تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804309843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق را بچسب بي‌خيال حساب و كتاب!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توافق را بچسب بي‌خيال حساب و كتاب!
نویسنده : مهران ابراهیمیان 
‌1- هيئت‌هاي اقتصادي از كشورهاي مختلف به ويژه غربي از ماه‌ها پيش در رفت و آمد بوده‌اند و به زودي هيئتي 100 نفره از آلمان به ايران مي‌آيند، لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه نيز ابراز اميدواري مي‌كند فرصت‌هاي تجاري و اقتصادي با ايران عادلانه توزيع شود؟!
همچنين فقط در اين دو روز در شبكه‌هاي تركيه دو ميز‌گرد اقتصادي با موضوع رفع تحريم‌هاي ايران و توافق هسته‌اي برگزار شده وخيلي دقيق و شيك فرصت‌ها را بررسي مي‌كنند، برنامه مي‌دهند و تهديدها را براي خود ترسيم مي‌كنند و سعي در ارائه راهكاري دارند تا آنها را تبديل به فرصت بكنند!‌ به علاوه انگليس سفارتش را به زودي بازگشايي مي‌كند، ‌وزير خارجه امريكا بعد از حصول توافق از خوشحالي بغض مي‌كند و فرم ثبت‌نام درخواست نمايندگي مك دونالد براي ايران منتشر مي‌شود.
2- در روزهاي اخير اخبار ضد و نقيض بسياري درباره دارايي‌هاي بلوكه‌شده مطرح شده و يكسو جريان با انعكاس اخبار متناقض سعي در مچ‌گيري از جريان دولت داشته‌اند و سوي ديگر حامي دولت سعي در توجيه اين مسئله دارد كه سيف درست مي‌گويد نه اوباما ! يعني 150‌ميليارد دلار درست نيست و 29 ميليارد دلار درست است، هر چند برخي وزرا از جمله وزير نفت هم آمار پول‌هاي بلوكه شده را 7‌ميليارد دلار و آن هم در كشورهاي آسيايي عنوان كرده‌اند.
3- چنين بازي رسانه‌اي در حالي انجام شده است كه توافقي 100 صفحه‌اي انجام گرفته و با تبليغات قبلي سطح توقعات مردم را در گره‌گشايي از مشكلات بالا برده‌ايم و حتي رئيس دفتر رياست جمهوري در برنامه گفت‌وگوي ويژه تلويزيوني و پس از توافق خود را متولي بخش اقتصادي توافقنامه معرفي مي‌كند و وعده‌هاي بسياري در بهبود شرايط داده و مدعي شده است به همت كارشناسان تمام جوانب را در نظر گرفته‌اند.
4- بنا به اعتراف وزيران دولت يازدهم نه كسي از ميزان بدهي دولت به پيمانكاران خبر دارد و نه ميزان بدهي دولت به طور كلي به بخش‌هاي مختلف معلوم است؟!
5- در تعطيلات رمضان، پمپ بنزين‌ها دستكاري شده و حتي گفته مي‌شود سامانه هوشمند سوخت هك مي‌شود و مردم مجبورند ساعت‌ها معطل شوند و در صف بايستند.
حال با توجه به موارد پنجگانه مطروحه چه بايد كرد؟ ‌چون توافق شده بايد بي‌خيال سرو سامان دادن وضعيت اقتصاد بود و همچنان مملكت را بدون حساب و كتاب اداره كرد، بي آنكه بدانيم چقدر به دخلمان اضافه شده و چقدر خرج كرده‌ايم و بدهكاريم؟ آيا بايد تنها به بررسي برنامه‌ريزي‌هاي شركت‌هاي غربي بسنده كرد كه به سوي ما مي‌آيند؟ تنها برنامه‌ريزي‌مان بايد بله و خير گفتن به برنامه‌هاي خارجي‌ها باشد يا بايد دولت نه فقط افكار عمومي را در مورد توافق و تبعات اقتصادي و سطح انتظاراتشان آگاه كند بلكه اصلاحات ساختاري را به اين بهانه كليد زده و كشور را به ريل صحيح اقتصاد بازگرداند؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن