تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803694017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیاری از موارد اختلافی ایران و گروه 5+1 حل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فلاحت پیشه بسیاری از موارد اختلافی ایران و گروه 5+1 حل شده است خبرگزارای پانا: کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی گفت : بسیاری از موارد اختلافی مانند خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و موضوع تحریم های تسلیحاتی ایرانی رفع شده است .
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۲ تير ساعت 04:48

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، حشمت الله فلاحت پیشه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما افزود : بخش اعظم موارد اختلافی مذاکرات همان پنجشنبه تمام شده بود اما به عللی مانند ژست های دیپلماتیک و بازی های سیاسی قدرت ها، اعلام آن عقب افتاده است. وی گفت : آنچه که باید حاصل شود حاصل شده است علتی وجود ندارد که نشان دهد مذاکرات به هم می ریزد .
فلاحت پیشه افزود : در 18 روز گذشته بسیاری از پرانتزها حل شده و متن اصلی تفاهم شده، حدود 100 صفحه است .
وی گفت : با توجه به تصویب قانون نظارت بر توافق هسته ای در کنگره آمریکا ، توافق احتمالی باید مورد تایید کنگره قرار گیرد .
این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی افزود : غاطبه مجلس نمایندگان سنای آمریکا کاملاً مخالف توافق نیستند و حتی در موضوع نامه 47 سناتور جمهوری خواه ، بخشی از جمهوری خواهان ، آن را امضاء نکردند .
فلاحت پیشه گفت : مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم خود ، چند قانون از جمله قانون الزام دولت به تکمیل چرخه سوخت هسته ای و قانون الزام دولت به پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی را تصویب کرد.
وی افزود : قانون اخیر مجلس مبنی بر الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای هم امروز ابلاغ شد .
فلاحت پیشه ادامه داد : توافق هسته ای احتمالی تنها توافق دو دولت نیست بلکه کل دو کشور آن را خواهند پذیرفت بنابراین مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و همچنین سنای آمریکا به تحکیم توافق کمک می کند گرچه کنگره آمریکا با هدف برهم زدن توافق سعی کرد ورود پیدا کند اما دست کنگره آمریکا تا حدودی بسته شده است .
وی در پاسخ به این پرسش که قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای در حفظ حقوق هسته ای مردم چه نقشی می تواند داشته باشد گفت : نمایندگان ملت در این قانون خطوط قرمز هسته ای و امنیتی کشور را رعایت کردند .
فلاحت پیشه افزود : به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران بسیار مهم و دستاورد بسیار خوبی است .
این کارشنانسی سیاسی در پاسخ به برخی از سخنان نتانیاهو گفت : اکنون نتانیاهو عرصه را در مذاکرات سیاسی کشورهای
1+5 از دست داده است.
وی افزود : نتانیاهو در پی ایران هراسی بود اما اکنون ایران کشوری نیست که ایران هراسی درخصوص آن شکل گیرد .
فلاحت پیشه گفت : اختلاف عقیده میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد و این رژیم در اوج عصبانیت است .
وی تاکید کرد : اگر توافق به خوبی اجرا شود نتانیاهو تاوان آن را خواهد پرداخت زیرا او موضع منفی را در این زمینه اتخاذ کرد که در نهایت به ضرر این رژیم تمام می شود .
فلاحت پیشه تاکید کرد : اگر به نحو درست توافق اجرا شود و ما از مزایای این توافق از جمله بازگشت پول ها به طور صحیح استفاده کنیم در این صورت افراد زیادی از جمله مرتجعین عرب و رژیم صهیونیستی و کشورهایی که ایران را بایکوت کردند تاوان بزرگی پس خواهند داد .
وی گفت : هر زمان مرتجعین عرب و رژیم صهیونیستی عصبانی هستند نشان می دهد که ما خوب عمل می کنیم .
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه جریان تروریسم و همزمان با آن جریان دموکراسی خواهی در منطقه وجود دارد افزود : مرتجعین عرب ، تروریسم را شکل دادند و به آن دامن زدند و از آن برای جلوگیری از شکل گیری دموکراسی و بیداری اسلامی استفاده کردند .
فلاحت پیشه افزود : در لوای ایران هراسی که از سال 2004 میلادی پس از طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا شکل گرفت ، سیاست های خود را پیش بردند بنابراین اگر ایران هراسی تمام شود در این صورت موضوعاتی مانند دموکراسی خواهی، بیشتر مطرح می شود و ایران حرف برتر را در این زمینه خواهد زد .
وی گفت : مهمترین موضوعی که باقی مانده است تاریخ تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است که حداکثر باید چند روز تا یک هفته آینده یک قطعنامه در این شورا صادر شود که به معنای خارج کردن پرونده ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل و کنار گذاشتن 6 قطعنامه تحریمی علیه ایران است که درباره این موضوع اختلاف وجود دارد .
فلاحت پیشه افزود : موضوع دیگر ، همزمانی انجام تعهدات و موضوع اساسی دیگر بندهای 1 و 2 ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد یعنی تحریم تسلیحاتی است .
وی ادامه داد : به اسم موضوع هسته ای ایران را تحریم تسلیحاتی کردند که با این توافق دیگر نمی توانند این تحریم را ادامه دهند .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن