تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803665406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تيم هسته‌اي در مسابقه سياسي «برجام» را براي ملت ايران به ارمغان آورد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
روحاني در ضيافت افطاري ورزشکاران: تيم هسته‌اي در مسابقه سياسي «برجام» را براي ملت ايران به ارمغان آورد موج - رئيس جمهور گفت: افتخار تيم‌هاي ورزشي اين است كه از مسابقات جهاني با جام برمي‌گردند و تيم هسته‌اي كشورمان به مسابقه سياسي رفت و «برجام» را براي ملت ايران به ارمغان آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام حسن روحاني روز چهارشنبه در ضيافت افطار با ورزشكاران اظهار داشت: تيم‌هاي ورزشي با جام‌هاي افتخار و پيروزي كه در ميدان‌هاي مسابقه جهاني كسب كردند، نام و پرچم ايران را در جهان به اهتزاز در آوردند و در اين مذاكرات نيز تيم ديپلماسي كشورمان با افتخار نام و پرچم ايران را بالا برد.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه ورزش از ديدگاه اين دولت يك كار تشريفاتي و حاشيه‌اي نيست، گفت: از ديدگاه دولت، ورزش همگاني، حرفه‌اي و قهرماني براي سلامت و نشاط جسم و روح جامعه مفيد است و بايد تقويت شود و دولت در حد توان خود از آن حمايت خواهد كرد.
روحاني حمايت از ورزش بانوان را نيز مورد تأكيد قرار داد و تصريح کرد: در ورزش بانوان بايد در سطح جهاني به گونه اي كاري كنيم كه دنيا متوجه شود اسلام، اخلاق و فرهنگ ما با ورزش بانوان نه تنها در تضاد نيست، بلکه حضور آنان در عرصه مسابقات جهاني هم ضروري و هم موجب افتخار ماست.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: وقتي يكي از بانوان قهرمان كشورمان با حجاب در سكوي جهاني قرار مي‌گيرد، باعث افتخار مضاعف است. ضمن اين كه از جمله اتهاماتي كه به دروغ مطرح مي‌كنند اين است كه اسلام ضد زن است و فرصت حضور زنان در جامعه را فراهم نمي‌كند و بين زن و مرد تبعيض قائل است. اين در حالي است كه هيچ آيين و مكتبي مانند اسلام به زيبايي، جايگاه و شأن بانوان را بالا نبرده است.
روحاني، گسترش ورزش همگاني را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اگر ورزش همگاني توسعه پيدا كند، به طور طبيعي از داخل آن، استعدادها شكوفا مي‌شود و از سوي ديگر براي بروز استعدادها بايد در صحنه‌هاي رقابت ورزشي حضور يافت و لازمه حضور در عرصه‌هاي ورزشي تن دادن به قواعد بازي و مسابقه است و از كسي پذيرفته نيست كه بخواهد برخلاف قواعد مسابقه رفتار كند.
رئيس جمهور اضافه كرد: يا بايد در بازي و رقابت‌هاي جهاني شركت كنيم و قواعد آن را نيز بپذيريم و يا اصلاً در آن رقابت‌ها حضور پيدا نكنيم.
روحاني خاطرنشان كرد: دنياي سياست هم مانند دنيا ورزش، رقابتي است. در اين عرصه نيز بايد مشخص شود كه آيا مي‌خواهيد با دنيا همكاري كنيد يا نمي‌خواهيد و بي‌ترديد در دنياي امروز نمي‌توان منزوي بود و اين موضوعي است كه رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي به آن اشاره فرمودند كه توليد ما بايد درون‌زا بوده ولي بايد برون‌نگر باشيم؛ يعني صادرات خود را افزايش داده و دروازه‌ها را باز كنيم.
رئيس جمهور گفت: دنياي امروز، دنيايي است كه بايد همه با يكديگر همكاري و مشاركت كنند، ضمن اينكه ملت ايران ملت بزرگي است و از منطق و استدلال برخوردار است.
روحاني اظهار داشت: عده‌اي از ميز مذاكره واهمه دارند و طرف مقابل خود را خيلي بزرگ تصور مي‌كنند كه توانايي مذاكره با آن وجود ندارد و مي گويند اگر مذاكره كنيم حتماً شكست مي‌خوريم. عده‌اي نيز چون از مذاكره مي‌ترسند ترجيح مي‌دهند در كناري ايستاده و صرفاً شعار دهند و اين ساده‌ترين راه ممكن است. از نظر ما دليلي براي ترس از مذاكره وجود ندارد؛ چرا كه ما توانمند، با قدرت، صاحب منطق، استدلال و تاريخ و تمدن عظيم و ديرينه هستيم و اين موضوعي است كه هر شش قدرتي كه با ما مذاكره مي‌كردند به نوعي به آن اذعان كردند.
رئيس جمهوري گفت: عده‌اي نيز تصور مي‌كنند با حضور در ميز مذاكره، در برابر قدرت طرف مقابل راهي جز تسليم وجود ندارد در حالي كه ما نشان داديم اين توان را داريم كه مذاكره را به پيش برده و خواسته‌هاي خود را به كرسي بنشانيم.
روحاني افزود: از آغاز دولت يازدهم وعده داده بودم كه با شش قدرت دنيا پاي ميز مذاكره خواهيم نشست و هدفمان اين است كه زنجيرهاي ظالمانه و غلط تحريم را بشكنيم. از همان ابتدا عده‌اي اعلام مي‌كردند كه اين كار امكان‌پذير نيست و دشوار است، اما؛ ما كساني را به ميدان اين بازي سخت فرستاديم كه توانمندي آن‌ها را باور داشتيم.
رئيس جمهور اظهار داشت: ما يك تيم قوي و حرفه‌اي براي مذاكره فرستاديم و اين‌ها كساني بودند كه فن مذاكره را به خوبي مي‌شناختند و به قواعد بازي و مذاكره آشنايي داشتند.
روحاني خطاب به ملت ايران افزود: تيم مذاكره كننده ايران در بخش‌هاي فني، حقوقي، سياسي و اقتصادي كاملاً حرفه‌اي بودند و به خوبي مطالبات كشورمان را پيگيري كردند به گونه‌اي كه تعجب طرف مقابل را برانگيخته بودند.
رئيس جمهور با بيان اين كه افتخار اصلي موفقيت مذاكرات هسته‌اي متعلق به ملت ايران است، اظهار داشت: ملت ايران با استقامت، ايستادگي و حضور در صحنه و رهبر معظم انقلاب با هدايت، ارشادات و حمايت‌هايشان در كنار ساير قوا، همه دست به دست هم داده و به اين پيروزي و افتخار بزرگ رسيديم.
روحاني با اشاره به برخي دستاوردهاي مذاكرات اخير اظهار داشت: اين مذاكرات دستاوردهايي فراتر از تحريم‌هاي هسته‌اي داشته است. قرار بود كه فقط تحريم‌هاي هسته‌اي برداشته شود، اما؛ تيم مذاكره كننده‌مان موفق شد تحريم هواپيمايي را كه جزو تحريم‌هاي هسته‌اي نبود رفع كند. از سوي ديگر تحريم فروش مواد غذايي از جمله پسته و فرش به آمريكا و تحريم شركت‌هاي مرتبط با شركت‌هاي آمريكايي كه جزو برنامه هسته‌اي نبود، برداشته شد.
در ابتداي اين ديدار محمود گودرزي، وزير ورزش و جوانان، با تبريك موفقيت ارزشمند تيم هسته‌اي كشورمان اظهار داشت: اين مذاكرات يك ماراتن سخت و نفسگير و استقامتي بود كه در نهايت برگ زريني در تاريخ كشورمان ورق خورد.
وي خاطر نشان كرد: جامعه بزرگ ورزش كشورمان از اين اتفاق مهم و تاريخي به طور همه جانبه حمايت مي‌كند.
در اين ديدار همچنين پولادگر، رئيس فدراسيون تكواندو و خانم محمدي، رئيس فدراسيون اسكيت، در سخناني با تبريك و قدرداني از موفقيت تيم هسته‌اي كشورمان، از حمايت‌هاي بي‌شائبه دولت نسبت به توسعه ورزش قدرداني كردند و برخي پيشنهادات خود را براي ارتقاي جايگاه ورزش قهرماني كشور در عرصه‌هاي جهاني بيان کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن