تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820884327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود 5 ميليون و 100 هزار گردشگر در نيمه نخست سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
ورود 5 ميليون و 100 هزار گردشگر در نيمه نخست سال موج - معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت: سند ساماندهي تعطيلات کشور تهيه شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مرتضي رحماني موحد معاون گردشگري و رئيس ستاد برگزاري روز جهاني گردشگري گفت: ساماندهي تعطيلات ( مذهبي، ملي و مناسبي) در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفته است و در اين زمينه يک سند و گزارش تهيه شده است.
وي افزود: به دنبال کاهش تعطيلات نوروزي به هفت روز و گنجاندن دو هفته تعطيلات زمستاني در تقويم کشور هستيم. اما اين طرح نيازمند همکاري دستگاه هاي آموزشي کشور است که تا به حال موافقت لازم کسب نشده است.
موحد در خصوص وضعيت گردشگري مشهد نيز گفت: مشهد با جايگاه محوريتي که در بخش گردشگري زيارتي دارد خواستار توجه گردشگر داخلي و خارجي است. اما متناسب با اين ميزان تقاضاي زير ساخت هاي لازم تهيه نشده است.
وي با بيان اين مطلب که نحوه اعزام مردم به شهر مشهد توسط تورهاي زيارتي هنوز مدون و قانوني نشده است، اظهار کرد: نمونه اين بي قانوني مسموميت عده اي از گردشگران عربستاني بوده که بر اثر خطاهاي انساني و غيرعمد صورت گرفته است.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري دريايي در کشور نيز خاطر نشان کرد: ما اندوخته و دارايي بسياري در نوار شمالي و جنوبي کشور در خصوص اين نوع گردشگري داريم و در حال انجام مقدماتي هستيم که بتوانيم گردشگري دريايي را توسعه بدهيم.
به گفته وي؛ تاسيسات ساحلي جزء مصاديق گردشگري محسوب مي شود و سطح درآمد کشور را در بخش ساحلي افزايش مي دهد.
موحد در خصوص صدور ويزاي الکترونيکي و توريست کارت نيز عنوان کرد: به زودي با مصوبه هيات وزيران سامانه رواديد الکترونيک و ويزاي يک ماهه وارد فاز اجرايي مي شود همچنين در حال حاضر توريست کارت بانکي ملي در شعبه فرودگاه امام خميني (ره) تا سقف 5 هزار دلار به توريست هاي خارجي خدمات ارائه مي دهد.
وي ادامه داد: اين کارت در تمام دستگاه هاي اي تي ام سطح کشور قابل استفاده است و امکان شارژ مجدد دارد.
رئيس ستاد برگزاري روز جهاني گردشگري رويکرد مشارکت ملي گردشگري را بر شعار همدلي و همزباني دانست و ادامه داد: اين جشنواره در چهار حوزه عکس، خاطره نويسي، ايده هاي نو و فيلم کوتاه 60 ثانيه اي همزمان با روز جهاني جهانگردي برگزار مي شود.
رحماني موحد با تاکيد بر احياي ايده هاي نو در اين جشنواره از اعلام نتايج داوري آن در پنجم مهرماه خبر داد.
وي عنوان کرد: با هماهنگي هاي صورت گرفته با روابط عمومي سازمان صدا و سيما قرار است فيلم هاي ساخته شده در رسانه ملي پخش شود.
وي از فعالين رسانه اي نيز خواست: ايده هاي خود را براي اين جشنواره ارسال کنند و به ارتقاي جايگاه گردشگري نيز کمک کنند همچنين جوايز نفيسي هم به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن