تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات روند آماده‌سازي خط لوله صادرات گاز به بغداد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۵۴ب.ظ)
جزئيات روند آماده‌سازي خط لوله صادرات گاز به بغداد موج - مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه گاز در خصوص روند آماده‌سازي خط لوله صادرات گاز به بغداد نيز اظهار داشت: تست نهايي اين خط لوله در حال انجام است که به نظر مي‌رسد تا يک ماه آينده به پايان برسد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا غريبي، مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه گاز، روز دوشنبه در مراسم امضاي قرارداد ادامه خط ششم سراسري گاز، اظهار داشت: ۵۹۰ کيلومتر خط لوله ششم سراسري و پنج ايستگاه تقويت فشار با اعتبار ۲ ميليارد و ۲۸۰ ميليون دلار در مدت ۲ سال ساخته مي‌شود.
مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه گاز با اشاره به توسعه و بهره‌برداري از فازهاي جديد پارس جنوبي، گفت: به‌ منظور تکميل پروژه مذکور با برگزاري مناقصه در اواخر سال 1393، از بين 25 متقاضي نهايتاً شرکت گسترش انرژي پاسارگاد واجد شرايط تشخيص داده شد.
غريبي با بيان آن‌ که اين قرارداد ميان شرکت مهندسي و توسعه گاز ايران و شرکت گسترش انرژي پاسارگاد به روش BOT امضا شده است، اظهار داشت: بازگشت هزينه‌هاي سرمايه‌گذار ۲ ماه پس از تکميل خطوط انتقال گاز آغاز و از منابع صادرات پرداخت مي‌شود.
وي اضافه کرد: با بهره‌برداري از خطوط فوق ضمن صادرات 25 ميليون مترمکعب گاز به کشور عراق که نقش ايران را در تجارت بين‌المللي گاز ارتقا خواهد داد، باعث افزايش ضريب اطمينان تأمين گاز در فصول سرد سال در استان‌هاي شمال غرب و غرب کشور نيز مي‌شود.
مدير عامل شرکت مهندسي و توسعه گاز در خصوص روند آماده‌سازي خط لوله صادرات گاز به بغداد نيز اظهار داشت: تست نهايي اين خط لوله در حال انجام است که به نظر مي‌رسد تا يک ماه آينده به اتمام برسد.
غريبي با بيان آن‌که مشکلات امنيتي در بخش عراقي اين خط لوله وجود دارد که از طريق مذاکره بايد تکليف آن‌ها مشخص شود، افزود: براي تست خط لوله نياز به آب وجود داشت که به علت نبود آب در منطقه بايد آب مورد نياز از جاي ديگري تأمين مي‌شد و بنابراين روند آماده‌سازي اين خط لوله مقداري طول کشيد.
اجراي خط انتقال 56 اينچ دزفول -کوهدشت به طول 160 کيلومتر، خط انتقال 56 اينچ کوهدشت - بيستون به طول 120 کيلومتر، خط انتقال 48 اينچ کوهدشت-چارمله به طول 130 کيلومتر، خط انتقال 48 اينچ اهواز - شلمچه به طول 141 کيلومتر، خط انتقال 30 اينچ بيستون - کرمانشاه به طول 34 کيلومتر و ايستگاه‌هاي تقويت فشار خورموج، ديلم، اهواز، حسينيه و کوهدشت و همچنين ايستگاه‌هاي کنترل و اندازه‌گيري گاز نفت شهر و شلمچه از پروژه‌هايي است که در قالب اين قرارداد اجرايي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن