تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805092468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‍ژاپن می تواند به سرمایه گذاری های نفتی ایران بازگردد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرگزاری ‍ژاپنی به نقل از مقام نفتی ایرانی: ‍ژاپن می تواند به سرمایه گذاری های نفتی ایران بازگردد تهران - ایرنا - یک مقام ارشد وزارت نفت ایران امروز دوشنبه از احتمال بازگشت ژاپنی ها به سرمایه گذاری های نفتی ایران خبر داد.


این مقام ایرانی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرنگار کیودو در تهران گفت: اگرچه ژاپن تقریبا پنج سال قبل به دلیل تقویت و تشدید تحریم های آمریکا علیه اقتصاد ایران از مشارکت در طرح های توسعه ای ایران کناره کشیده بود اما امروزه امکان برای این کشور فراهم است تا بار دیگر به پروژه های توسعه میدان نفتی ایران بازگردد.
وی افزود: اگرچه کشورهای خاورمیانه همچنان به توانایی های بالای فنی شرکتهای ژاپنی در این زمینه چشم دوخته اند، بنابراین ژاپن می تواند با بازگشت به پروژه توسعه میدان نفتی آزادگان در جنوب کشور ابتکار عمل را در دست بگیرد.
کیودو افزود: از آنجایی که دولت ایران پس از عقب نشینی ژاپن از طرح های توسعه ای ایران، رضایتی چندانی هم نسبت به مشارکت شرکت های چینی در این طرح ها نداشته و ندارد، لذا امیدوار است مقامات ژاپن با علم به اینکه ادامه روند لغو تحریم های اقتصادی پس از امضای موافقتنامه ایران با گروه 1+5 می تواند زمینه بازگشت این کشور را به بازار ایران فراهم کند، هرچه سریعتر فرصت را غنیمت شمرده و خود را از رقابت با دیگر کشورها عقب نگه ندارد.
اگرچه زمانی که ژاپن در سال 2010 تحت فشار آمریکا از سرمایه گذاری های نفتی در ایران عقب کشیده بود، اما وزیر نفت وقت ایران نیز امکان بازگشت مجدد ژاپن به بازار ایران در آینده را غیرممکن اعلام کرده بود.
اما این مقام ایرانی امروز دوشنبه به کیودو گفت: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت فعلی ایران با توجه به نگاه مثبتش به ژاپن، می تواند اجازه ورود این کشور به پروژه های نفتی ایران را صادر کند.
یادآوری می شود شرکت نفتی اینپکس ژاپن، در 15 اکتبر 2010 (۲۳ مهر 1389) اعلام کرده بود در واکنش به تحریم های یک جانبه آمریکا از طرح اکتشاف و توسعه میدان نفتی آزادگان در جنوب ایران خارج خواهد شد.
میدان نفتی آزادگان با ذخایری نزدیک به 34 میلیارد بشکه نفت خام، از بزرگترین منابع نفتی کشف شده جهان در 30 سال گذشته است.
این میدان نفتی در غرب اهواز و نزدیک مرز عراق واقع است و نخستین عملیات اکتشاف در آن در اواسط دهه ۱۹۷۰ صورت گرفت اما پس از انقلاب اسلامی در ایران و وقوع جنگ تحمیلی عراق، این عملیات تا سال های اخیر متوقف بود.
حوزه نفتی آزادگان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و شرکت اینپکس عمدتا در عملیات اکتشاف در آزادگان جنوبی مشارکت داشته است.
قرارداد دو میلیارد دلاری توسعه میدان نفتی آزادگان روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ بین ایران و ژاپن امضا شده بود و پیش بینی می شد با اجرای این پروژه روزانه ۲۶۰هزار بشکه به تولید نفت ایران افزوده شود.
امتیاز توسعه میدان نفتی آزادگان در جریان سفر رئیس جمهور وقت ایران، به ژاپن و در ازای دریافت سه میلیارد دلار اعتبار به این کشور واگذار شده بود.
به گزارش ایرنا، به دنبال توافق هسته ای ایران و شش قدرت بزرگ جهان، بسیاری از کشورها با واکنش مثبت نسبت به این رویداد مهم، آن را فرصتی مناسب برای خود می دانند تا بتوانند همکاریهای خود با جمهوری اسلامی ایران را در زمینه های مختلف گسترش دهند.
بسیاری از آنها با ابراز خرسندی از این توافق اعلام کرده اند که اجرای آن و متعاقب آن برداشته شدن تحریم های ایران می تواند گامی بزرگ و مهم در عرصه مبادلات تجاری بویژه در حوزه انرژی باشد.
شرکت های فعال در حوزه انرژی ژاپن نیز امروز از جمله مشتاقانی محسوب می شوند که از علاقه شدید خود برای حضور در بازار ایران سخن گفته و برای ورود در این بازار لحظه شماری می کنند.
بسیاری از این شرکت ها اعلام کرده اند که مشتاقانه منتظر برداشته شدن تحریم ها و ورود به بازار پرسود انرژی ایران هستند.
بسیاری از مسوولان شرکت های نفتی ژاپنی می گویند که توافق وین باعث شده آنان به فرصت های جدیدی برای انجام معاملات در حوزه انرژی با ایران دست یابند و بیش از گذشته به این موضوع بیاندیشند.
آمارها نشان می دهد که تا پیش از تحریم ها ؛ ایران نزدیک به 10 درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تامین می کرد که اکنون به پنج درصد کاهش پیدا کرده است.
با این حال شرکت های ژاپنی می گویند، ما از وضعیت کنونی راضی نیستیم اما توافق هسته ای بهترین فرصت را برای افزایش واردات نفت از ایران فراهم کرده است.
شرکت «جی ایکس نیپون»، بزرگترین پالایش کننده نفت ژاپن که از پیمانکاران طرح توسعه میدان نفتی آزادگان بود امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 استقبال می کنیم.
این شرکت که تحت تاثیر تحریم های آمریکا از این میدان عقب نشینی کرده بود و آنرا به شرکت ملی نفت چین واگذار کرده بود در بیانیه اش تاکید کرده است که فضا به سمت مثبت و روشن به پیش می رود. ما آماده امضای قراردادهای جدید با ایران برای خرید نفت بیشتر هستیم.
در سال 1389 بود که شرکت ملی نفت چین قراردادی را برای اکتشاف و توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی با دولت ایران امضا کرد اما طرف ایرانی در فروردین سال گذشته به سبب عدم رضایت از تاخیرهای این شرکت دولتی چینی قرارداد خود را با ان لغو کرده بود.
کیودو مدعی شد که ایران در سپتامبر (شهریور) آینده طرحی با قالب جدید برای امضای قراردادهای خارجی برای توسعه میادین نفت و گاز خود ارایه دهد.
«ساچی ساکاناشی» تحلیلگر موسسه دولتی اقتصادهای متمرکز بر انرژی در ژاپن هم می گوید : ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری و فن آوری برای میادین نفتی از جمله میدان نفتی آزادگان است.
وی گفت که این موضوع می تواند برای ژاپنی ها بسیار جذاب باشد. آنها طبیعتا بر روی این درخواست ایران کار می کنند و فکر مشارکت در آزادگان را در سر می پرورانند.
آساق**1378**1392



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن