تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم دولت براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي/رفع تمام تحريم‌هاي مالي به محض اجراي توافق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۳۶ب.ظ)
طيب‌نيا اعلم کرد: عزم دولت براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي/رفع تمام تحريم‌هاي مالي به محض اجراي توافق موج - وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين که به محض اجراي توافق، تحريم‌هاي مالي ما تماماً برداشته خواهد شد، گفت: ما مصمم هستيم که سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را دنبال کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصادي و دارايي، در حاشيه جلسه امروز هيأت دولت در جمع خبرنگاران درباره رفع مشکلات اقتصادي پس از رفع تحريم‌ها، گفت: مشکلات اقتصادي ما به واسطه تحريم آغاز نشده که بخواهد با حذف تحريم‌ها زمينه‌اي براي حل و فصل همه مشکلات فراهم شود.
وي با تأکيد بر اين که ما در حوزه اقتصادي در گذشته مشکلاتي را داشتيم که مقام معظم رهبري اين مشکلات را در نفتي بودن و دولتي بودن اقتصاد خلاصه کردند، افزود: ايشان تأکيد کردند که بايد از شرايط فراهم شده و محدوديت‌ها استفاده و زمينه را براي اصلاحات ساختاري فراهم کنيم.
طيب‌نيا در پاسخ به اين سؤال که ميزان دارايي‌هاي بلوکه شده ايران که پس از رفع تحريم‌ها آزاد خواهد شد چقدر است؟ گفت: درباره اعداد دارايي‌هاي ارزي که قرار است به اقتصاد ايران بازگردد مبالغاتي شده که واقعيت ندارد و اعدادي که برخي رسانه‌ها بيان مي‌کنند نيز صحيح نيست.
وي خاطر نشان کرد: قطعاً اگر محدوديت‌هايي که در منابع ارزي ما قرار دارد، برداشته شود گشايش‌هايي در عرصه اقتصادي حاصل خواهد شد، اما؛ عدد 120 ميليارد دلار از دارايي‌هاي بلوکه شده ايران که توسط برخي رسانه‌ها بيان مي‌شود، صحيح نيست. حدود 35 ميليارد دلار از اين دارايي‌ها در شرکت نيکو سرمايه‌گذاري شده که مربوط به طرح‌هاي شرکت نفت است.
وزير اقتصاد اضافه کرد: حدود 22 ميليارد دلار در چين به عنوان وثيقه‌هاي فاينانس موجود است که اگر تمامي اين مبالغ را ارزيابي کنيم به آن عددي خواهيم رسيد که رئيس کل بانک مرکزي بيان کردند.
طيب‌نيا در پاسخ به اين سؤال که حجم سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي پس از رفع تحريم‌ها چه مي‌شود؟ گفت: از امروز با حجم عظيم سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي مواجه هستيم که مي‌تواند به اقتصاد ايران کمک کند. اين شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري در حال ارزيابي شرايط ايران هستند و تاکنون آمادگي خود را اعلام کرده‌اند که ما بايد از اين ظرفيت که شامل منابع مالي و فناوري‌هاي نوين است در فرآيند توليد استفاده کنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا آزادسازي اموال بلوکه شده ايران در خارج از کشور مانند توافق ژنو مرحله به مرحله اجرا مي‌شود؟ گفت: به محض اجراي توافق تحريم‌هاي مالي ما تماماً برداشته خواهد شد.
وزير اقتصاد اضافه کرد: تصميم جدي داريم که در شرايط جديد و با گشايش‌هايي که صورت مي‌گيرد از سياست‌هاي اصولي خود عدول نکنيم، به طوري که هميشه اين اشتباه بوده که هر زماني منابعي از دارايي‌هاي ما آزاد شده در بودجه دولت هزينه شده که اين موضوع باعث تشديد بيماري‌هاي اقتصادي در کشورمان مي‌شود، اما ما مصمم هستيم که سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را دنبال کنيم.
طيب‌نيا با بيان اين که موضوع اصلي در تدوين برنامه ششم توسعه تحقق اهداف سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است، گفت: ما با استفاده از سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي برنامه‌ريزي کرده‌ايم که شاهد کاهش آسيب‌پذيري نظام اقتصادي کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن