تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819739772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عید فطر پایان ماه بندگی نیست، آغاز راه است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عید فطر پایان ماه بندگی نیست، آغاز راه است
کد خبر: ۵۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 18 July 2015


عید فطر نقطه اوج ماه مبارک رمضان است که خداوند برای تشویق مسلمانان بعد از یک ماه بندگی قرار داده است تا بتواند برکات ویژه و واسعه خود را بر آنها تمام کند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، مسلمانان و مؤمنان جهان در ماه رمضان با توفیق توبه در ماه مبارک رمضان به مثابه گیاهان نورسته ای می شوند که به ملاقات پروردگار خویش رفته و اکنون به بلوغ روحی و دینی رسیده اند.

حال بعد از گذشت سی روز از ماه بندگی خدا، زیر سقف آسمان جمع می شوند تا به شکرانه گذراندن یک ماه پر خیر و برکت، نماز بگذارند و با پرداخت زکات فطره عبادات رمضانی خود را تکمیل کنند.

نماز عید فطر چشمه جوشان معرفت الهی است که چشم روشنی روزه داران است و پنجره دیگری به سمت ذائقه های خداجو باز می کند تا با اذکار وارد شده پیش و قبل از نماز، عفو و رحمت الهی را بر مسلمانان تمام کند.

حضور مسلمانان در صف های با شکوه نماز عید سعید فطر و جمع شدن در کنار یکدیگر، شادی مضاعفی را برای آنها رقم می زند که تبعات مثبت اجتماعی خواهد داشت.

مأموریت بندگی انسان بعد از ماه مبارک رمضان پایان نمی پذیرد بلکه تنها قالب آن تغییر می کند از این رو مسلمانان باید عباداتی که در این ماه به آن توجه بیشتری داشتند مثل نماز جماعت و قرائت قرآن در برنامه سالیانه خود قرار دهند.

 

عبادات ماه رمضان، ذخیره انرژی یک سال مسلمانان است

حسین سبحانی نیا، سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عید فطر را در کنار عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمین جهان دانست و گفت: عید سعید فطر یکی از اعیاد مشترک مسلمانان جهان از هر مذهب و فرقه ای است که باعث ایجاد وحدت خاصی بین آنها می شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلمانان بر اساس شرعیات خود، ماه مبارک رمضان را به روزه داری و امساک می پردازند و در نهایت با فرا رسیدن عید فطر دیون خود را پرداخت می کنند که موارد استفاده آن شامل حال افراد ضعیف جامعه می شود.

وی افزود: ذکات فطره برای تمام مسلمانان و کفاره برای برخی افراد که نتوانستند روزه بگیرند، واجب است لذا این ماه باعث شادی تمامی مسلمانان خواهد شد چه آنها که دیون خود را می پردازند و چه آنها که از محل دریافت این پرداخت ها می توانند تا مدتی زندگی خود را تأمین کنند.

سبحانی نیا در ادامه به ابعاد مختلف عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: این عید دارای ابعاد عبادی، سیاسی و اقتصادی است و در کنار آن باعث همگرایی، هم سویی و وحدت امت اسلامی شده و تأثیرات مثبتی روی جامعه می گذارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به تزکیه نفسی که مردم در طول یک ماه به آن رسیده اند اشاره کرد و یادآور شد: در ادعیه این ماه توصیه های بسیاری در خصوص درک شب های قدر به همراه دعا و اذکار خاص خود شده و آمده ؛شقی کسی است که یک ماه رمضان را بدون آمرزیده شدن بگذارند و به پایان برساند؛لذا مسلمانان به کسب فضیلت در این ماه اهتمام داشتند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان عبادات ماه رمضان را ذخیره یک سال مسلمانان برای طی مسیر بندگی خدا دانست و خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماهی است که با فیوضات خود، ذخیره سازی انرژی برای طاعت خداوند و مصرف آن در طول یک سال در مسیر درست را دارد از این رو آثار آن باید کم شدن فساد، کمک به نیازمندان، افزایش صداقت و راستگویی، غیبت نکردن و امثال آن باشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن