تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799159404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا با طرح مطالبات جدید به دنبال ایجاد کانال انحرافی است/ اوباما به اشتباهات خود پیرامون تهدید علیه ایران پی برده است/در میزهای وین جنگ عبارت‌ها به وجود آمده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:
آمریکا با طرح مطالبات جدید به دنبال ایجاد کانال انحرافی است/ اوباما به اشتباهات خود پیرامون تهدید علیه ایران پی برده است/در میزهای وین جنگ عبارت‌ها به وجود آمده است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که آمریکایی‌ها علایم مشکوکی را به میز مذاکره منتقل می‌کنند گفت: آن‌ها صحنه میز مذاکره را به کانال انحرافی سوق می‌دهند و این مسئله مذاکرات را به خطر می اندازد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب 20 تیر ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی ساعات پایانی آخرین تمدید مذاکرات پرداخت.

محسن رضایی  در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه مبنی بر این که آیا تمدید اقتضای مذاکرات است گفت: آمریکایی‌ها در دقایق آخر مذاکرات به سر می‌برند به طوری که این امر برایشان کار بسیار سنگینی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به نظر می‌رسد حتی اگر دوباره مذاکرات تمدید شود این مسئله امری طبیعی است زیرا آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم و تیم مذاکره کننده اوباما از اختیارات کافی برخوردار نیست.

وی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده اوباما توسط فشارهای داخلی ایالات متحده آمریکا تصمیماتشان تغییر می‌یابد ادامه داد: حتی اگر دو سه روز دیگر مذاکرات تمدید شود مسئله خارق‌العاده به وجود نمی‌آید.

آمریکایی‌ها راهی جز توافق با ایران ندارند

محسن رضایی با بیان این که آمریکایی‌ها راهی جز توافق با ایران ندارند خاطر نشان کرد: آن‌ها نمی‌توانند تحریم‌ها را شدیدتر کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که با دو سه روز تأخیر مسئله حل نخواهد شد افزود: آن‌ها باید قبول کنند تا مذاکرات به نتیجه برسد.

آمریکایی‌ها با مطالبات جدید کانال انحرافی ایجاد می‌کنند

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که چرا آمریکایی‌ها مطالبات جدیدی را بر روی میز مذاکرات گذاشته‌اند اظهار داشت: آمریکایی‌ها بحث را از مسائل هسته ای به مسائل موشکی ایران هدایت کرده‌اند به طوری که کانال انحرافی را ایجاد می‌کنند و می‌گویند ایران نباید موشک بال استیک داشته باشد.
محسن رضایی با اشاره به این که این مطالبه جدید کاری شک برانگیز است خاطر نشان کرد: آمریکایی نیت شومی بر سر دارند زیرا اگر ایران موشکی با برد 300-400 کیلومتر نداشته باشد به معنای این است که آیا آن‌ها می‌خواهند در آینده جنگی را به ایران تحمیل کنند تا ما قدرت مقابله به مثل نداشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که آمریکایی‌ها علایم مشکوکی را به میز مذاکره منتقل می‌کنند خاطر نشان کرد: آن‌ها صحنه میز مذاکرات را به کانال انحرافی سوق می‌دهند و این مسئله می‌تواند تمام مذاکره را با خطر روبرو کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که دبه کردن آمریکایی‌ها به چه معنی است گفت: روسای جمهور آمریکا اختیارات زیادی دارند به طوری که می‌توانند مصوبه کنگره را وتو کنند.


محسن رضایی  در قانون اساسی برای رئیس جمهور ایران و جتی مقام معظم رهبری تقاضا شده بود تا مجلس را بتوانند منحل کنند لذا در ایران مقام معظم رهبری با آن موافقت نکرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که رئیس جمهور آمریکا از اختیارات وسیعی برخوردار است اضافه کرد: این پرونده برای اوباما سنگین است به طوری که خود این فرد این سنگ را به چاه انداخته است.

وی با اشاره به ظرفیت کشش و توانایی مدیریتی اوباما ادامه داد: دو سال بود که ایران وارد تحریم‌های سخت نمی‌شد اما اوباما با اشتباه بزرگی مواجه شد و در فتنه 88 آن‌ها تصور کردند که ایران ضعیف شده و بهتر است که تحریم‌های سنگینی را اتخاذ کند.

محسن رضایی افزود: ایران کشور را به خوبی اداره می‌کنند و آن‌ها به نتیجه رسیده‌اند که اشتباه کرده‌اند و اوباما در صدد برآمد تا تحریم‌ها نباشد.

اوباما به نتیجه رسیده است در خصوص تحریم بر ضد ایران اشتباه کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که اکنون اوباما با فشار صهیونیست‌ها و سایر مقامات کشورش مواجه شده است گفت: اوباما نمی‌تواند مجموع فشارها را کنترل و مدیریت کند.

در میزهای وین جنگ عبارت‌ها است

وی با اشاره به این که آمریکایی‌ها هر روز بر سر میز مذاکرات یک حرفی می‌زنند ادامه داد: در میزهای وین جنگ عبارت‌ها است یعنی عبارت نویسی ها است که کلمه به کلمه جا به جا می‌شود.

محسن رضایی با بیان این که کلمات استقرار پیدا نکرده است اظهار داشت: در وین 3 میز سیاسی، فنی و pmd از سوی ظرفیت، صالحی و شمخانی اداره می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که رئیس جمهور آمریکا نباید ضعف نشان دهد گفت: اوباما باید بتواند تصمیم شجاعانه ای بگیرد.

فلینت لورت مسئول اسبق امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا  در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی از وین پیرامون روند مذاکرات گفت: دولت اوباما باید موضع بسیار سختی را درباره برخی از مسائل بگیرد به طوری که آن‌ها مواضعی را انتخاب کردند تا بتوانند انتقادهای عمومی را برطرف کنند.

وی با اشاره به این ک ایران با مواضع آمریکا مخالفت داشت افزود: روسیه و چین هم با مواضع این کشور مخالف هستند.ا

مذاکرات به یک توافق همگانی نیازمند است

مسئول اسبق امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به این که برای توافق نهایی در قالب سازمان ملل به یک توافق همگانی نیاز است افزود: برای رسیدن به این موضوع دولت آمریکا باید مواضع اش را تعدیل کند تا بتواند انتقادهای داخلی علنی را مرتفع سازد.



فلینت لورت ادامه داد: دولت اوباما نیاز دارد که بتواند به یک توافق برسد و تلاش می‌کند مشکلات سیاسی که در رسیدن به این توافق وجود دارد را برطرف کند.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که در ادامه کار تیم مذاکره کننده ما باید چگونه عمل کند گفت: 


وی گفت: به نظر می‌رسد تیم مذاکره کننده ما اولاً از مهارت بسیار بالایی برخوردارند و آقای ظریف و دوستانشان از قوی‌ترین دیپلمات‌های ما هستند که سابقه طولانی در وزارت خارجه ایران دارند و هم از نظر علمی و هم از نظر مهارتی و تجربی جزء مذاکره کنندگان قوی ایران هستند.


رضایی تاکید کرد: تا الآن هم تیم مذاکره کننده ما شجاعانه از مواضع و منافع ملی ما دفاع کردند ولی باید قبول کنیم که 3 کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه سابقه بیش از 200، 300 سال کار دیپلماسی در دنیا دارند لذا مذاکرات کار ساده ای نیست و آقای ظریف و دوستانشان کار ساده را انجام نمی‌دهند ضمن این که دیپلمات‌ها قبل از آقای ظریف نیز همین طور بودند و آن‌ها هم کار سختی داشتند اما آقای ظریف به خوبی می‌داند که باید ایستادگی را انجام دهد ضمن این که خطوط قرمز را خیلی خوب از مکتب مقام معظم رهبری فرا گرفتند و دکتر روحانی نیز تیم را توجیه کردند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: ایستادگی تیم تا الآن خوب بوده ضمن این که قاعدتاً این ایستادگی باید در روزهای آخر افزایش پیدا کند.


وی تصریح کرد: آقای ظریف باید بداند که ملت ایران از ایستادگی که آن‌ها در صحنه انجام می‌دهند حمایت خواهد کرد و هر چه آن‌ها قوی‌تر ، جدی‌تر و منطقی‌تر از منافع ملی ایران دفاع کنند ملت ایران، دولت ایران و نظام جمهوری اسلامی از آن‌ها حمایت قوی خواهد داشت.


انتظارمان این است که چیزی که روی میز نوشته می‌شود با خطوط قرمز کاملاً انطباق داشته باشد


رضایی تاکید کرد: خطوط قرمزی که رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند کاملاً مشخص است لذا همه ما انتظارمان این است که آن چیزی که روی میز نوشته می‌شود به تهران داده می‌شود با خطوط قرمز کاملاً انطباق داشته باشد.


در مرحله توافق اولیه هستیم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد:  ما اکنون در مرحله توافق اولیه هستیم ضمن این که توافق اولیه نیز خود دو مرحله دارد، یکی آن که روی میز وین نوشته می‌شود دوم آن چیزی است که نوشته می‌شود به تهران و واشنگتن برود تا در تهران تایید تهران را بگیرد و در واشنگتن نیز تایید کنگره و آقای اوباما را بگیرد بنابراین این توافق نیست که هر چیزی که مذاکره کنندگان روی میز نوشتند و تایید کردند کار تمام شود بلکه همان طور که گفته شد یک به تهران می‌آید تا به تایید شورای امنیت ملی ایران و مقام معظم رهبری برسد و یک نسخه نیز به واشنگتن می‌شود تا تایید آقای اوباما و کنگره را بگیرد که در صورت تایید تهران و واشنگتن این تایید نهایی صورت می‌گیرد.


وی ادامه داد: زمانی که تایید نهایی صورت می‌گیرد تازه می‌توانیم بگوییم که توافق اولیه صورت گرفته و این توافق اولیه باید به سمت اجرا برود که در این راستا یک سری اقدامات را باید ایران انجام دهد و یک سری اقدامات را نیز باید طرف مذاکره کننده انجام دهد.


در صورت دستیابی به توافق باید در 7 اقدام محدودیت‌هایی را در برنامه هسته ای خود اعمال کنیم


رضایی اضافه کرد: کاری که ما باید انجام دهید این است که در7 اقدام باید محدودیت‌هایی را اعمال کنیم و کری که آن‌ها باید انجام دهند این است که تحریم‌هایی را که علیه ما وضع کرده در یک مدت معقولی بردارند ضمن این که این اقدامات باید همزمان انجام شود و در این است که ما می‌توانیم بگوییم که به توافق نهایی رسیده‌ایم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما اگر توافق اولیه روی میز صورت رفت و این توافق در واشنگتن نقض شود و یا در تهران مقام معظم رهبری مشاهده کند که در توافق صورت گرفته با خطوط قرمز شکاف‌هایی وجود دارد این به این معنا است که توافقی صورت نگرفته اما اگر فرض کنیم که این مراحل هم طی شد و تهران و واشنگتن نیز آن چیزی که روی میز بوده را قبول کردند این یک دستورالعمل می‌شود که در این مرحله باید اقدامات عملی شروع شود.


وی اضافه کرد: همان طور که گفته شد ایران باید در این مرحله یک سری اقدامات انجام دهد و آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز باید یک سری اقدامات در خصوص رفع تحریم‌ها انجام دهند و این موقع است که اگر این اقدامات همزمان صورت گرفت ما می‌توانیم اعلام کنیم که با 1+5 به یک توافقی در مرحله‌ی هسته ای رسیده‌ایم که ممکن است 7 یا 8 سال ادامه داشته باشد که بعد از این 7،8 سال ما وارد یک پروسه جدیدی می‌شود یعنی دیگر محدودیت‌هایی که علیه ایران وضع شده کنار می‌رود و غنی سازی را برای تولید سوخت هسته ای و نیروگاه هسته ای که داریم ادامه می‌دهیم و آژانس هم طبق معمول می‌تواند بازرسی‌های خود را از کشور ما انجام دهد.


رضایی تاکید کرد: واقعیت این است که مسئله توافق به این سادگی نیست بلکه مراحل متعددی دارد تا نهایتاً به جایی برسیم که ما مطمئن شویم که آن چیزی که ما می‌خواستیم عمل شده و طرف مقابل هم به این نتیجه برسند که آن محدودیت‌ها اعمال شده است و این مسئله ای است که باید همه را باهم ببینیم.


مذاکره تنها راه شماست / لبخندهای آقای روحانی و آقای ظریف را غنیمت بشمارید


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در ادامه در خصوص اظهارات لورت خطاب به مقامات آمریکایی گفت: نه این که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده باشند که مذاکره بهتر است بلکه مذاکره تنها راه شماست لبخند آقای روحانی و لبخندهای آقای ظریف غنیمت بشمارید، یک بار آقای روحانی و آقای ظریف 13 سال پیش یک لبخندی زدند و شما تحویل نگرفتید و آن سیلی 20 هزار سانتریفیوژی و غنی سازی 20 درصد اورانیوم را تحویل گرفتید لذا حالا ما توصیه می‌کنیم که این خنده مجدد آقای روحانی را تحویل بگیرید تا یک سیلی 100 هزار سانتریفیوژ نخورید.


وی ادامه داد: ما با شما صادقانه صحبت می‌کنیم ولو این که شما دشمنی‌های زیادی علیه ما داشتید، این خنده‌ها را جدی بگیرید و این قدر بازی درنیاوردی و وقت ملت ایران را نگیرد تا مذاکرات هر چه سریع‌تر جلو برود و از سنگ اندازی دست بردارید.


اگر تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی در روز امضای توافق لغو نشوند توافقی صورت نخواهد گرفت


رضایی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که آیا تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی در روز امضای توافق لغو خواهد شد یا خیر نیز اظهار داشت: اگر این کار را نکنند توافقی صورت نخواهد گرفت. و این یکی از شروط جدی ماست لذا تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی باید در اولین فرصت برطرف شود و تحریم‌های بعدی هم در یک فرصت منطقی از سر راه ملت ایران کنار برود، همان طور که ما حاضر شدیم محدودیت‌ها را بپذیریم و در این کار جدی هستیم در این طرف مقابل هم باید صادقانه عمل کند جدی هستیم.


موضوع PMD در حال نهایی شدن است


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص موضوع PMD اظهار داشت: در این خصوص مقدار زیادی از مسئله حل شده و معاون آقای آمانو دو سه هفته پیش به ایران آمدند که پس از بازگشت گزارش مثبتی ارائه دادند ضمن این که در سفری که آقای آمانو به ایران داشتند نیز با آقای شمخانی جلسه برگزار شد و تیم آقای شمخانی مقدار بسیار زیادی این ابهامات را برطرف کردند و الآن در مرحله نهایی هستند و همین روزهای گذشته هم بین آقای شمخانی و آقای آمانو رد بدل مطالب بوده و این در حال نهایی شدن است و کار دارد به پایان می‌رسد.


وی ادامه داد: تیم آقای صالحی هم پیشرفت خوبی داشته و بسیاری از مسائل فنی که مورد مناقشه بود حل و فصل شده و میز سیاسی هم که آقای ظریف دنبال می‌کند به نقطه پایان رسیده ضمن این که الآن چین، روسیه و حتی آلمان نسبت به آمریکا مسئله دار شده‌اند یعنی آن‌ها از این همه همکاری ایران تمجید و تحسین کردند اما این فرانسوی‌ها هستند که مقداری مشکل ایجاد می‌کردند ضمن این که بیشتر سنگ اندازی ها توسط آمریکا بوده. لذا در حال حاضر آمریکایی در مذاکره 1+5 حالت تنهایی پیدا کردند.


ایران به هیچ وجه اجازه ورود کسی به اسرار نظامی خود را نمی‌دهد


رضایی یادآور شد: موضوع PMD دو بخش است یک بخش مربوط به سؤالات و ابهاماتی است که باقی مانده و آن‌ها طرح می‌کردند که ایران قصد داشته از انرژی هسته ای به سمت  نظامی گری حرکت کند که این مسئله به مقدار زیادی حل شده و بخش دوم مربوط به بخش بازرسی از پادگان‌ها و مراکز نظامی است که این موضوع نیز به مقدار زیادی مورد بحث قرار گرفته ضمن این که ایران به هیچ وجه اجازه ورود به حیثیت نظامی و اسرار نظامی خود را به کسی نمی‌دهد.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد: این یک قاعده بین‌المللی که همه کشورهای دنیا این قاعده را رعایت می‌کنند و کشورهای خارجی نیز به هیچ کس اجازه نمی‌دهند که از طریق بازرسی به اسرار نظامی آن‌ها دسترسی پیدا شود بنابراین ما یک قاعده بین‌المللی را دنبال می‌کنیم و این موضوع هم مورد توجه بوده و در مذاکرات نیز بحث شده است.


وی در ادامه در تشریح جمع بندی خود از مذاکرات و افق مذاکرات وین اظهار داشت: همه باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم، داشتند جامعه را در داخل به یک حالت دو قطبی می‌کشاندند که مقام معظم رهبری جامعه را کاملاً یکپارچه نمودند.


تیم مذاکره کننده روی حرف حق و منافع ملی ایران در پای میز مذاکره ایستادگی می‌کند


رضایی ادامه داد: ما از دوستان می‌خواهیم که در میز مذاکره محکم روی حرف حق و منافع ملی ایران بایستند که الحمدالله تا الآن هم ایستاده‌اند ضمن این که آن‌ها باید مطمئن باشند که ملت ایران پشتوانه آن‌ها هستند.


تشدید تحریم‌ها نتیجه ای ندارد


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دولت مردان آمریکایی نیز اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید بدانند که هیچ کار نظامی علیه ایران نمی‌توانند انجام دهند و من به ملت ایران قول می‌دهد که اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بدی داشته باشند و به شکل حمله نظامی باشد ما حداقل در هفته اول تعداد هزار آمریکایی را اسیر می‌گیریم و برای آزاد کردن هر کدام باید چند میلیارد دلار هزینه کنند که با این کار ممکن است کلی از مشکلات اقتصادی ما حل شود لذا آمریکایی این فکر را از سرشان بیرون کنند و مطمئن باشند که تشدید تحریم‌ها نتیجه ای ندارند و ما در برابر تشدید تحریم‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهیم


وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند تشدید تحریم‌ها نتیجه ای ندارد بنابراین راهی جز این که مذاکرات را به صورت معقول و با روی خوش به سرانجام برسانند وجود ندارد


رضایی در ادامه مجدداً خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شماها که تا به حال جلو آمده‌اید چرا می‌خواهید یک توهم درست کنید که یک سوء نیت نسبت به بخش نظامی ایران دارید.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این که شما می‌گویید ایران نباید موشک بال استیک داشته باشد یعنی اگر اسرائیل فردا به ایران حمله کرد ایران نباید بتواند جواب آن‌ها را بدهد.


وی در پایان اظهار داشت: آمریکایی‌ها تا می‌خواهند اعتماد ملت ایران را جلب کنند در همان لحظه آخر حرف‌هایی می‌زنند که دوباره این ذهنیت 70 تا 80 سال از کودتای مصدق گرفته تا حوادث بعد از انقلاب دوباره در ذهن ملت ایران ترسیم شود و همچنان این بی اعتماد تکرار می‌شود.


انتهای پیام/









۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن