تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819683554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد 80 هزار تن انگور در کرمانشاه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۶:۴۴ق.ظ)
توليد 80 هزار تن انگور در کرمانشاه موج - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه اعلام کرد: در سال زراعي جاري پيش‌بيني مي‌شود حدود 80 هزار تن انگور در استان توليد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌اشرف منصوري گفت: استان کرمانشاه حدود 10 هزار هکتار باغ انگور دارد که حدود 9 هزار و 100 هکتار آن بارور و بقيه غير بارور است.
وي با اشاره به اين که باغات انگور به صورت کشت آبي و ديم هست، خاطرنشان کرد: سالانه بيش از 80 هزار تن انگور در استان توليد مي‌شود که از اين ميزان حدود 36 هزار تن انگور ياقوتي است.
وي متوسط برداشت انگور در باغات استان را 9 تن در هکتار اعلام و تصريح کرد: انگور برداشت شده استان شامل انگور ياقوتي، عسگري، کشمشي، کاشمري، فخري و... است که به بازار مصرف داخل استان روانه شده و مازاد بر نياز استان نيز به ساير استان‌ها ارسال مي‌شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: باغات انگور ياقوتي استان در شهرستان‌هاي گرمسيري قصرشيرين، سرپل‌ذهاب و گيلان‌غرب قرار دارد و انواع ديگر انگور در مناطق معتدل و سردسير در شهرستان‌هاي کرمانشاه، صحنه، دالاهو، پاوه و... هستند.
منصوري انگور ياقوتي استان را داراي کيفيت بالا اعلام و تصريح کرد: انگور ياقوتي شهرستان‌هاي گرمسيري در فهرست ميوه‌هاي نوبرانه کشور بوده و داراي صرفه اقتصادي بالايي است.
وي يادآور شد: استان کرمانشاه داراي تنوع آب و هوايي مناسبي براي توليد انگور است و هر ساله از اوايل خرداد برداشت انگور استان در مناطق گرمسيري آغاز و در مناطق سردسير در مهر پايان مي‌يابد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن