تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعزام حدود دو ميليون زائر ايراني به عتبات عاليات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
اعزام حدود دو ميليون زائر ايراني به عتبات عاليات موج-سرکنسول جمهوري اسلامي ايران گفت: سالانه بين يک و نيم تا 2 ميليون زائر ايراني براي زيارت مرقد شريف حضرت علي (ع) در نجف اشرف، حرمين امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا و ائمه هدي (ع) به عراق سفر مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج،ميرمسعود حسينيان، سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر مقدس کربلا اظهار داشت: به جز پياده‌روي اربعين، سالانه بين يک و نيم تا 2 ميليون زائر ايراني براي زيارت مرقد شريف حضرت علي (ع) در نجف اشرف، حرمين امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا و ائمه هدي (ع) به عراق سفر مي‌کنند که اين سفر، سرانجام يک آرزوي دست‌نيافتني است.
وي ادامه داد: بسياري از مردم، حتي گاهي فقط يک بار اين توفيق را پيدا مي‌کنند که به سفر کربلا بيايند. آن‌ها با خود مي‌گويند: آيا ممکن است نيمه شعبان يا شب جمعه‌اي در کربلا باشيم يا ماه مبارک رمضان را در جوار مولايمان حسين بن علي (ع) بگذرانيم؟ بنابراين وقتي به اين سرزمين مي‌آيند، تشنگي فراواني براي کسب معارف اهل بيت (ع) دارند و ما بايد روح عطشناک زائر را سيراب کنيم.
حسينيان خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان مسوولان ايراني وظيفه داريم کاري انجام دهيم که زائر با دست پر اينجا را ترک کند که اين کار، مسووليت بسيار سنگيني به همراه دارد و در اين ميان، وظيفه بعثه مقام معظم رهبري به جهت اهميت جايگاهش، سنگين‌تر از سايرين است.
سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در شهر مقدس کربلا با بيان اين که بعثه مقام معظم رهبري، برنامه‌هاي بسيار خوبي چه صبح‌ها در حرم امام حسين (ع) و چه عصرها در حرم حضرت عباس (ع) و خيمه‌گاه حسيني دارد، گفت: با اين حال، انتظار مي‌رود کارهايي انجام بگيرد تا زائر با دست پرتري از کربلا برود و مردم بدانند به کجا آمده‌اند. بعثه بايد روح تشنه افراد را از معارف ناب اهل بيت (ع) سيراب کند و زائر، قبل و بعد سفرش باهم متفاوت باشد.
معاون پيشين اداره کل خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت خارجه که سابقه مسئوليت در عربستان را نيز داشته است، تصريح کرد: ما با وجود اختلافات فرهنگي و مذهبي فراوان با حاکميت عربستان، تعاملات بسياري با دولت اين کشور داشتيم، اما وقتي با دولت عراق رابطه صميمانه‌تري داريم، گسترش تعاملات و برنامه‌هاي فرهنگي ما در کربلا، نجف، کاظمين و ... بسيار ساده و در دسترس است. البته در عراق، محدوديت‌هايي از نظر اقامت و سکونت زائران وجود دارد، ولي حاکميت براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با ما بيش‌تر تعامل دارد.
سرکنسول جمهوري اسلامي ايران در کربلا به اين تعاملات اشاره کرد و گفت: زائران ايراني، صبح‌ها و عصرها در حرم اباعبدالله الحسين (ع)، سرداب حرم حضرت اباالفضل (ع) و خيمه‌گاه حسيني از برنامه‌هاي بعثه مقام معظم رهبري استفاده مي‌کنند و تلاش مي‌شود کارهاي مشترک بيش‌تري در اين اعتاب مقدس صورت داد. الآن فضاي همکاري و تعامل بين ايران و عراق در برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي خيلي خوب است، در حالي که هيچ کشور ديگري اجازه ندارد اين همه برنامه در حرمين داشته باشد.
اين کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در پايان سخنان خود اظهار داشت: همين که حضرت ما را پذيرفتند، نشان‌دهنده عنايتشان به ماست. من در وزارت امور خارجه و کشورهايي مانند لبنان، مصر و سوريه، حدود 25 سال خدمت کرده‌ام و اين مأموريت را از همه آن‌ها مهم‌تر مي‌دانم.
سرکنسول جمهوري اسلامي ايران افزود: لطفي که از حضرت به ما شد تا خدمتگزار زوار باشيم،‌ عنايتي است که نمي‌شود آن را با هيچ متاع دنيوي عوض کنيم. ما در کنسولگري، يک معامله دو سر سود و برد ـ برد مي‌کنيم و آن، خدمت به زائراني است که از ايران براي زيارت امام حسين (ع) مي‌آيند و از آن طرف، زائراني که از اينجا براي زيارت امام رضا (ع)، آستان‌بوسي حضرت معصومه (س)و... به ايران سفر مي‌کنند. طرفين کار ما سود است و من اين را لطف و عنايت خدا مي‌دانم.
حسينيان خاطرنشان کرد: يکي از افتخارات من در همين مدت کوتاهي که مسووليت کنسولگري کشورمان در کربلا را گرفته‌ام، حضور در مراسم غبارروبي حرم و ضريح مقدس است. علاوه بر اين، همين که هر روزمان را با سلام و زيارت عاشورا شروع مي‌کنيم، ارزشي غيرقابل تصور دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن