تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804105468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت ایران، طرفهای غربی را وادار به کوتاه آمدن کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: قدرت ایران، طرفهای غربی را وادار به کوتاه آمدن کرد


صادق خرازی کارشناس مسائل بین الملل ، جمع بندی بدست آمده در مذاکرات را نتیجه تنها مربوط به دوره کنونی ندانست واین موفقیت تاریخی را نتیجه یک دوره دوازده ساله دانست . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صادق خرازی کارشناس مسائل بین الملل ، در ویژه برنامه شبکه خبر، جمع بندی بدست آمده در مذاکرات را تنها مربوط به یک دوره زمانی ندانست و گفت : این موفقیت تاریخی نتیجه تلاش و مقاومت یک دوره دوازده ساله است . وی نقش مقاومت مردم ، هدایت رهبری و مقاومت دولت ها و حضور نخبگان سیاسی در گروه های مذاکره کننده ایرانی  را عامل کسب موفقیت ملت ایران در این فرآیند دوازده ساله موثر دانست و گفت : در این دوره به وژه دیپلمات های ارزنده ایران توانسته اند شرایط را با عنصری به نام ایران قدرتمند پیوند دهند .
وی کفت: اکنون دو عنصر اساسی دیگررا استقرار دولت کنونی ایران با آرمان ها و شعارهای دقیق و نیز قدرت بازدارندگی منطقه ای ایران دانست و گفت :  قدرت کنونی ایران اکنون قابل مقایسه با هیچ دوره تاریخی ایران در قرون گذشته نیست . وی در توضیح این مطلب با اشاره به حوزه نفوذ کنونی ایران و انقلاب از دریای مدیترانه تا جلگه هند  از قزاقستان تا یمن ، آن را نشانه قدرت بازداندگی ایران دانست وگفت : همچنین مقاومت مردم ، صلابت مذاکره کنندگان، تاثیر ناپذیری و عدم ارعاب آنان از دیگر عوامل کسب این موفقیت است . وی درباره عملکرد تیم هسته ای کشور تا کنون ، تیم مذاکره کننده ایران از جمله دکتر ظریف را از برجسته ترین دیپلمات های  تاریخ ایران خواند . وی توانایی دکتر ظریف را پیشروی تا دبیر کلی سازمان ملل دانست . آقای خرازی دکتر ظریف را فردی متدین ، مقاوم و راستگو معرفی کرد و دیپلمات های تیم هسته ای ایران را نیز خلاصه تجربه دیپلماسی ایران در طول تاریخ خواند . وی گفت این افراد نمادهای کامل دستگاه دیپلماسی کشور هستند که انسن های متدین کارآمد و آشنا با موضوعات روز بین المللی و با تجربه کامل سیاسی هستند . خرازی در پاسخ به این سوال که مهمترین نکاتی که باید در متن جمع بندی هسته ای رعایت شود تا منافع و مصالح نظام و کشورتامین و تضمین شود   تصریح کرد : مواردی که مربوط به هویت ملت ایران می شود مرز بین وادادگی و ایستادگی  است . صادق خرازی تصریح کرد : دانش هسته ای ایران با هزینه دانشمندان هسته ای و تلاش بی تکلف آنان و مقاومت ملت ایران بدست آمده  . ملت ایران در دوازده سال گذشته در رویارویی جدی با قدرت های جهانی بوده  و قدرت های جهانی به ناحق کوشیده اند ملت ایران را از دستیابی به منافع هسته ایش بازدارند . وی گفت : آنچه مهم است این که  دستاوردهایی که در گرو امنیت ملی ایران و منافع ملت ایران است قابل مذاکره نیست و قابل حراج و واگذاری نیست . وی افزود : یکی از دیگر موارد ی که قابل مذاکره نیست حق تحقیق و توسعه است . وی در تعریف تحقیق و توسعه گفت : هر ملتی که بخواهد پیشرفت کند نیازمند آن است که هم پای جامعه جهانی حرکت کند . وی گفت : نمی توانیم کشور را از تحقیق و توسعه عقب افتاده تلقی کنیم و قرارداد و توافقی را انجام دهیم که متضمن پیشرفت ملت ایران نباشد . وی پیچیدگی های مذاکرات هسته ای را بسیار بیشتر از مذاکرات ایران در حوزه نفت دانست و گفت : در نفت ایران تنها با یک قدرت مذاکره می کرد اما در حوزه هسته ای در حال مذاکره با همه قدرت های جهانی و همه سازمان های بین المللی هستیم . وی این مسئله را عامل قدرت ایران در جهان دانست و گفت : از این رو آقای کسینجر اذعان می کرد ما راهی جز مذاکره با ایران نداریم . وی مقاومت ملت ایران را عامل تکریم کنونی آنان دانست .
وی همچنین دانش هسته ای را دانش مادر عصر کنونی دانست و گفت : به همین دلیل قدرت های جهانی می خواند دانش مادر را تنها در اختیار خود داشته باشند . وی با بیان اینکه نفت و منابع فسیلی تمام می شود گفت : ما باید پاسخگوی نسل های آینده باشیم . وی گفت : دانش هسته ای و رابطه اش با فیزیک هسته ای با کشاورزی و صنعت نشان دهنده اهمیت دستیابی به دانش هسته ای است .
 وی یکی از علت های کوتاه آمدن غرب در برابر ملت ایران را قدرت منطقه ای ایران دانست و گفت : در هر جای خاور میانه امروز می خواهند امنیت را برقرار کنند امروز بدون حضور ایران ممکن نیست . از این رو دومتفکر دو جریان برجسته سیاسی چپ و راست آمریکا یعنی برژنسکی و کسینجر ، هر دو معتقدند ما سه هزار میلیارد دلار در خاور میانه هزینه کرده ایم و 12 هزار کشته داده ایم اما ایران پیروز میدان است . در جنگ افغانستان ر جنگ عراق و در درگیری های سوریه و دیگر مناطق خاور میانه .
وی با اشاره به اینکه در میان تمام کشورهای منطقه کشوری که مشکل حیات و ثبات سیاسی ندارد ایران است گفت : این هم به برکت مقاومت ملت ایران دانست . وی بااشاره به مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد : تنها جنگی که درتاریخ ایران انجام شد و هیچ تکه ای از خاک ایران از دست نرفت هشت سال دفاع حماسه مقدس ملت ایران بود . وی  استراتژی موفق کنونی خاور میانه ای ایران را تنها متعلق به رهبری معظم انقلاب دانست و گفت : این عومل توانست قدرت بازدارندگی ایران را به اوج برساند .

   
دانلود  
دانلود  

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن