تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرآيند مزايده و مناقصه در حوزه شرکت هاي دولتي و نيمه دولتي، همواره سخت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۳۷ب.ظ)
فرآيند مزايده و مناقصه در حوزه شرکت هاي دولتي و نيمه دولتي، همواره سخت است موج-مدير کالايي کارگزاري ارديبهشت ايرانيان گفت: توجه متوليان مجلس و دولت به اين مهم و اتخاذ تصميماتي به جهت ايجاد مشوق هايي مانند معافيت مالياتي مي تواند سبب استقبال خريداران از اين بازار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد آقايي با اشاره به سابقه راه اندازي تابلو فرعي بورس کالا در سال 92، افزود: فلسفه راه اندازي اين تالار ايجاد بستر معاملاتي براي کالاهايي است که شرايط عرضه در تابلو اصلي را ندارند بنابراين پس از تصويب تابلو فرعي در تير ماه 92، فعاليت بازاريابي گسترده اي را براي عملياتي کردن آن انجام گرفت.
وي افزود:در فرايند بازاريابي، ابتدايي ترين اصل درک نياز مشتري و سپس ايجاد راه حل براي آن است.
مدير کالايي کارگزاري ارديبهشت ايرانيان در تشريح مشکلات پيش روي اين بازار، تصريح کرد: فرآيند مزايده و مناقصه در حوزه شرکت هاي دولتي و نيمه دولتي، همواره جزو پر مشقت ترين فرآيندها است .
به گفته وي طولاني بودن فرآيند مزايده و مناقصه، غير شفاف بودن معاملات و کشف نرخ نامناسب از مهمترين معضلات مزايده هاي دولتي به شمار مي رود.
آقايي با اشاره به تاثيرات تصويب قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد از سوي مجلس در تسهيل روند مناقصه و مزايده ها، گفت: پيرو اين مصوبه، شرکت هاي دولتي مجاز به انجام معاملات از طريق بورس به عنوان جايگزين قانوني مزايده ها هستند که با مهيا شدن ورود ضايعات راه آهن به بورس کالا بستر اجرايي آن فراهم شد.
وي افزود: به منظور رفع مشکلات موجود و براي ورود معاملات ضايعات آهني در تابلو فرعي بورس کالا کارگروهي متشکل از فعالان اين حوزه، خريداران و فروشندگان از يکسال قبل از عرضه آن تشکيل شد تا پيرو آن بستر لازم براي استقبال تجار از اين تابلو مهيا شود و اين گروه تلاش کرد تا اين بازار از سوي فعالان شناخته شده و نيازهاي اين گروه را پاسخ دهد.
آقايي با بيان اينکه گردش مالي بالا در بحث ضايعات آهني معادل گردش مالي ميزان فولاد مصرفي در کل کشور است، تصريح کرد: اما از آنجا که اين معاملات درشکل سنتي خود شفافيتي نداشت و از همه مهمتر فاقد استانداردهاي مدون لازم بودند منجر شد تا تمرکز براي حضور اين کالا در تالار فرعي بيشتر شود.
وي افزود: بازار قراضه کشور با وجود حجم بالاي تبادلات مالي از عدم وجود يک بازار متمرکز و متشکل و همچنين قيمت هاي شفاف رنج مي برد که اين موضوع همواره به نفع دلالان و زيان استفاده کنندگان از قراضه مانند شرکت هاي فولادي بوده است.
مديرکالايي کارگزاري ارديبهشت ايرانيان گفت: درصدد هستيم تا ساير مجموعه هاي دولتي را به حضور در بورس کالا راغب کنيم و به نظر مي رسد با توجه به حجم و تنوع بازار ضايعات فلزي در کشور، هدفگذاري مطلوبي پيش رو باشد.
به گفته وي ميزان حجم محصول آهن قراضه عرضه شده در بورس کالا ازسوي شرکت راه آهن براي شروع ميزان خوبي است اما امکان افزايش ظرفيت براي آن وجود دارد و حمايت راه آهن به منظور شفاف سازي محصولات با حضور در تالار فرعي و استقبال آن براي اجراي مدل نوين براي تبديل بازار سنتي به نوين قابل توجه است.
آقايي با اشاره به رفع مشکلاتي مانند طولاني بودن روند مزايده و مناقصه؛ نبود کيفيت و بي استاندارد بودن و در نهايت عدم کشف عادلانه قيمت در راستاي عرضه محصولات ضايعات آهني در بورس کالا، تصر يح کرد: در تالار فرعي به دليل شفافيت معاملات امکان فرار مالياتي وجود ندارد اما نگاه برخي از خريداران به جهت نپرداختن ماليات و فرار از آن موجب شده تا بازار سنتي با قيمت به مراتب بالاتر از تالار فرعي را انتخاب کنند .
وي افزود: به نظر مي رسد توجه متوليان مجلس و دولت به اين مهم و اتخاذ تصميماتي به جهت ايجاد مشوق هايي مانند معافيت مالياتي مي تواند سبب استقبال خريداران از اين بازار شود.
همچنين وي از کليه کارگزاري ها و فعالان بورس کالا دعوت کرد تا در توسعه و فرايند تحول بازار سنتي به مدرن در حوزه هاي مختلف فعاليت موثر و سرمايه گذاري بلندمدت داشته تا در آينده شاهد انجام بخش بزرگتري از معاملات انواع کالاهاي مختلف از طريق بازار شفاف بورس کالا باشيم.
وي افزود: در بازار ضايعات فلزي در حال حاضر درآمد مالياتي چنداني نصيب دولت نمي شود و حمايت دولت و مجلس محترم در ايجاد مشوق هايي براي جذب فعالان اين حوزه به بورس کالا را ضروري است.
آقايي تصريح کرد: تعلق گرفتن ماليات بر ارزش افزوده بر کالاهاي ضايعاتي جزو موانع اصلي قيمت گذاري در بورس کالا است و ماهيتا اين ماليات به کالاي ضايعاتي فروخته شده توسط توليد کننده نبايد تعلق بگيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن