تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804310769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست سازمان ليگ در پوست گردو!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دست سازمان ليگ در پوست گردو!
فوتبال ايران منبع حاشيه است. اصلاً اگر حاشيه نباشد فوتبال باشگاهي ما معنا پيدا نمي‌كند. حاشيه‌ و جنجال به حدي در فوتبال ايران رسوخ كرده كه پيش از آغاز رقابت‌هاي فصل جديد ليگ برتر حتي كار قرعه‌كشي آن را با مشكل روبه‌رو كرده است.
نویسنده : فریدون حسن 


فوتبال ايران منبع حاشيه است. اصلاً اگر حاشيه نباشد فوتبال باشگاهي ما معنا پيدا نمي‌كند. حاشيه‌ و جنجال به حدي در فوتبال ايران رسوخ كرده كه پيش از آغاز رقابت‌هاي فصل جديد ليگ برتر حتي كار قرعه‌كشي آن را با مشكل روبه‌رو كرده است.
امروز قرار است ليگ پانزدهم قرعه‌كشي شود اما سازمان ليگ با چنان چالشي روبه‌روست كه به جرئت مي‌توان گفت تاكنون تجربه‌اش را نداشته است و اين نيست مگر بي‌برنامگي و سوءمديريت حاكم بر فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و تمام كميته‌ها و مراجع مرتبط با فوتبال حتي كميته انضباطي و كميته استيناف كه اينبار در برپا شدن اين حاشيه مقصران اصلي هستند.
امروز ليگ برتر بايد قرعه‌كشي شود اما هنرنمايي كميته انضباطي و استيناف دست دست‌اندركاران را در پوست گردو گذاشته است. تكليف دو تيم يعني راه‌آهن و پيكان مشخص نيست، پيكان سقوط كرده با حكم كميته استيناف به ليگ برگشت و راه‌آهني كه بنا به حكم كميته انضباطي در ليگ برتر ماندني شده بود، ناگهان ليگ يكي مي‌شود. حالا جدال و بحث اين دو بالا گرفته و هر كدام مي‌خواهند با استفاده از قدرت خود رأي را به سود خود تغيير دهند. نكته جالب اينجاست كه طي هفته‌هاي گذشته هر دو تيم از بازيكن خالي شدند و بدون برنامه در فاصله سه هفته مانده به شروع رقابت‌هاي ليگ برتر معلوم نيست، چگونه مي‌خواهند خود را آماده حضور در ليگ كنند. البته اين مشكل مربوط به دو تيم راه‌آهن و پيكان است اما در اين ميان مشكل سازمان ليگ هم جالب توجه است كه امروز قرار است نام كدام يك از اين دو تيم در گلدان قرعه‌كشي قرار گيرد.
يك نكته جالب توجه ديگر اينكه مسئله بازي پلي‌آف هم هنوز حل نشده است اگر حكم كميته استيناف در ليگ برتري شدن پيكان پابرجا بماند آن وقت اين تيم بايد به مصاف مس كرمان برود، مسي كه پيش از اين در بازي پلي‌آف مقابل استقلال خوزستان شكست خورد. يعني اينكه حالا مسي‌ها هم دوباره مدعي هستند مي‌توانند خودشان را شانس ليگ برتري شدن معرفي كنند. مشكل راه‌آهن و پيكان به ظاهر مربوط به اين دو تيم است اما در واقع چهار تيم را درگير خود كرده كه البته در اين بين تكليف استقلال خوزستان مشخص است. ولي سه تيم ديگر مي‌توانند شانس حضور در قرعه‌كشي را داشته باشند حالا كدام يك؟ اين مشكل سازمان ليگ است؛ مشكلي كه به نظر مي‌رسد قرعه‌كشي را با چالشي جدي روبه‌رو كند.
اما به جز اين معضل خودساخته مسئولان سازمان ليگ با چند تيم جنوبي هم به مشكل برخورده‌اند. پس از ليگ برتري شدن فولاد نوين خوزستان و عدم اجازه قانون به شركت دو باشگاه با يك مديريت در ليگ قرار شد كه امتياز اين تيم توسط استقلال اهواز خريداري شود. استقلال اهواز همان باشگاهي است كه با سابقه‌اي طولاني در مشكلات مالي و مديريتي شناسنامه كامل شكست خصوصي‌سازي در فوتبال ايران است. اين تيم امروز هم با همين مسائل دست به گريبان است. سؤالي كه اين روزها از سوي اصحاب رسانه مطرح مي‌شود، اين است كه چگونه سازمان ليگ با اطلاع از اين همه مشكل اين باشگاه را واجد شرايط حضور در ليگ برتر دانسته است؟
به هر حال حالا يك نام ديگر هم در اين وسط آمده صنعت نفت آبادان هرچند كه هنوز هيچ چيزي در خصوص اين يكي به طور رسمي عنوان نشده است.
صرفنظر از  اين مشكلات پيچيده چند تيم ليگ برتري نيز با حاشيه‌ها و مشكلات ريز و درشت و منحصر به فردي روبه‌رو هستند. ملوان نمونه بارز اين باشگاه‌هاست، باشگاهي كه نه مديرعامل دارد و نه سرمربي.
نكته مشترك در بين تمامي تيم‌هايي كه نامشان برده شد، ضعف شديد مالي، از دست دادن بازيكنان و كمبودهاي شديدي است كه اداره هر تيمي در ليگ برتر را با مشكل روبه‌رو مي‌كند. جداي از اينها معلوم نيست كه اين تيم‌ها(به جز سرخابي‌ها) در فاصله سه هفته مانده به شروع رقابت‌هاي ليگ برتر چگونه مي‌خواهند خود را آماده اين بازي‌ها كنند.
امروز قرعه‌كشي ليگ برتر است، قرعه‌كشي‌اي كه حداقل چهار مجهول در آن وجود دارد، چهار مجهولي كه مي‌توانند تاريخ قرعه‌كشي را به تعويق بيندازند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن