تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816190552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت مردم به برخوردهای خیابانی با بدحجابی منجر به هرج ومرج می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دعوت مردم به برخوردهای خیابانی با بدحجابی منجر به هرج ومرج می‌شود
استاندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: اینکه بگوییم کاری از دست دولت برای عفاف و حجاب بر نمی آید و مردم بریزند درخیابان برخورد کنند در نظام اسلامی اصلا معقول نیست و باعث هرج و مرج در جامعه می شود.
آفتاب : مصطفی سالاری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: دولت برگرفته از مردم است و انتخاب شده تا زمینه اجرای احکام اسلامی را فراهم کند و اینکه موضوع عفاف و حجاب را به خارج از دولت و خارج از نهادهای حاکمیتی منوط کنیم و مردم به صورت غیر متشکل و غیر پاسخگو این کار را بکنند بستر لازم برای تسویه حساب شخصی فراهم می شود.


به گزارش ایرنا، وی یادآورشد: اینکه هرکس هر کاری را انجام دهد در حکومت جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و نه جامعه دیگری چنین چیزی می پذیرد چرا که منجر به هرج و مرج می شود .


سالاری ادامه داد: نحوه مواجهه با مسایل اجتماعی را نمی توان با یک فرمول ابتدایی، سخت ، سلبی و صرفا تهدید دید ، شاید در بخش هایی نیاز باشد با این ابزارها استفاده کرد اما اینکه بگوییم مردم کار امر به معروف و نهی از منکر کنند تکلیف است و تردیدی در آن نیست و مردم نیز این فریضه دینی را مد نظر دارند .


وی بااشاره به اینکه مردم را به کارهای دینی با رعایت حرمت دعوت کنیم بسیار پسندیده است گفت: اینکه همه ما اشاعه کنیم مردم دنبال امر به معروف و نهی از منکر درقالب توصیه، نصیحت و مهمتر از آن با رفتار دینی شیوه خوبی است و اگر اول نیز خودمان مسایل را کامل رعایت کنیم بنیان دینی در جامعه مستحکم تر خواهد شد و اولین خدمت به این فریضه شده است.


استاندار بوشهر افزود: در همه شئونات ، رفتار و اعمال کار باید به اجرای حداکثری فرایض دینی از جمله عفاف و حجاب کمک کنیم و این فریضه را جدا و مستقل از دیگر فرایض نبینیم چرا که نمی شود بگویم این فرد مسلمانی است که این فریضه را انجام می دهد اما مابقی فرایض را کنار گذاشته و دروغ ، تهمت، اختلاس و دزدی به مسلمان بودنش لطمه نمی زند.


وی اظهارداشت: عفاف و حجاب از دغدغه و موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت ، رییس جمهوری و خواسته مردم است وضعیت، بایستی در شان جامعه اسلامی باشد برهمین اساس هر گامی در این زمینه برداریم ارزشمند و یک رسالت انسانی و اسلامی است.


سالاری ادامه داد: عفاف و حجاب نباید محدود به بانوان شود بلکه همه اعضای جامعه باید پایبند به این مقوله باشند و اگر بخشی نگری در این زمینه شود توام با توفیق نیست لذا پایبندی ، تقید و مسایلی که منجر به تحکیم بنیان خانواده می شود طرفینی است .


وی گفت: وقتی یک پدیده یا موضوع اجتماعی را می خواهیم بررسی کنیم علی القاعده به ابعاد منفی آن می پردازیم تا راهکار را پیدا و مشکلات را برطرف کنیم ولی لازم است که در موضوعات اجتماعی جامع نگر باشیم. 


استاندار بوشهر افزود: جوانان ایران اسلامی در همه عرصه ها و صحنه ها پایبندی و تقید خود را نشان داده اند و اگر در برخی موضوعات و مقولات اجتماعی ایراداتی دیده می شود و به آن اشاره می کنیم باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که همین افراد و اعضای جامعه هستند که در مناسبت های دینی از جمله محرم و آیین های اعتکاف حضور پرشور و حماسه دینی خلق می کنند.


سالاری یادآورشد: مردم استان بوشهر در آیین های مذهبی حضوری پرشور دارند و در دوران دفاع مقدس نیز حماسه آفریدند برهمین اساس اگر در برخی مسایل اجتماعی نقیصه ای وجود دارد بهتر است از دید منطقی نگاه کنیم و اصل کرامت و منزلت مردم که جزو حوزه مسایل دینی و مذهبی است را حتما قدر بدانیم و این را زبانزد کنیم و بگوییم که مردم پایبند به این مسایل هستند و در همه صحنه های دفاع از نظام با توان و انگیزه بالا حضوری موثر دارند چرا که نادیده گرفتن این حماسه ها و حضور توام با شعور مردم در صحنه ها ناسپاسی است. 


استاندار بوشهر اضافه کرد: برخی از رفتار های غیر مستقیم و یا رفتارهای موثر مستقیم تاثیر بالایی بر تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارند که باید ترویج شوند.


وی گفت: همه ما حجاب را یک فریضه دینی می دانیم و هرچه بنیان دین را در جامعه مستحکم تر کنیم پایبندی به این فریضه دینی نیز بیشتر خواهد شد اما اگر ما مسوولان رعایت نکنیم و به دین لطمه بزنیم بدون شک آثار مبانی ، ریشه ها و مظاهر دینی نیز در جامعه کم رنگ می شود.


سالاری افزود: وقتی ما مسوولان در مسایل دروغ بگوییم و زمینه را برای تخلفات مالی گسترده فراهم کنیم که نه دین و شریعت اجازه می دهد و نه وجدان می پذیرد و بطور معمول بگذاریم در جامعه این گناهان شیوع پیدا کند به دین لطمه زده ایم و بعد جایز نیست مردم را مقصر کنیم جایز نیست و نباید یک طرفه به این موضوع نگریست.


وی یادآورشد: نباید فقط ظواهر دین را رعایت و در مناسک دینی شرکت کنیم بلکه محتویات و اهداف اصلی دین نیز باید در اقدامات و عملکرد ما رعایت شود که تحقق این مهم کمک به بنیان دین و مستحکم تر شدن آن در جامعه می شود که آثار آن درظواهر جامعه نیز مشهود خواهد شد.


استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر نسبت به رعایت مسایل دینی مقید هستند و نارسایی هایی که در برخی مقوله های اجتماعی نیز وجود دارد باید حتما با فرهنگ سازی رفع شود و در این کار که همه ما دغدغه داریم و تاکید مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع خاص هست لذا مقید و مکلف به اجرای حداکثری آن هستیم اما با شیوه هایی که نظم جامعه نیز حفظ شود.


وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب باید از ظرفیت تشکل های مردمی، دولت و نهادهای حاکمیتی با فرهنگ سازی و تقویت دین و بنیان دینی در کشور بهره گیریم و از همفکری و همدلی استفاده از نظرات علمای دینی و نخبگان جامعه نقایص را رفع کنیم .


سالاری با قدردانی از حضور پرشور مردم استان بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارداشت: مردم این استان با حضوری با شکوه انزجار خود را از جنایت و ستم آشکار رژیم جعلی صهیونیستی در خاورمیانه و فلسطین اشغالی همگام و همراه با دیگر مسلمان جهان فریاد زدند.




تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن