسته اي فتح الفتوح است. در مقابل نمي توانيم بگوييم که ترکمنچاي است. تا آنجايي که دو طرف اجرا کردند ما هم جلو مي رويم اگر اجرا نشد که به شرايط قبل خود برمي گرديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن