تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798617896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نيرو به دنبال تعيين ميزان مصرف آب در تجهيزات آب‌‌بر خانگي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۵۴ب.ظ)
وزارت نيرو به دنبال تعيين ميزان مصرف آب در تجهيزات آب‌‌بر خانگي است موج - مدير کل دفتر استانداردهاي فني و مهندسي اجتماعي زيست محيطي آب و آبفا گفت: وزارت نيرو علاوه بر موضوع استاندارد تجهيزات آب به دنبال تعيين ميزان مصرف آب در هر يک از تجهيزات آب‌بر براي کنترل مصرف آب در بخش خانگي است.
به گزارش خبرگزاري موج، تقي عبادي، مدير کل دفتر استانداردهاي فني و مهندسي اجتماعي زيست محيطي آب و آبفا، با اشاره به نحوه تدوين استانداردهاي مربوط به تجهيزات آب اظهار داشت: در کميته استاندارد آب در سازمان ملي استاندارد، تجهيزات بر اساس مصرف آب دسته‌بندي مي‌شوند.
وي با بيان اين که استانداردهاي تجهيزات آب‌بر يا مصرف‌ کننده آب به چند دسته تقسيم مي‌شوند، اضافه کرد: در دسته اول فيزيک و جنس تجهيزات مورد بررسي قرار گرفته و نسبت به استاندارد بودن يا نبودن آن‌ها اظهارنظر مي‌شود و پس از اين که مواد تشکيل‌دهنده شيرآلات و يا ساير لوازم مورد تأييد قرار گرفت، روي مواردي شامل دوام، رسوب‌گذاري، کيفيت مواد، ميزان ضربه‌پذيري و... بحث و تبادل‌نظر مي‌شود.
عبادي افزود: هدف وزارت نيرو به غير از استاندارد، بحث حساس‌تري به‌نام مصرف آب است که بسيار حائز اهميت بوده و در آن مشخص مي‌شود که تجهيزات آب‌بر چقدر آب مصرف مي‌کنند.
وي با بيان اين که در کميته استاندارد آب در سازمان ملي استاندارد، تجهيزات بر اساس مصرف آب دسته‌بندي مي‌شوند، گفت: در مورد مصرف آب در ماشين‌هاي لباس‌شويي دسته‌بندي‌هايي انجام شده است، مثلا؛ لباس‌شويي‌هايي وجود دارند که تا شش بار براي آبکشي، آبگيري و تخليه مي‌شوند و برخي لباس‌شويي‌ها اين کار را دو تا سه بار انجام مي‌دهند، در نتيجه مصرف آب دو لباسشويي به يک‌ميزان نيست، بنابراين سازمان استاندارد برنامه‌اي را تعريف مي‌کند که براساس آن ميزان کثيفي مشخصي تعريف مي‌شود که با حجم مشخص از آب و در زمان معين تميز خواهد شد.
وي ادامه داد: اگر اين آب از حد تعريف شده بالاتر رود، جزو دسته‌بندي‌هاي بعدي قرار مي‌گيرد و اگر از آن حد مشخص کمتر شود، جزو دسته‌بندي‌هاي خوب قرار مي‌گيرد و برچسبي هم بر مبناي اين مصرف پيش‌بيني شده که شبيه برچسب انرژي است و بر روي تجهيزات آب بر نصب مي‌شود.
مدير کل دفتر استانداردهاي فني و مهندسي اجتماعي زيست محيطي آب و آبفا ادامه داد: تجهيزات آب‌بر، علاوه بر ماشين لباسشويي شامل ماشين ظرف‌شويي، شيرآلات، فلاش تانک، سردوش حمام، کولرهاي آبي و... است که تمامي اين‌ها طي مباحثي که در ماه‌هاي گذشته پيگيري و تدوين شده و مشخص شده هر يک از تجهيزات به چه ميزان آب مصرف خواهند داشت.
وي با بيان اين که بايد توجه داشت يک سردوش معمولي، در يک دقيقه با يک فشار مشخص چه ميزان آب استفاده مي‌کند، يادآور شد: در تکنولوژي‌هاي پيشرفته‌تر، سردوش‌هايي وجود دارند که با اختلاط آب‌وهوا، مصرف آب را تقليل مي‌دهند.
عبادي با اشاره به اين که دفتر استانداردهاي فني، مهندسي، اجتماعي و زيست محيطي آب و آبفا از يازده کميته و زيرمجموعه تشکيل شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در اين دفتر کميته متناسب با لوازم و تجهيزات مصرف‌کننده آب نداشتيم که در سال گذشته به ضرورت وجود اين کميته پي برده شد و مقرر شد مصرف آب نيز استانداردسازي شود.
وي با بيان اين مطلب که اين تجهيزات بسته به نوع مصرف، به کميته آب و يا کميته فاضلاب واگذار شد و سرانجام کميته لوازم و تجهيزات مصرف‌کننده آب شکل گرفت، اضافه کرد: در يازده کميته رسمي که به فعاليت مشغول هستند توانسته‌ايم بيش از يک سوم استانداردهاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را تدوين کنيم.
وي تصريح کرد: در کشور بيش از 20 وزارتخانه وجود دارد، ولي استانداردهايي که ما، در اين يازده کميته تدوين کرده‌ايم، با نصف استانداردهاي که بقيه وزارتخانه‌هاي کشور تدوين کرده‌اند برابري مي‌کند و بالاترين امتياز را در بحث استاندارد کسب کرده‌ايم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن