تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799029235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشوده‌شدن مسیر خدمتگزاری بهتر با رفع تحریم‌ها/ دسترسی و تامین دارو آسان‌تر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛
گشوده‌شدن مسیر خدمتگزاری بهتر با رفع تحریم‌ها/ دسترسی و تامین دارو آسان‌تر می‌شود
هفته‌ای که گذشت اخباری در حوزه سلامت منتشر شد از جمله گشوه‌شدن مسیر خدمت‌گزاری بهتر برای وزارت بهداشت با رفع تحریم‌ها، دسترسی و تامین آسان دارو برای سازمان غذا و دارو که از دستاورد‌های مذاکرات هسته‌ای هستند.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.


وزیر بهداشت گشوده‌شدن مسیر خدمت‌گزاری بهتر را با رفع تحریم‌ها بیان کرد
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک توافق میان جمهوری اسلامی ایران و گروه کشور‌های 5+1، تدبیر تیم مذاکره‌کننده و فرزندان غیور ملت را باعث رقم‌خوردن فتح‌الفتوحی دیگر و زنده‌شدن یاد و خاطره سرداران بزرگ و رزمندگان دفاع مقدس دانست.


حسن قاضی‌زاده هاشمی افزود: اینجانب موفقیتی چنین سترگ و انشا‌له رفع تحریم‌های غیر‌عادلانه در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و... را گشوده‌شدن مسیری برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در عرصه بهداشت و درمان به ملت بزرگ ایران زمین می‌دانم.


رئیس سازمان غذا و دارو نیز ضمن تشکر از اعمال و اجرای توافق صورت گرفته، فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد‌شد و با توجه به کاهش نیاز نقدینگی، تامین و تدارک دارو و راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود.


اختصاص سهمیه داروی دانشگاه‌ها متناسب با عملکرد و نیاز
دیناروند رییس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به توسعه یافتن نیاز‌های دانشگاه‌های توسعه یافته اظهار کرد: قسمت اعظم دارو‌های معمول و آنهایی که مصرف گسترده‌تری نسبت‌به دارو‌های تخصصی و فوق‌تخصصی وجود دارند بدون محدودیت خاصی در بین دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند.


وی همچنین افزود: در سال‌های اخیر شاهد توسه کمی و کیفی در بسیاری از دانشگاه‌ها و ایجاد بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در آنها بوده‌ایم.


گسترش چشمگیر خدمات اولیه و بهداشتی
در هفته‌ای که گذشت نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کردند. پس از بازدید، با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز نشستی برگزار شد.


تصویب سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر‌واگیر
‌وزیر بهداشت از تدوین سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر و رونمایی و ابلاغ آن در هفته آینده با حضور مسئولین ارشد کشوری خبر داد.


دکتر سیدحسن هاشمی در اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر‌واگیر بیان کرد: این سند شامل 12 هدف است که ابعاد مختلفی در حوزه‌های بهداشت، درمان، اصلاح تغذیه مردم، افزایش تحرک و فعالیت‌های فیزیکی، کاهش مصرف نمک و شکر و روغن‌های مضر را شامل می‌شود.


وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های غیر‌واگیر عنوان کرد: متاسفانه بیماری‌های غیر‌واگیر بیش از 70 درصد بیماری‌های کشور را شامل می‌شود.


آغاز کاهش مصرف نمک و روغن‌های مضر از بخش صنایع‌غذایی
رئیس سازمان غذا و دارو در اولین جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر‌واگیر کشور مصرف اسید چرب ترانس را زیان‌بخش دانست و افزود: چنانچه هر درصدی از این اسید در روغن‌های مصرفی کم شود، بین 1 تا 2 برابر از بیماری‌های قلبی عروقی کم می‌شود.


وی ادامه داد: در حال حاضر میزان نمک مصرفی 12 گرم است و اگر به میزان 50 درصد مصرف آن کاهش یابد، بازهم میزان باقی‌مانده برای سلامتی افراد مضر است.


تقبل سود تسهیلات بانکی در بیمارستان‌سازی از سوی دولت
وزیر بهداشت با اشاره به برخی کمک‌های خیرین در حوزه سلامت و تقبل سود تسهیلات بانکی در بیمارستان‌سازی از سوی دولت اذعان کرد: امیدوارم وزارت بهداشت لیاقت برنامه‌های خیرین برای خدمت به مردم را داشته باشد.


راه اندازی رشته تخصصی پزشک خانواده در راستای تحول در آموزش پزشکی
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نشستی با پروفسور آماندا‌هو و رئیس منتخب سازمان جهانی پزشکان خانواده به بحث در خصوص راهکار‌های تحول پزشکی عمومی و خانواده پرداخت.


در این ملاقات که با حضور دکتر اسدی‌لاری قائم مقام وزیر در اموربین‌الملل، دکتر تکیان معاون فنی اداره کل امور بین‌الملل و خانم جیهان تاویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد راهکار‌های همکاری با WONCA مورد بررسی قرار گرفت.


توسه فن‌آوریهای سلامت در حوزه تولید دارو
در هفته‌ای که گذشت تفاهم‌نامه‌ای با هدف ارتقای فن‌آوری در حوزه سلامت و تولید دارو بین معاون تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان غذا و دارو امضا شد.


دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه کمیته کار در زمینه فناوری سلامت تشکیل خواهد شد. همچنین ایجاد تحرک بیشتر در فناوری‌هایی که ظرفیت و توان آن در کشور وجود دارد ضروری است.


شبکه مراقبت‌های اولیه قلب فعالیت‌های وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت در نشست تبیین روال تدوین ادغام برنامه سلامت در حوزه بهداشت، شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور را قلب فعالیت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.


وی عنوان کرد: من بهداشت را از درمان جدا نمی‌بینم و معتقدم کار اصلی ما از بهداشت می‌شود و اگر در این بخش ناموفق بودیم کار افراد به درمان می‌رسد.


روایت وزیر بهداشت از دیدار سرایدار زحمتکش و 3 فرزند بیمارش
وزیر بهداشت در هفته گذشته به‌همراه اهالی جشن رمضان به دیدار سرایدار مدرسه‌ای رفت که به تنهایی پرستار سه فرزند بیمارش است و به دلیل حاد بودن بیماری فرزندانش با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کند.


دکتر هاشمی با تاثر فراوان از این دیدار اینگونه نوشت: این مورد را با چشم خودم دیدم و اطمینان دارم که اینگونه موارد به تعداد زیاد در کشور وجود دارد و لازم است تا در حوزه بهداشت و درمان و مهمتر از آن تامین اجتماعی به اینگونه افراد توجه جدی شود.


ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای عالی اخلاق پزشکی به دانشگاه‌ها
معاون آموزشی وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای اخلاق پزشکی سراسر کشور خبر داد.


دکتر لاریجانی نهادینه‌شدن معرفت و عمل به اخلاق پزشکی بر پایه هنجار‌های اسلامی و انسانی را یکی از ماموریت‌های نظام سلامت بیان کرد و گفت: استقرار نظام سلامت پاسخگو، احترام همه جانبه به کرامت انسانی، تلاش برای دستیابی به معرفت و مدیریت فراگیر اخلاق پزشکی در کشور از دیگر وظایف نظام سلامت کشور است.


قدردانی وزیر بهداشت از بسیج جامعه پزشکی
وزیر بهداشت ضمن اشاره به محوریت اصلی در اردو‌های جهادی با سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: محوریت اصلی در اردو‌های جهادی با سازمان بسیج جامعه پزشکی است که در این اردوها فعال هستند و ما قدر‌دان این حضور هستیم.


وی افزود: از نظر ما هیچ کار فرهنگی با ارزش‌تر از اردوهای جهادی نیست و در این سفرها است که لایه‌های عمیقی از انسانیت ظاهر می‌شود و روابط عمیق‌تری هم شکل می‌گیرد.




گزارش از ریحانه هرندی


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست‌های کلی سلامت با تصویب قوانین و مقررات لازم/ وضعیت بازار کلیه در ایران "سفید" است
راه اندازی مراکز سیار ارائه خدمات برای گروه‌های در معرض خطر ایدز/ کمبود داروی سلسپت برطرف شد
آخرين وضعیت تب كريمه كنگو در کشور/ صدور حکم حبس قصور پزشکی زیر نظر رئیس دستگاه قضاء
راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان/ تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت
انتخاب مشاور توانبخشی وزیر بهداشت پس از مدت‌ها/ واردات روغن پالم به 450 هزار تن رسید
ارائه خدمات اورژانسی برای 1345 زائر امام خمینی/افزایش بیشتر حقوق پرستاران نسبت به هم ترازان خود
ورود 400 دستگاه ام.آر.آی و سی تی اسکن به کشور/ قابلیت درمان 50 درصد سرطان‌ها
از مشکل بیمه‌گرها و داروخانه 13 آبان تا آلودگی صوتی شهر تهران
از عمل جراحی صالحی تا امضا تفاهم نامه وزارت علوم و بهداشت در زمینه ایدز




۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن