تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821074672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز قدس در آنکارا گرامی داشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روز قدس در آنکارا گرامی داشته شد آنکارا – ایرنا – روز جهانی قدس در مراسمی با حضور شخصیت های سیاسی و مقامات بلندپایه حزبی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و مشارکت گسترده روزه داران این شهر گرامی داشته شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم در مرکز فرهنگی و کنگره نجیب فاضل شهرداری آنکارا در پارک بزرگ گنچلیک این شهر و با سازماندهی انجمن جوانان آناتولی به عنوان شاخته جوانان تفکر ملی اسلامی که بنیانگذار آن نجم الدین اربکان نخست وزیر و رهبر فقید حزب اسلامگرای رفاه است، برگزار شد.

**روز قدس روز وحدت جهان اسلام
«علی رضا بیکدلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در این آیین با اشاره به توطئه صهونیست ها در اشغال سرزمین های فلسطینی و قدس شریف گفت: قرار بود آن ها با این تجاوز، اسلام و قدرت آن را از بین ببرند ولی اراده و توطئه های آن ها در مقابل اراده خداوند و رهبری هوشمندانه امام خمینی خنثی شد.
وی تصریح کرد: امام روز قدس را روز عظمت اسلام نامید. یاران وفاداری در سراسر اسلام به این ندای امام لبیک گفتند. مردان بزرگی چون نجم الدین اربکان و هزاران مجاهد راه اسلام به او یاری دادند و جوانانی همانند اعضای انجمن جوانان آناتولی اکنون پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی و جهاد و هوشیاری در مقابل دشمنان را برافراشته اند.
وی در مورد تلاش های تفرفه افکنانه در جهان اسلام گفت: در روز قدس به دشمنان وحدت مسلمین اثبات می کنیم که در میان ما تفرقه راه ندارد. شیعه و سنی عرب و عجم ترک و فارس همه مسلمانان جهان برای دفاع از قدس شریف در کنار یکدیگر قرار دارند.
بیکدلی با تاکید بر اینکه روز قدس روز فلسطین نیست و روز اسلام و روز وحدت مسلمانان است، گفت: ما به نوبه خود تلاش می کنیم تا در برافراشته نگه داشتن پرچم مبارزه و جهاد علیه اشغالگران قدس نقش آفرینی کنیم.

*روز قدس دارای اهمیت راهبردی است
صالح توران رئیس انجمن جوانان آناتولی نیز اظهار داشت: قدس اولین قبله مسلمانان است ولی متاسفانه از سال 1948 تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم مسلمان فلسطین نیز تحت آزاد و شکنجه شدید می باشند.
وی با اشاره به دوران گذر بسیار حساسی که منطقه و دنیای اسلام از آن عبور می کند، گفت: وحدت مسلمانان جهان در چنین دوران حساسی، روز قدس که با ابتکار حضرت امام خمینی حیات یافته، حایز اهمیت راهبردی است.
صالح توران با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان گفت: همانطور که اروپا در زیر چتر اتحادیه اروپا و غرب در زیر چتر پیمان ناتو سازماندهی شده است، مسلمانان نیز باید با سازمان های قوی همگرایی خود را بسط و تعمیق بخشند.

*همگرایی مسلمانان زمینه آزادی قدس شریف
اوغوزخان اصیل ترک رئیس شورای عالی مشورتی حزب سعادت نیز طی سخنانی گفت: قدس 1400 سال به عنوان یک شهر اسلامی در کنترل مسلمانان بوده و متاسفانه از سال 1947 به بعد به طور مرحله ای به اشغال صهیونیست ها در آمده است.
او با تشریح تاریخچه قدس و اهمیت و جایگاه آن در دنیای اسلام گفت: سازمان کشورهای اسلامی در حال رشد (دی 8) که با ابتکار مرحوم اربکان بنیانگذاری شد، الگوی بسیار مهمی برای همگرایی 60 کشور اسلامی است که باید کشورهای عضو دی 8 برای پیوستن سایر کشورهای اسلامی به آن کوشا باشند.
اصیل ترک مدعی شد: تنها در سایه این همگرایی است که مسلمانان می توانند زمینه آزادی قدس و به تبع آن آزادی سرزمین های اسلامی را رقم بزنند.
مراسم با شرکت صدها تن از روزه داران در افطاری شهرداری آنکارا خاتمه یافت.
خاورم/2011**1613



























20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن