تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803380240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای از مهم‌ترین توافقات در تاریخ دیپلماسی بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نیویورک‌تایمز: توافق هسته‌ای از مهم‌ترین توافقات در تاریخ دیپلماسی بود
در سر مقاله روزنامه نیویورک تایمز آمده است حصول توافق هسته‌ای از مهم‌ترین اتفاقات در تاریخ دیپلماسی بود که سیاست‌های خاورمیانه را نیز تغییر شکل می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران مدعی شد باید از فرصت متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد.

در سرمقاله نیویورک تایمز آمده است، آمریکا و دیگر کشورهای قدرتمند توافق نهایی را با ایران اعلام کرده و بر اساس این توافق محدودیت‌هایی بر توانایی ایران و توسعه سلاح هسته‌ای برای مدت 10 تا 15 سال گذاشته و یکی از مهم‌ترین توافقات در تاریخ دیپلماسی اخیر بوده است. این توافق ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بازداشته و سیاست‌های خاورمیانه را تغییر شکل دهد.

نیویورک تایمز افزود: این توافق در نتیجه 20 ماه گفت‌وگوی سخت حاصل شد، در صورتی که ایران قبول می‌کرد همه تجهیزات هسته‌ای خود را از کار بیاندازد، قطعا بیشتر مایه خوشحالی بود. اما امکان چنین پذیرشی از سوی ایران نزدیک به صفر بود و حتی اگر تمام زیرساخت‌های هسته‌ای ایران نابود شوند، کسی نمی‌تواند دانش دانشمندان ایرانی که دهه‌ها بر روی پروژه‌های هست‌های کار کردند را از بین ببرد.

در ادامه مقاله آمده است، همانطور که اوباما و دیگر مقامات گفتند، این توافق به نظر خوب و کاملا در راستای خواست آمریکا و دیگر کشورها که در نگاشتن آن نقش داشته و در راستای رضایت اسرائیل به نظر می‌رسد چرا که در ازای لغو تدریجی تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از 98 درصد کاهش می‌دهد و تعداد ساتنتریفویژهایش که برای غنی سازی کاربرد دارند، به 5 هزار و 60 عدد یعنی به میزان دو سوم کاهش می‌دهد.

نیویورک تایمز افزود، این محدودیت‌ها به این معناست که اگر ایران تصمیم بگیرد این توافق را نقض کند و سلاح هسته‌ای بسازد، یک سال طول می‌کشد تا سوختی در حد ساخت سلاح هسته‌ای برای تنها یک بمب تولید شده اما در حال حاضر این امکان در دو سه ماه فراهم است.

این مقاله ادامه می‌دهد، بسیاری از محدودیت‌ها در این توافق به مدت 10 تا 25 سال تعیین شدند و برخی مانند بازرسی‌های فنی و پیشرفته توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون محدودیت زمانی است و به گفته اوباما بازرسان امکان دسترسی به اماکن مشکوک را در هر زمان و مکان لازم خواهند داشت و اگر ایران حیله‌ای به کار ببرد، فورا با تحمیل دوباره تحریم‌ها به آن پاسخ داده می‌شود.

در ادامه سرمقاله نیویورک تایمز نویسنده به ناراحتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، جمهوری خواهان کنگره و کاندیدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا از حصول این توافق اشاره کرده افوزده است این توافق هسته‌ای تنها گام اول است. کنگره باید متن توافق را بررسی کرده و به آن رای بدهد.

نیویورک تایمزز یادآور شده، نیروهای قدرتمندی چون نتانیاهو نیز برای شکست این توافق وعده کردند و ممکن است اوباما مجبور شود وعده خود را عملی و هر مخالفتی با این قطعنامه را وتو کند. در انتهای نویسنده مدعی شده از دست دادن این فرصت برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، بی‌مسئولیتی است.


منبع: فارس


۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن